Bestämt sig för att köpa en Flyer?

Diskussion i 'HTC' startad av streambrook, 24 feb 2011.

  1. streambrook

    streambrook Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    8
    Telefon:
    HTC12+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC12+
    Hej!

    Är det någon som har bestämt sig? Och vad fick dig att gå för en Flyer?
     
  2. Sebastiank

    Sebastiank Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    895
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Jag tycker den ser kanon trevlig ut. Men jag väntar med att bestämma mig till jag ser vad den kommer att kosta då jag tror den kommer bli väldigt dyrt likt alla andra Tablets.
     
  3. Roberth

    Roberth Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Beställning lagd på dustin, bara att vänta och se om den kommer 18e :)

    Har testat galaxy tab ett tag och gillade den så jag tror nog att jag kommer att bli nöjd..
     
  4. M1ntos

    M1ntos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Kostar inte den runt 7000 SEK? Vilket är ruggigt dyrt... Kanske kan sälja en njure eller två.. :P
     
  5. Roberth

    Roberth Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ja njurar går att sälja.. ;) Hoppas jag blir nöjd :)
     
  6. Senap

    Senap Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Placerade min order idag. Får känslan av att Dustin ljuger för oss bara för att få fler beställningar.

    Jag är så nöjd med min HTC Legend och Flyern känns som en extension av Legend. Unibody-design i aluminium, älskar det.

    Med tanke på vilken telefon jag har så är det inte svårt att räkna ut att specs inte betyder allt för mig. Jag tror Flyern kommer vara snabb nog för det jag och familj/vänner kommer använda den till (Anteckningar/Evernote/Scribe, läsa böcker, allmänt surfande, spel). Får se om den kommer till användning på jobbet och/eller skolan, då jag redan använder Evernote flitigt för jobb och skola.

    Honeycomb kommer i en uppdatering enligt HTC så att Flyern "kommer ikapp" de andra Android tablets som kommer ut, åtminstone mjukvaromässigt. Hoppas ingen tror att det kommer vara standard Honeycomb eftersom HTC säkert kommer att lägga Sense ovanpå, annars kommer många vanliga kunder att bli väldigt förvirrade när den uppdateringen kommer :teeth:
     
  7. Silvercliff

    Silvercliff Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    479
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    När jag beställde min Optimus 2X på Dustin i slutet av december hade de inget leveransdatum. Några dagar senare la de in den 13:e januari som leveransdatum...det var fortfarande innan telefonen hade visats upp på CES-mässan!
    Sedan dess har de haft ett antal leveransdatum, och f.n har de den 28:e mars.
    Hittils har de inte skickat ut en enda telefon.

    Så ja - räkna med att Dustin ljuger för att få fler beställningar. Det gör de, och det gör många andra återförsäljare.
     
  8. HTCOUTLET

    HTCOUTLET Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2010
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Skall ta hem en från Tyskland och testa. Kommer med löpande info när jag testat den en stund.
     
  9. walter_iego

    walter_iego Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus 7 Pro
    "Kanske", är mitt svar, måste testa först, priset är inte relevant för mig, har mycket att leka med.
     
  10. grief

    grief Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2009
    Inlägg:
    1 106
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    32 GB med 3G börjar ramla ut från distributörerna nu. Dock alldeles för dyr för att vara intressant.
     
  11. MayaSpiritus

    MayaSpiritus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det är klart!

    Hämtade ut en 32GB 3g Flyer igår!

    Nöjd än så länge har problem att logga in på HTC Sense men det funkar inte från min DHD heller så det e nog inte plattans fel.

    Det är ingen billig platta men tycker dom gjort ett jävla fint jobb med 2.3 och hoppas dom gör ett lika bra med HC uppdateringen när den kommer.

    Kommer anväda den mycket i jobbet så form faktorn e perfekt skulle jag bara legat hemma i soffan å slö surfat med den hade jag skippat pennan å tagit en samsung med större skärm då man har andra preferenser utifrån användnings områden.

    Blir lite trött på att allt skall jämföras med ipaden jag köper det när man snackar samsung 10.1 då det är en ren konkurrent men HTC har faktiskt ett helt annat koncept som funkar betydligt bättre för t.ex mig som använder den i jobbet. Skulle ju aldrig sprungit runt med en stor iPad då 7-8 funkar nog bäst. Och pennan äntligen kan man anteckna på ett hyfsat vettigt sätt!

    Men som sagt hade jag tänkt å ha den på magen när jag ligger i soffan hade jag nog tagit en samsung. Äpplet är inget för mig.
     
  12. artof

    artof Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick min före långhelgen. Nöjd hittills., utom Sense krånglar, men HTC supprort har lovat fixa det.
    Kostnad i inköp 0 kr från Katsching. Kommer med Telenor surfa premium 10 mbits, som är egentligen en telefonabonnemang, men funkar perfekt. Allt annat går att göra utom ringa till eller från, SMS går att skicka till plattans telefonnummer, och vill du ringa så funkar Skype, bara ladda ner appet. Abonnemanget kostar 249/mån med fri surf, och det är helt godkänt i jämförelse med "riktiga" mobila bredband.Hastigheten räcker nog. Höjt månadsavgift 200 i 2 år ger 4800 som slutpriset för Flyern.
    Min motiv för köpet var att köpa det som läsplatta för e-böcker, för det är formatet perfekt, och jag är dessutom inte en Apple-fan, så iPad skulle aldrig ha kommit ifråga.
    Bokhandelssajten Kobo är förinstallerat, det är dit du kommer när du trycker på Reader på framsidan. Bara att öpppna konto. Koko är förresten det ända stället där det överhuvudtaget går att köpa e-böcker på engelska till Sverige just nu. Copyrightsörja, lång historia. Kindle-appet funkar också, så man kan handla böcker från Amazon också.
    Hälsar Arto F
     
  13. imike

    imike Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har nyss køpte en flyer och har även en iPad :) båda har sina fördelar, dock ser jag större fördelar med flyer:n
     
  14. HannesK

    HannesK Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Beställde flyern:n igår härifrån. Orkar inte vänta tills den kommer. Haft Ipad innan men tror Flyern slår allt.
     
  15. Patlan

    Patlan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Kan du inte utveckla fördelarna?

    Edit: kände på den idag. Den känns riktigt bra. Synd att man inte kan ringa på den o att priset är lite väl saftigt.
     
    Last edited: 20 jun 2011
  16. Snorken19

    Snorken19 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2011
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Älskar dessa meningar <3
    En annan bra är " en äkta man rakar sig med vinkelslip".

    Keep it up!!!
     
  17. imike

    imike Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Eftersom jag har både en Flyer och en iPad 2 så gjorde jag en jämförelse mellan dem.

    HTC Flyer vs. Apple iPad 2
     
  18. Cim-Inc

    Cim-Inc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 626
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Funderar på att köpa en jag också faktiskt, ser trevlig ut och gillar funktionaliteten med pennan!

    Men väntar ett tag innan jag bestämmer mig, ska ev. till USA senare under året och då blir nog köpet där om dollarn är någorlunda låg, för nu är den ju iaf. 2000kr billigare där, och när man ändå ska dit så!
     
  19. afrodroid

    afrodroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2011
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Beställde idag en 3g 32gb hos webhallen och kan förhoppningsvis hämta upp den i butiken senare under dagen!
     
  20. afrodroid

    afrodroid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 feb 2011
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Var och hämtade taben igår och är hur nöjd som helst, nu måste jag bara fixa ett simkort så jag har mobilt bredband! Tycker väskan man fick med var najs!