Kass batteritid ?

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av TernFis, 28 mar 2011.

  1. missing link

    missing link Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har de senaste dygnen använt telefonen ungefär på samma sätt, har knappt några apps installerade. Hur kan den hålla 25 timmar ibland och för att sen bara hålla i 12 timmar? Trots allt ganska stor variation på tiden. Är det den så kallade deep sleep buggen som spökar tros?

    Ska man vänta tills det kommer en uppdatering eller lämna in den på service?
     
  2. thorstenn

    thorstenn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    641
    Mottagna gillanden:
    77

    MINA ENHETER

    Det är helt klart deep sleep buggen. Vänta tills du har prövat updaten som kommer nu i dagarna och se om det blir bättre
     
    missing link gillar detta.
  3. missing link

    missing link Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag gör så :)
     
  4. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Har iofs. inte hunnit testa 2.3.3 speciellt mycket men verkar lovande med deep sleep buggen på det lilla jag hunnit testa än så länge. Men innan man hunnit köra med det några dagar så kan jag ju inte säga att det är helt fixat.
     
    missing link gillar detta.
  5. missing link

    missing link Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Följer detta med spänning :)
     
  6. tobbek

    tobbek Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    196
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hur ser ni det där med 245mhz? är det någon speciell batteriapp ni installerar? För jag hittar det inte när man tittar under batteriförbrukning som följer med?
     
  7. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Ladda hem CPU Spy från market.
     
    tobbek gillar detta.
  8. pingen

    pingen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2010
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER



    kan ju tycka där är något annat problem än deep sleep då efter 23h nu har jag 25% kvar av batteriet och enligt cpuspy 90% legat i deep sleep medans den förra veckan hade lika mycket i deep sleep men batteriet höll i lite över 3 dagar
     
  9. missing link

    missing link Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lite skumt är det allt, jag ställer mina förhoppningar till uppdateringen som kommer snart. Blir det inte bättre då lämnar jag in den..
     
  10. pingen

    pingen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2010
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    man kan hoppas på en lösning iaf är förövrigt cpuspy pålitlig? tryckte reset för 3h sen så listan som är där försvann. öppnade den nyss och nu är infon 245mhz på 5h och 99% och deep sleep 52h och 2460% känns lite konstigt
     
  11. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Det handlar bara om processorn och hur den har fått jobba. Finns en mängd andra saker som har med batteritid att göra så som bt, wifi m.m m.m
     
  12. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Dock kan jag säga att batteritiden har förbättrats med 2.3.3
    Har pillat ganska mycket med den sedan uppdateringen och den har "bara" dragit 25% på ca 8h. Tidigare så hade jag nog varit uppe i 50% om inte mer med samma användning. Har ALLTID wifi igång bland annat och hade nog kunnat putsa tiderna på både 2.3.2 och nu med 2.3.3 om jag stängt av det när jag är i bilen eller inte använder det men lat som man är så tycker jag lika gärna den kan vara igång hela tiden.
     
  13. Cim-Inc

    Cim-Inc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 626
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Låter ju positivt! Sitter och hoppas att man hinner få uppdateringen innan helgen då ;)
     
  14. pingen

    pingen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2010
    Inlägg:
    168
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    lite utebliven info men full laddat när man drar till jobb 9h senare tar man ut den från skåpet fortfarande 100% kommer hem o som alltid ställer alarmet o läser afton bladet stänger av wifi o sover. 8h senare har den slukat princip allt. använder inte BT och har inte gjort nått annat och detta är första gången den slukar så mycket batteri så vill tro något är konstigt.

    den bör ha ca samma batteritid när man använder den lika lite
     
  15. GustafS

    GustafS Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Erfarenheter av 2.3.3 uppdateringen

    Jag installerade 2.3.3 uppdateringen den 26:e maj och har hittills inte lyckats framkalla deep sleep-buggen (som jag upplevde som mycket irriterande tidigare). Detta innebär att jag numera bara laddar mobilen varannan dag trots att jag använder mobilen mycket.

    För min del innebär detta att batteritiden är bättre än på den Nokia 5800 som jag hade tidigare.
     
  16. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Börjar bli lite fundersam, har haft rätt dålig batteritid senaste dagarna med 2.3.3, hade fått för mig att den blivit bättre efter uppdateringen. Den går i deep sleep som den ska så jag misstänker Facebookintegreringen, eller att jag kanske lagt Timescape-widget på hemskärmen? Känns lite som att skjuta sig själv i foten då..

    Sent from my Xperia Arc using Tapatalk
     
  17. Neaia

    Neaia Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har också märkt att batteriet drar lite mer nu än innan uppdateringen. Har inga andra problem utöver det, men tycker att batteritiden blivit lite sämre. Har inte använt mobilen lika mycket de senaste dagarna men ändå tappar den runt 2 procent i timmen utav att bara ligga. (Utan wifi, BT, datatrafik eller annat på)
    Kollar batteriförbrukningen lite då och då och där hittar jag bara Mediaidentifiering? När jag uppdaterade till 2.3.3 så valde jag bort facebook i telefonen. Vad är mediaidentifieringen till då? :o

    Kanske är allt i sin ordning, men jag blir lite fundersam. Är inte alls kunnig på sånt här :D

    ps. Ville bara tillägga att jag ändå är nöjd med batteritiden! Den är ungefär lika bra som innan bara det att jag nu misstänker att nånting drar liiite mer, men inget jag stör mig på :P
     
    Last edited: 4 jun 2011
  18. kryddan

    kryddan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2011
    Inlägg:
    589
    Mottagna gillanden:
    70
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 6
    ROM:
    Original OOS 5.1.5
    Telefon 2:
    LG Google Nexus 5
    ROM:
    Original 7.1.2 root
    Telefon 3:
    LG Google Nexus 5
    Jag kan inte påstå att jag märker någon direkt skillnad. Har precis varit ute och sprungit, tog med mig den "lilla" mobilen. jag drog igång Joggkompis och poweramp och gav mig av en kortare sväng på ca 30min. Har skickat ett sms också. Mobilen har varit ifrån laddkabeln i 2h 40m och jag har tappat 4% på det. joggkompis ligger högst i strömlistan med 38%. Vet inte om det anses bra eller dåligt.
     
  19. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Känns inte bra detta, såhär har det sett ut idag

    10h 2min discharging, 37% kvar

    Skärm 54% - 1h 42min
    Viloläge 10% - 10h 2min
    Inaktiv 7% - 8h 20min
    Meddelande 6% - 40min
    Spotify 5% - 30min
    Android System 4% - 15min
    Röstsamtal, Tapatalk och Musik på 4 respektive 7min
    Automatisk sync på Xperia Facebook, WhatsApp och Googlekontot (som jag alltid haft). Något som ni tycker ser konstigt ut? Hur kan viloläge vara lika mycket som den totala uptimen?

    Sent from my Xperia Arc using Tapatalk
     
  20. ormetkruper

    ormetkruper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    812
    Mottagna gillanden:
    146
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Har också misstänkt Facebookintegreringen. Aktiverade den aldrig efter uppdateringen men trots det ploppar det upp på låsskärmen meddelanden från FB. Har nu provat att avaktivera allt i appen med för att se om det gör nåt. För det mesta så har jag strömpikar i batterigrafen i Battery monitor widget på ca 100 mA upp till 12-15 ggr i timmen. Vet inte om det är nåt med nya androidversionen eller mobilnätet. Har ju inte så bra täckning där jag bor så det kan ju vara det som spökar med. Ingen större försämring men ändock märkbar.