Hur få bort superuser?

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av gaspo, 28 maj 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. gaspo

    gaspo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej gott folk!

    Rootade min Samsung SGS II men ångrar mig nu för detta e lite för avancerat för mig.

    Hur går jag teväga för att få bort superuser appen och varningstriangeln när man slår på telefonen, Alltså hur gör jag det jag gjort ogjort? Har tetstat med fabriksinställningar etc men det funkar ej!
     
  2. tele2skit

    tele2skit Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

  3. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

  4. Peter_l

    Peter_l Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 mar 2010
    Inlägg:
    314
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    goa, det framgår ju klart och tydligt av hans rubrik att det är en fråga. Ska det verkligen vara nödvändigt att skriva [fråga] då? För jag antar att det är det du fiskar efter?

    Som nybörjare här efter att ha hängt på SGS-avdelningen så måste jag säga att jag är lite fundersam över reglerna här. En del är bra men andra känns lite väl överdrivna. Förstår att du vill ha ordning, men du borde slappna av lite om du vill ha ett levande forum och många inlägg.
    Mitt förslag är att om rubriken är tydlig så man begriper vad den handlar om utan att öppna den, så lägg ner dina pekpinnar och låt tråden leva ändå.
     
  5. Gonjer

    Gonjer Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2009
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Från min synpunkt så är S2'an en om dom mer populära telefoner nu på Swedroid och den växer ständigt. I sommar så kommer den blomma upp och förmodligen bli lika stor som Desire var. Så för att få struktur på forumet är det mycket enklare att använda sig av [tag]. För när man läser forumet så läser man oftast inte alla trådar utan att man skummar igenom vad som kan vara intressant.
    Tycker man det är intressant att hjälpa folk då letar man mera efter [Problem]-taggen och gillar man att svara på frågor då är [Fråga]-taggen given osv. Allt för att få struktur på forumet så det inte står: Hjääääääälp..., Jag har problem... Finns det root? Kan jag unroota? Vad händer när...?

    Självklart är många intresserade av att få svar på sina frågar men ungefär 30% av frågetrådarna som skapas har redan besvarats på ett eller annat sätt i en annan topic. Sedan hjälper det väldigt mycket också med sökfunktionen så man slipper att det skapas massor med onödiga trådar.
     
  6. Ziq

    Ziq Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    1 915
    Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Poängen är ju att ha ett [Fråga] > [Löst] system så att man på rubriken kan se ifall det gömmer sig ett bra svar i tråden. Den här tråden borde således inte få [Fråga] utan [Löst] vilket inte framgår av rubriken i nuläget.
     
  7. gaspo

    gaspo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    Detta funkade hur bra som helst TACK SÅ JÄTTEMYCKET! Nu är alla fula 3 appar borta oxå även andra onödiga appar. Ingen ful 3:a när man startar telefonen heller! :-)
     
  8. goa200

    goa200 Kid Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 jun 2009
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Spelar ingen roll. Antingen väljer du att vara här och följa de regler vi har eller så står det dig fritt att välja ett annan forum.
    Sen låser jag tråden då ts inte valt att följa de riktlinjer vi har.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.