Inköpslista

Diskussion i 'Applikationer' startad av hkkla, 16 feb 2010.

  1. sundrik

    sundrik Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2009
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Finns denna för iphone också, så man kan dela listan med dom stackarna?
    eller är den bara för smarta androidanvändare emellan?
     
  2. hetp0st

    hetp0st Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    +1 Fungerar hur bra som helst

    Fungerar på iPhonen också

    http://www.ourgroceries.com/overview
     
    Last edited: 10 aug 2010
  3. sundrik

    sundrik Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2009
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    gött, då kan man synka ihops sin inköpslista med tjejen också :P

    Jag förmodar att den synkar alla listor, så man inte kan ha egna hemliga listor?
     
  4. pulsar

    pulsar Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telavox
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 1,2,3,4 XL
    Platta:
    Nexus 10
    Platta 2:
    Nexus 7 (2012 & 2013), och Nexus 9
    Övrigt:
    Sony Smartwatch 3, Chromecasts
    Ja tyvärr Our groceries är helt klart bästa shopping-list programmet jag hittat, men synkar ALLA listorna. Innan jag visste om den funderade jag på att göra en själv. Nu är det enda jag saknar att man skulle vilja välja vilka listor man ska synka och med vem.
     
  5. Sodori

    Sodori Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 apr 2010
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mom's Shopping List


    ...Jag venne om alla uppskattar den, men med mig och apps så lyder regeln: ju roligare och nytänkande dom är desto mer vill jag ha den!
    Den är rosa vilket kanske inte alla män uppskattar, speciellt dom med små gurkor i... kylen :) Men jag har inge problem med det utan ler stolt när jag trycker drinks - beer beer, food - chips chips, home - teeth och ett par kondomer ifrån kategorin home :D Vi ska ha det masse med kul i kväl va?
     
  6. TpS

    TpS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    677
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Vill slå ett slag för Shopper, står visserligen inget på hemsidan om Android-stöd men appen finns för nedladdning i Market.

    Kanske lite väl hi-tech web-ui men funkar riktigt bra.
    Det som jag saknat på t.ex OurGroceries är möjligheten till att enkelt skriva in min lista i Web-UIet, dvs jag vill skriva Mjölk, trycka Enter, skriva bröd, trycka Enter osv, detta funkar fint i Shopper. Och inte som i OurGroceries där man måste välja "New item" mellan varje vara man ska skriva in. Testa så fattar ni hur jag menar.. :)

    Sedan har jag installerat Android-appen på både min sambos och min egen telefon, och då vi loggar in på samma konto så har vi alltid varsin syncad lista med oss. Appen har även auto-sync (åtminstone vid start av appen, osäker om den "live-syncar") så allt som bockas av i telefonen bockas även av på webben och i min sambos telefon, riktigt praktiskt.
    Man kan även välja att dela en lista med någon annan genom att klicka på Share och sedan skriva in en mail-adress, mottagaren får då en URL som innehåller hela listan.

    Appen i övrigt har ett rätt cleant utseende och varor som bockas av flyttas till fliken "Cart" och försvinner således från den ordinarie listan, blir då mycket lätt och överskådligt att se vad man har kvar att handla.
     
  7. Mr*Gibson

    Mr*Gibson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    273
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag är förmodligen lite gammaldags, men jag föredrar en handelslapp som är handskriven, då den är mycket lättare att hantera. Post-It-blocket och pennan ligger framme i köket hela tiden så att man snabbt kan fylla på den. När man sedan är i affären tycker jag att det är lättare att hantera en lapp också, lättare att stoppa i fickan tillfälligt, eller trycka fast i käften när man plockar i frukten eller grönsakerna osv.
    Nackdelen är kanske att det också är lättare att tappa bort lappen, men det har inte hänt ännu :)
     
  8. kvarnstrom

    kvarnstrom Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu finns www.köplistan.se. Köplistan.se är webbaserad och kan användas både på jobbet, från din Android telefon och frugans iPhone. Dessutom kan man få den till att sortera inköpslistan i den ordning som du handlar i affären :cool: och den är den helt gratis. Kan det bli bättre?;). Det går till och med att använda den till att sortera din Excel-inköpslista utan att du behöver registrera dig.
     
  9. Ziq

    Ziq Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    1 915
    Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Ja, det kan bli mycket bättre. En webbaserad är struligt när man går i en butik och får dålig mottagning och poff så är handlingslistan otillgänglig och du måste springa ut för att få tag i den igen, kan inte bocka av saker i butiken mm. En klient med offline synk är för mig ett krav för att jag skall överväga det som ett alternativ.
     
  10. kvarnstrom

    kvarnstrom Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    En app som komplement vore inte så dumt. Men har man ingen uppkoppling i affären så missar man ju i alla fall eventuella uppdateringar som kommer in från andra i familjen under tiden som man handlar. Om jag vet att det är dålig mottagning i affären så brukar jag gå in på köplistan när jag sitter i bilen och uppdatera den när fått tillbaka mottagningen. Köplistan har dessutom ett anpassat interface för mobiler och smartphones så listorna blir mycket tydliga och fungerar på alla tänkbara mobiler.
     
  11. Mizz Mezz

    Mizz Mezz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    355
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag kör GTasks som synkar mot Google
    En widget på hemskärmen som är döpt till shopping och som går att bocka av
    Superenkel men kanske inte så snygg.
     
  12. smacke

    smacke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 aug 2009
    Inlägg:
    215
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    förvånad att ingen tippsat om "My shopping List... ( finns som både betala (0.79$ å gratis . )

    Features:
    - multiple shopping lists
    - quantity, price
    - upload to Google Docs
    - send list in email or SMS
    - list import from SMS
    - customizable user interface
    - rearrange with drag&drop
    - shopping history & GPS location

    Man kan SMSa en shoppinglista till frugan om hon skall handla på vägen hem å programmet importerar å öppnar listan automatiskt när man läser SMSet.. ( fan vet hur de funkar.. )
    Jag har gjort en egen lista som ligger på SDkortet.. Då är det bara att öppna å editera textfilen i PCn så slipper man sitta å skriva allt på mobilen.. <3

    Gratis
    http://www.appbrain.com/app/my-shopping-list-lite/com.ifd.lite.msl
    Betala
    http://www.appbrain.com/app/my-shopping-list/com.ifd.msl
     
  13. doktorn

    doktorn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    767
    Mottagna gillanden:
    115

    MINA ENHETER

    Jag har kört med en som heter Hungry! Shoplist ett tag. Tycker väl dock att det funkar som komplement, men ersätter inte den gamla handskrivna lappen.

    Helt klart den bästa appen jag provat. Det går fort att skriva in nya varor även i programmet, och man kan både exportera, importera och skicka listor via epost. Livedelning av lista finns dock inte. Men programmet är gratis och reklamfritt.
     
    Last edited: 1 nov 2010
  14. look2

    look2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Några nya tips på shoppinglistor?
    Skulle gärna vilja ha en som är på svenska, som man kan dela med frågan, som kan scanna streckkoder...
     
  15. Adam2

    Adam2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    732
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Handlar du på ica har dom ju en egen app... osäker på funktionerna dock men kan ju vara värt att kolla upp!

    Sent from my Nexus S using Tapatalk
     
  16. Ziq

    Ziq Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    1 915
    Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Jag provade just wunderlist men den va irriterande seg att starta upp på min hero som sambon ska få ta över..
     
  17. itomg

    itomg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hur ligger det till med shopping lista nu för tiden? Söker en där man kan dela listorna med andra i familjen via sms (typ som i My Shopping List) men gärna att den synkar med datorn, kanske med Gtask till och med?
     
  18. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Ourgroceries är ju en "onlinelista", du kan både använda app och webbläsare för att komma åt den. Och två mobiler kan ansluta till samma konto, då uppdateras listorna (den har såklart stöd för flera listor) mer eller mindre i realtid mellan mobilerna.

    Det jag saknar i den är att kunna ansluta till flera konton samtidigt, jag skulle vilja ha ett konto delat med sambon och ett personligt konto (men för personliga grejer kör jag med Gtasks och Jorte istället).
     
  19. itomg

    itomg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2011
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Grejen är att vi än sålänge inte alltid har till gång till internet. Med Ourgroceries så behöver jag uppkoppling när jag ska få listan. Men hade vart smidigare om man fick ett sms på det man ska handla och det lägger sig som en lista.
     
  20. Ziq

    Ziq Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    1 915
    Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop