2.3.3. ute nu!

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av Lenax, 24 maj 2011.

  1. Exodite

    Exodite Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2011
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

  2. Cim-Inc

    Cim-Inc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 626
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Testa Vignette, då ska du slippa buggen, och få X-antal kul effekter att leka med också!
     
    Exodite gillar detta.
  3. Exodite

    Exodite Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 apr 2011
    Inlägg:
    152
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Skall definitivt kolla på det, tack!

    Helt ointresserad av olika effekter, jag vill snarare ha så verklighetstrogna foton som möjligt, men om det går att kringå batteri-mumsandet så är det värt en titt.
     
  4. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Jaha, vet inte riktigt vad man ska tycka om det..
     
  5. elpapo

    elpapo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2010
    Inlägg:
    1 353
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

  6. ajzman

    ajzman Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja, seriöst, de måste fan fixa videolagget snart. Känns jäkligt trist att sitta med en 5000 kr telefon som inte går att filma med (min börjar lagga redan efter några sekunder, trots att jag rensat appar, cache-minne etc).

    Sent from my LT15i using Tapatalk
     
  7. maghje

    maghje Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Känslan för mig är att SE spritt ut detta nu för att det inte ska bli en ström av återlämnade Arcs nu när det börjar gå upp för folk att dom 2 riktigt allvarliga buggarna inte är fixade i kommande 2.3.3 uppdatering.

    Att dom ej är fixade är dessutom elt otroligt med tanke på det dåliga ryktet SE fått efter den mindre lyckade x10, det är massor som är riktigt bra med Arc men sålänge dessa 2 buggar är kvar så finns det ingen anledning att välja Arc framför någon annan mobil.

    Om dom inte är fixade så tyder det på otrolig inkompetens antingen hos ledningen som inte prioriterat det eller hos utvecklare som inte klarat av att lokalisera/fixa dom.


    Med reservarion för att uppdatering inte släppts än och det förhoppningsvis är fel att buggarna ej är fixade..
     
  8. Sunray

    Sunray Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har du rapporterat det? Det lär inte bli fixat av att man gnäller på detta forum. Ju fler som rapporterar desto högre prioritet borde det få. Nu kanske de har uppfattningen om att endast en av 1000 har buggen, men så är det ju inte. Jag har själv lagg, ibland (en av tre videos har lagg).
     
  9. Zodde

    Zodde Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Även om jag håller med om att det är ritkigt dåligt att två mest störande buggarna inte är åtgärdade kan det finnas en anledning till detta.

    När ett stort företag sysslar med utveckling till en produkt som Arc kan man inte bara slänga in en rättning i sista minuten. Vad som var bestämt att göras var säkert bestämt i ett tidigt skede för att lämna utrymme för testning innan man släpper versionen.

    Just dessa två buggar rotar nog ner sig rätt djupt i telefonen och man slänger inte in en snabb fix där utan att ha ordentlig tid på sig att åtgärda felet.

    Dock, om fixen inte kommer vara åtgärdad iom 2.3.4 bör SE allvarligt fundera på vad dom sysslar med. Då tolkar jag det som att åtminstonde gällande filmingsbuggen att den kan vara delvis hårdvarurelaterad.

    Jag dissar inte bort SE ännu, men nästa release kommer vara avgörande i mitt tycke om SE.

    Än så länge filmar jag i QWGA istället, blir schyssta filmningar där också och tar betydligt mindre plats på minneskortet. Så just filmning är inte något jag stör mig på så mycket. Deep Sleep buggen däremot!!!!
     
  10. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Eller så är det helt enkelt så att buggarna inte är ett fem minuters jobb. Men eftersom du är så EXTREMT kompetent så borde du ju själv kunna fixa det på fem minuter....

    Sluta nu grina som små barn och räkna med att SE jobbar stenhårt med att lösa alla problem eftersom dom är medvetna om dom.

    Sent from my AWESOME Xperia Arc using Tapatalk
     
    JkJ076 och tobbek gillar detta.
  11. sun

    sun Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    20 apr 2011
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag tror inte att vi ska räkna med några buggfixar.
    Känner jag SE rätt har de redan lämnat Arc'en och jobbar nu med en ny telefon.
     
  12. Zodde

    Zodde Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Nja, det får vi inte hoppas, och jag tror inte det.

    SE är nog väl medvetna om de misstagen man gjorde med X10:an. Upprepar man detta och lämnar kunderna i sticket så lär man ha bränt sin broar rejält denna gången.
     
  13. maghje

    maghje Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Buggarna dök inte upp för fem minuter sen förmodligen bör dom ha upptäckts av SE redan i betatester vilket har gett dom gott om tid att åtgärda dom.

    Sen undrar jag om du köper en ny tv/bil/etc som visar sig ha allvarliga fel ber du då tillverkare åtgärda/lämnar tillbaka eller monterar du isär och försöker lappa på egen hand?
     
  14. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Nej men du gnäller ju om allt. Tror ALDRIG jag varit med om en så bitter person som dig NÅGONSIN! Och som man känner sig själv känner man andra..... Så du tror säkert att dom jobbar på samma sätt som du skulle gjort om du jobbade där.

    Sent from my AWESOME Xperia Arc using Tapatalk
     
  15. tolare

    tolare Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    307
    Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 5G
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 3 LTE
    Gå in till Samsungs Galaxy S2 forumet och läs om denna super telefon, dom har mer buggar än Arcen, en batteribugg och problem med wifi, dålig mottagning, samtal bryts.
    Batteribuggen är nog relaterad till Android om jag förstått det rätt.
    Har funderat på Arcen eller SGS II, och efter att läst allt på forumet om dessa två så blir det en Arc :-)
    Arcen känns mycket bättre i handen.
     
  16. ajzman

    ajzman Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tänkte rapportera felet, men har kollat runt på diverse forum och SEs facebook sida och de är ju bevisligen medvetna om problemet : www.facebook.com/topic.php?uid=35313373389&topic=26543&_fb_noscript=1

    Men självklart kan jag rapportera också, precis som du skriver : desto fler som anmäler desto bättre :) förhoppningsvis snabbare buggfix av SE)

    Sent from my LT15i using Tapatalk
     
  17. sun

    sun Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    20 apr 2011
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag tror (eller är rätt säker på) att SE har stressat något fruktansvärt med att få ut Arc’en på marknaden innan konkurrenterna lanserade sina telefoner med dubbla kärnor.

    Det sista som sker i produktionen (och som även tar mycket tid) är test och finputsning, och det är även det som blir lidande när en produkt släpps innan den är klar.

    Men SE är väl inte direkt kända för att supporta ”gamla” telefoner, utan de släpper hellre en ny.
    Vi kan nog vänta oss en Xperia Arc 2 om någon månad med dubbla kärnor.
     
  18. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Tror dessvärre att dual core utblir i år.
     
  19. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Nu är den här i alla fall!!!
    Pluggade in min telefon i datorn och då kom det efterlängtade meddelandet upp.
    Skall bli roligt att se om man upplever någon skillnad efter uppdateringen
     
  20. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Jag är inte ledsen för att SE inte släpper någon dual core-mobil detta året med tanke på hur dåligt det funkar i andra enheter (egen uppfattning). Hade själv en Toshiba Folio 100 innan med Tegra 2 och där förväntade man ju sig att prestandan skulle vara fantastisk men shi fick jag. Det värsta var att man verkligen kände potentialen som Tegra 2 har men precis allt gick förlorat pga Android och dess oförmågan att utnyttja hårdvaran ordentligt. Det är ju något som Applet klarat bättre än någon annan i sina enheter och som jag personligen anser att SE har gjort bäst bland Android-lurarna.

    Nej nu blev det lite väl off topic, ber om ursäkt. För att gå tillbaka till ämnet, vi kan alltså förvänta oss uppdateringen första veckan i juni?

    Edit: Vad är det du säger bylund :-o är den redan här!? Meddela SNARAST om du upplever någon skillnad sådär på rak arm :D

    Sent from my Xperia Arc using Tapatalk