Snabba frågor, snabba svar.

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av RURAL, 29 mar 2011.

  1. dweebling

    dweebling Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    1 557
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Du kan välja att stänga processen under program eller så kan du ju starta om telefonen och inte dubbeklicka på menyknappen.
    Om du nu råkar få igång voice to text igen kan du trycka vänster knapp (vänster om hemknappen) och kolla under settings och bocka bort sånt du inte vill ha.
     
  2. marduk3

    marduk3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    En fråga, eller kanske ett problem. Varje gång en sida laddats klart på mobilen och jag ska scrolla får jag fram något som liknar ett schackbräde typ med vita och gråa fyrkanter som täcker hela skärmen eller webbläsaren. Varar knappt sekunden, liksom blinkar en snabbis. Är de normalt eller? Händer jämte typ. Inte tänkt på om de alltid blivit så.
     
  3. gpunkt

    gpunkt Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Det är normalt på mobilbrowsers..
     
  4. marduk3

    marduk3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    I så fall okey, tack!
     
  5. martin.mev

    martin.mev Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    När jag sitter och slår ihop Telefonkontakter (som synkas från gmail) med facebookkontakterna så kommer det ibland upp ett meddelande: "Det går inte att redigera SNS-kontakter i telefonen".
    Vad betyder det egentligen?
     
  6. Ziq

    Ziq Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2009
    Inlägg:
    1 915
    Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    1. Ska gå att göra i "google översätt"-appen. Tror inte det finns nån sms-app som anropar den ifrån din konversation, så du får nog hämta sms:et i google översätt.

    2. Det går inte för det finns ingen. Det är push-notifieringar, dvs när du får datauppkoppling så talar du om för google när du finns och om det händer nåt på mailfronten eller övrigt så skicka google ut ett meddelande om detta. Går både snabbare och drar mindre datatrafik än om mobilen skulle fråga google hela tiden om det hänt nåt..
     
  7. Sphex

    Sphex Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2010
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    53
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 11 PRO Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 11 PRO Max
    nedkonverteras bilder om man vill använda de som wallpapers? isf rekommendera inte walpaper set and save eller 960*800 pixlars storlek, tycker inget av de alternativen fungerar särskilt bra....
     
  8. Zorkis

    Zorkis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2011
    Inlägg:
    338
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Någon som vet hur man gör så att mobilen stänger av wifi när skärmen är stängd? Den är konstant på hela tiden. Jag löste det med Green Power Premium. Men vill hellre låta mobilen styra nätverket.

    Någon som vet?
     
  9. gpunkt

    gpunkt Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 maj 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tack för bra svar på fråga 2!
    Angående fråga 1: jag menar den funktion som visas här: http://www.youtube.com/watch?nomobile=1&v=2BTecitlu-Q
     
  10. HugSeal

    HugSeal Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    I wifi-inställnignsmenyn kan du klicka meny och avancerade inställningar. Dock så fungerrar det inte så bra för mig, den stänger ändå itne av det.
     
  11. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Nja. På samsungens är det det & kanske nån till men jag har aldrig sett det på nån av mina androider oavsett webläsare.

    Irriterande tycker jag då surfupplevelsen för övrigt är så fin. Kanske försvinner med en annan webläsare?
     
  12. ducken

    ducken Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2010
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    162

    MINA ENHETER

    Hej, sitter just nu på KE2 men har förstått att det finns en uppdatering som heter KE7.

    Jag lyckas inte få igång Kies så jag undrar om man kan köra in denna uppdateringen via odin eller på nåt annat sätt? Och i sådana fall vart finns filerna till detta?
     
  13. RURAL

    RURAL Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    2 303
    Mottagna gillanden:
    1 247

    MINA ENHETER

    Eh,
    såg en röd lampa lysa på min telefon nyss. På fronten, bredvid ljussensorn. Hade samtal igång och tittade på telefonen och fick då de ett svagt, rött sken. Vad är det för något?
    Skulle det vara så svårt att konstruera en app som tänder denna lampa vid missat samtal / nytt SMS? Den lös svagt, men ändock!
     
  14. Oh Qrap

    Oh Qrap Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2011
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Var o pilla lite på den där idag, klart imponerad om än lite testande hittills. Hur som helst mitt största bekymmer är när en telefon segar ner sig p.g.a. många bilder/videos i minnet. Snabb jämförelse med 3GS´n (olåst/obunden sedan ny = köpt från Italien) jag har nu med 2700 bilder/videos på, 21GB ledigt minne men seg som sirap ibland med att öppna album. Det är alltså mitt största irritationsämne, menar man köper en telefon med mycket minne men använder man det så orkar den inte med...?

    Nåväl jämförelse mellan telefoner är kanske inte det denna tråd är tänkt för men jag jämför för att veta om den uppfyller mina krav :)

    3GS
    • 256 MB RAM
    • 600 MHz ARM Cortex A8 processor

    S2
    • 1 GB RAM
    • Dual-core 1.2GHz ARM Cortex-A9 proccessor

    Detta tyder ju på att den bör klara sig bra ur den aspekten, eller? Finns det någon annan parameter hur bra/dåligt den skulle klara av "mediahantering"? Skickar/tar emot ganska mkt mms, inget problem där från vissa tillverkare, ex Apple?

    Sista frågan denna gång, är kompabiliteten mellan S2 och Mac-dator fullgod? Om inte, vad?

    Verkar allt bra går jag nog o köper en imorrn så är sysselsättningen för resterande söndagen räddad :D
     
  15. kruso

    kruso Guest

    Nordisk version har inte släppts ännu.

    UK-versionen tas upp här:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=42990


    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  16. Hartsner

    Hartsner Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2011
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Sitter själv på en iMac. Kies fungerar inte. Kies-air och media-överföring fungerar klockrent. När du ska överföra filer till mac så får du först trycka på USB-masslagring på telefonen. Har inte fått det att fungera automatiskt.
     
  17. hussseein

    hussseein Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    1 492
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    fan är det inte lite dåligt att man bara kan multitaska 6 olika apps?! det sjunde startas om från början?


    Testade ipad 2 igår inte så jätte imponerad förutom att den alltid kommer ihåg var du var inne i varje app. Vet att det inte är riktigt multitasking men den startar inte om appsen iaf?
     
  18. Oh Qrap

    Oh Qrap Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2011
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Frågan är dom om jag kan använda Kies på pc enbart för att uppdatera firmware utan lämna ifrån mig känslig information? Eller synkar den hela telefonen då, säkerhetskopierar och har sig?

    Alltså för att det skulle kunna fungera smidigt för mig som ogärna beblandar mig med Windows i onödan så skulle det fungera bäst om jag kan synka/säkerhetskopiera den med min MBP med "Kies on Air", uppdatera firmware på en kompis dator (pc).

    Något problem/risk med sådan hantering? Hur ofta brukar uppdateringar av firmware förekomma, cirka och ungefär? =O)
     
  19. Seade

    Seade Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2011
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Är det fler som mobilen hänger sig för när man har på ficklampan och skärmlås i längre än en minut?

    Sent from my GT-I9100
     
  20. Seade

    Seade Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2011
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Det är nog närhetssensorn. Den drar nog mycket mer ström än en LED så det rekommenderas inte.

    Sent from my GT-I9100