NEO först i Juli?

Diskussion i 'Xperia neo' startad av Bumblebee, 7 apr 2011.

  1. chjp82

    chjp82 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    La också en beställning igår på en silver, är bara kartongen oöppnad ska det väl inte va några problem om man väl får den:)
     
  2. kluven

    kluven Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2011
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    tycker ni jag ska köpaa en sån här eller en galaxy s? :)
    samma pengar.
     
  3. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Beror på vad du är ute efter.

    SGS är tunnare och har större skärm, samt SAMOLED, dock pentile-matrix.
    Den är dessutom lite rappade rent hårdvarumässigt, SGX-kretsen samt Hummingbird.

    Neo har dock hetare kamera samt kommer nog hänga med längre framöver med uppdateringar etc.

    Jag har ett dilemma. Köpte SGS II för drygt 10 dagar sedan, den är superb, dock alldeles för stor vilket tog ett tag att upptäcka.

    Neo skulle passa mig bra trots att den är en liten tjockis. Nu är problemet att jag handlade telefonen över disk och kan inte enligt konsumentköplagen då idka min ångerrätt. Ingen aning om vad jag ska göra, kan inte sälja telefonen, då förlorar jag säkert minst 1.000:-. Är student och inte gjord av pengar.

    Typiskt :(, kan vi inte bara spola tillbaka tiden då det endast kom en enda vettig mobil per år...!
     
  4. chjp82

    chjp82 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Har du inte 14 dagars öppet köp om du inte är nöjd? Ja köpte också Galaxy s2,men kände redan efter 1 dag,att den var för stor. Så gick tillbaka och sa jag ångrat mig, så dom tog tillbaka den. Prova gå till butiken, du kan inte få mer än ett nej. Galaxyn är grym på alla punkter, men för stor i mitt tycke.
     
  5. RogerAndOut

    RogerAndOut Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2011
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Det är inte så att den butiken du köpte din S2 även kommer få in Neo i sitt sortiment? Reklamationsrätt har du i 6 månader, det är bara att säga att telefonen är på tok för stor för att användas till det den är avsedd för; att ringa. Detta har du tekniskt sett rätt till enligt KKL, dock så kan ju detta argument vara lite vagt. Men är det en bra butik så borde de kunna lösa detta, kanske du kan få ut mellanskillnaden. Men jag skulle kolla det omgående, de kanske vill att du lämnar in din S2:a nu i sådant fall, så får du vänta på Neo.


    En snabbt tips gällande batteritid; Se till att ni loggar ut från chatfunktionen i Facebook for Android när ni inte använder den. Det kan även vara bra att kolla över Notifications under Settings, jag har stängt av allt där då jag själv väljer att kolla om jag har fått några meddelanden etc. Detta har gjort enorm skillnad för min batteritid. Efter ett par, tre laddcykler med full urladdning har jag nu efter 8h användning (med kanske 30 min surf, 5 sms/h, 15 min samtal/h och 1h Spotify) 90% batteri kvar, vilket jag tycker är riktigt bra.
     
    Last edited: 23 maj 2011
  6. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Jag ska prova med en förfrågning. Problemet är dock bara att jag köpte den på Lars Bengtsson i Sthlm som inte sysslar med öppet köp överhuvudtaget. Dock kan man tillämpa ångerrätten enligt KKL om man har köpt produkten via web-shopen, inte över butik, vilket jag har gjort. Skall dock ändå göra en förfrågan, det enda man kan få är ett "nej" som sagt.

    Tror inte de får in Neo i sitt sortiment, de har 4 modeller de säljer, iPhone4, SGS II och två till varianter.
     
  7. kluven

    kluven Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2011
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Det ända jag är orolig för med den här telefonen är ROM minnet (heter det så?).
    Tänkte, får man verkligen plats med alla appar man vill ha, för det är väl det minnet som liggar på 320 mb eller nått liknande?
    Laggar spelen på den eller? :)
     
  8. chjp82

    chjp82 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Sätt i ett minneskort, så borde väl inte det vara något problem? Rätta mig om jag har fel:) Alltid kört med klass 6 kort, snabba och bra.
     
  9. Bob_y

    Bob_y Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Är det någon som förstår hur e-shop kan ha mobilen men ingen annan?
     
  10. chjp82

    chjp82 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ingen aning, men har beställt där. Hoppas på få den denna veckan, bara att packa upp och kolla papperna i så den är gjord för europa, så garanti här gäller osv.
     
  11. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Ni som har fått era Neos, hur upplever ni batteritiden? Har läst att den fått en hel del dålig kritik i flertalet recensioner. Hur upplever ni detta? Själv behöver jag något som åtminstone räcker i 2 dygn, precis som SGS II gör för tillfället. Så hur ser det ut boys :)?
     
  12. pumpapumpa

    pumpapumpa Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur e-shop kan ha den...en chansning är ju att dom skriver att dom har den, tar emot ordrar och levererar när dom kommer in nu i veckan.

    Har för mej att jag läste att den har 512 MB Ram
     
    Last edited: 23 maj 2011
  13. baker666

    baker666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Jag laddade min fullt inatt och har kört mer eller mindre som vanligt under dagen. Med senaste Miui på min Desire hade jag haft ca 70-75% kvar. Idag hade jag 9% kvar. Sitter i laddaren nu.

    MEN , detta var på första laddningen. Vad jag sett så har de som klagar upplevt att det blir bättre efter hand. Tar ju en stund för luren att 'lära sig' och bli optimerad.

    Sen ska väl förhoppningsvis Android 2.3.4 komma snart. Många med Nexus skriver att batteritiden blivit mkt bättre med den versionen. Jag har inga direkta problem med att användan telefonen om den bara blir lite bättre än nu.

    Sonyericssons specar:

    Internt telefonminne: 1 GB (upp till 320 MB ledigt)
    RAM-minne:512 MB
     
  14. RogerAndOut

    RogerAndOut Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2011
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag upplever mycket stora förbättringar redan efter ett par, tre laddcykler. Har nu kört den en helt dag med normal användning (16h); lite surf, kanske 30 sms, 1½ h samtal, FB, Spotify ca 2,5h och har ca. 25% batteri kvar. Det tycker jag är bra, och då har jag som sagt bara hunnit med två eller tre laddcykler.

    Jag ser inte batteritiden som något som helst problem, men jag laddar ju telefonen varje natt. Vet inte hur det skulle se ut om man använde mobilen hårt i 2 dygn, vill inte uttala mig förrän jag har nått teoretisk full prestanda i batteriet. Men något större problem är det ju inte, bara att ha med sig ett reservbatteri i väskan om man märker att det inte räcker.
     
  15. Bob_y

    Bob_y Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ringde till elgiganten och då säger de att den kommer in i augusti
     
  16. FlinuX

    FlinuX Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Ringde du till e-butikens kundtjänst eller till någon lokal butik? Är nyfiken då jag ser att andra säger att den ska komma in till elgiganten på fredag?

    Just nu verkar det bara vara Telia som har den, men de tar ju 3995kr vilket känns dyrt när de flesta andra tar runt 3500:-

    Någon som vet om den faktiskt kommer finnas att köpa någon annan stans än hos telia nu på fredag? (27:e Maj)
     
  17. signoc

    signoc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Borde ju inte vara allt för konstigt om NEO har samma problem som Arc, t.ex. att telefonen inte går ner i deepsleep riktigt ibland osv. Så en update borde förbättra batteritiden.

    Påminner den om Arc ska man absolut testa batteriet noga utan att göra så mycket (inte använda kameran t.ex. för på arc:en så kan det göra något så att deepsleep inte inträffar). Jag fick ett dåligt batteri på Arc:en först och det var natt och dag på standby tiden mellan de två.
     
  18. RogerAndOut

    RogerAndOut Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2011
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Samma för mig, gick tillbaka till butiken och bytte den första Neo jag fick. Nu har jag inga som helst problem med batteriet, kamerabuggen hos Arc verkar dock inte finnas hos Neo och deep sleep funkar fint (i alla fall för mig). I skrivande stund har telefonen varit igång i 9h med några få samtal, sms och ca 1h Spotify och den är nere på 91% så jag klagar verkligen inte, mycket bättre än min Wildfire och Desire som jag hade innan.
     
  19. mixxno

    mixxno Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Jag skrev ju här i denna tråden häromdan att EG får in den i övermorgon. Kollade nyss igen och det är verkligen bekräftat nu säger de. Det är inget tvivel om saken. Sedan vet jag ju inte hur många de får in. Jag beställde min den 18/3. Kan ju hända att man har viss förtur :teeth:...
     
  20. FlinuX

    FlinuX Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jaha, nu har de ändrat priset på elgigantens hemsida. Neo kostar numera 3779 kr...
    Kul att de ändrar priserna lagom tills de får in dem då. Knepigt.