HTC:s Kundsupport = problem

Diskussion i 'HTC Allmänt' startad av joez, 23 maj 2011.

  1. joez

    joez Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag har lite problem med HTC:s kundsupport och skulle gärna vilja ha tips om att gå tillväga och fråga om det är någon annan som haft liknande problem.

    Jag har haft min Nexus One inne på lagning för en sprucken skärm.
    Det kostade mig dryga 650 kr + frakt att reparera den.
    Detta gjorde att jag var utan telefon i 6 - 7 veckor.
    För en Android utvecklare gäller detta inte bara tid utan också pengar då endel av min inkomst är just som utvecklare.

    Efter reperationen var det rikligt med damm under skärmen, bara en av knapparna lyste och notification baren hade bränts in (påpekade dock att detta var ett av de mindre problemen).

    De meddelade UPS och de fick fel datum av HTC (även om jag starkt påpekade att det var just det datumet som gällde), och jag hade inte möjlighet att vara på fast adress förrens en vecka senare (telefonen låg nerpackad hemma och jag hade ingen möjlighet att använda den som utvecklare eller användare).
    En vecka senare hämtade UPS den.

    Nu har min telefon blivit försenad ytterligare och de erbjuder mig ett tillbehör, för £50, och det finns enbart två tillbehör jag inte äger, en kapactiv penna (varför skulle jag vilja ha den) och bil dockan. Dock kostar bildockan £4 över, jag erbjöd mig att kompensera mellanskillnaden men Pontus på Nordics Support svarade:

    Tyvärr är det inte möjligt för oss att skicka denna bil-docka då erbjudandet endast gäller för de tillbehör som kostar upp till £50. Jag beklagar de problem som inträffade vid upphämtningen av UPS och att reparationen tagit extra tid, vi kan dock inte erbjuda denna helt enkelt då erbjudandet inte omfattar de tillbehör som är dyrare än £50. Du är välkommen att skicka ett svar till mig med valfritt tillbehör som kostar £50 eller mindre då det är dessa som omfattas av erbjudandet.​

    Jag funderar på hur jag ska gå tillväga för att få bil-dockan och undrar vad den bästa strategin är.

    1 . Hota om konsumentverket (vet inte om vad men något om fail-et med tidigare reparationen eller att dem inte vill ge mig en värdig kompensation).

    2. Erbjuda mig igen om att jag kan kompensera mellanskillnaden (har till och med funderat på att erbjuda att betala frakten).

    3. Be om att få prata med en annan från Supporten (tror seriöst att Pontus börjar bli irriterad på mig), kanske någon som är "högre ställd". Och faktiskt kan ge mig rabatten.

    4. Annat alternativ jag inte tänkt på?

    Kan påpeka att jag börjar bli otroligt trött på deras support då denna reperation börjar gå upp emot 5 veckor nu och har antagligen förlorat mer pengar i inkomst än om jag hade köpt en begangad.
     
  2. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 903
    Mottagna gillanden:
    710
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Ett, du använder den professionellt, därför kan du glömma konsumentverket.

    Två, du använder den professionellt, skaffa en backup.
     
  3. MiniMax

    MiniMax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2011
    Inlägg:
    424
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Professionella är också konsumenter.
    Japp.
     
  4. Brother_B

    Brother_B Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2009
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Konsumentverket eller konsumentköpslagen gäller/hjälper konsumenter men inte företag. Bara för att man använder en produkt professionellt betyder inte det att man är ett företag.

    Tycker verkligen att du ska berätta för dem att du är beredd att kontakta ARN.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  5. Dockland

    Dockland Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    4 378
    Mottagna gillanden:
    847
    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 13 Pro Max
    Telefon 3:
    iPhone 11
    Platta:
    iPad Pro 12,9" gen 4 (2020)
    Övrigt:
    Apple Watch 7 & 8 - MAC M1 - AirPods Pro2 & Max - Apple TV
    Orka jiddra, kontakta ARN direkt utan att säga något till HTC.
     
  6. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 903
    Mottagna gillanden:
    710
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Om telefonen används som arbetsredskap ska nog TS tala tyst om den saken mot både ARN, konsumentvägledare och HTC. Ponera att han går till konsumentvägledaren. Konsumentvägledaren slår en pling till HTC för att höra om de inte kan förlika. HTC hänvisar till mejlkontakt där TS hävdar att han behöver telefonen i sitt yrkesutövande. Ridå.

    Fast egentligen tror jag att TS vill påvisa ett större behov än han har genom att tala om att han är utvecklare. Tydligen klarade han sig först i 6-7 veckor. Utvecklandet ligger nog max på hobbynivå.
     
  7. jockej

    jockej Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Om han driver en firma (oavsett form)så kanske det blir problem, men utvecklar han appar osv på fritiden så är det förmodligen lugnt.