Reptålig?

Diskussion i 'Nexus S - Allmänt' startad av Toffidee, 25 maj 2011.

  1. Toffidee

    Toffidee Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 2xl

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 2xl
    Hej,

    Ny på forumet här..Jag går i tankar på att köpa en ny androidmobil då jag har tappat min gamla Hjälte på en spårvagn här i Götet för någon vecka sedan :(..

    Just nu står det mellan en billig typ ZTE Blade eller liknande för att senare hoppa på nästa Google mobil eller Galaxy II eller den allt mer lockande Nexus S.

    Nu skriver jag ju iofs i Nexus-forumet så jag misstänker att de flesta svarar att jag ska köpa en Nexus, men skulle ni kunna ge mig lite anledningar jämfört med tex Galaxyn II..

    Men men, inte detta som var min riktiga fråga..Nexusen har en rätt blank yta, något som gör att jag misstänker att repor med mera syns lättare..är just repor på skalet eller skärmen något som är känsligt på Nexusen?
     
  2. BigF

    BigF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    830
    Mottagna gillanden:
    485
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Jag beställde en Nexus S idag. Jag valde mellan Galaxy S II och Nexusen och mitt val föll till slut på Nexus S. Personligen så tycker jag att Galaxyn är alldeles för stor samt att den är lite svår att greppa. Vidare tycker jag att Samsungs Touchwiz är ett vedervärdigt och fult gränssnitt.

    Jag har klämt och kännt på båda telefonerna ett par gånger och tycker inte att det är någon nämnvärd skillnad på byggkvalité, jag gillar att nexusen är svart och blank.
     
  3. 4305ms

    4305ms Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    1 369
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock
    Jag köpte en SGS2 i förra veckan. Den var fantastisk på nästan alla punkter. Snabb som tusan och läcker skärm. Outstanding.
    Men ett av de intryck som fick mig att sälja den och gå över till Nexus S var att den kändes bräcklig. Jag sitter inte på kontor hela dagarna och även på fritiden lever jag ett rätt aktivt liv.. så den passade helt enkelt inte mig.
    Förutom det saknar den något större stöd på XDA (eftersom den är så ny- och det kommer garanterat att ändras) men jag är rätt rastlös när det gäller sånt där.. gjorde samma sak med SGS1. Köpte för tidigt, sålde och köpte igen efter några telefoner i mellan.

    Till Nexusen:
    Perfekt storlek enligt mig. Riktigt trevlig att hålla i.. har en ovana att bli något varm dock. Köpte en med samoled skärm då skärmen är bland de viktigaste på en mobil (enligt mig såklart).
    Inte alls så snabb i jämförelse med SGS2 - dock är det långt ifrån långsam.
    Stryktåligheten är väl som med de flesta nya telefoner.. rätt kass.,

    Vill du få en wow känsla så kör på SGS2. Men var beredd på att det känns som att hålla i något som liknar en teve mer än en telefon.
    Vill du ha en bra, kul och trevlig Telefon - kör på Nexusen.
    Fundera lite på hur livssituationen ser ut. Hur vill du kunna använda telefonen - kommer du lämna den hemma när du ska ut och rocka i sommar? jaaa That is the question.
     
  4. tekken

    tekken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    1 867
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL
    Jag har haft oturen och fick en repa direkt på min, hatar det. Ser riktigt fult ut. Skärmen är inte reptålig för fem öre... Men det går när displayen är på, men den ser lite tråkig ut när man tittar på den i solljus och displayen är av : (
     
  5. 4305ms

    4305ms Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    1 369
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock

    Naab, man köper väl något skydd direkt ;)
     
  6. longberg

    longberg Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2011
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    då måste jag haft en väldig tur......aldrig använt skärmskydd och inte en repa...och den är med mej överallt!
     
  7. william12

    william12 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2011
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    jag har använt min i två månader utan att ha fått en enda synlig repa. Den här varit med mig överallt.
     
  8. tekken

    tekken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    1 867
    Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 3 XL
    Visste inte när jag skulle få den och är inte 18 så kan inte beställa själv ifrån internet :P
     
  9. Bengis

    Bengis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Skalet repas ganska lätt, men jag skaffade ett skydd från skalman och den blev väldigt mycket skönare att hålla och glider inte ur handen så lätt. Skärmen lyckades jag repa när jag tappade den på ett parkettgolv i hallen som narturligtvis hade grus och skit. En repa som syns om man vinklar den så jag stör mig inte alls. Jag har kört utan skärmskydd sen mitten av mars. Har den i mitt jobb som är lite skitigt och inga nya repor. Hatar skärmskydd som tar bort känslan och ger fula reflexer. Upplever skärmen ganska reptålig trots min lilla repa.

    Sent from my Nexus S using Tapatalk
     
    Last edited: 25 maj 2011
  10. otto

    otto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Ingen repa alls på framsidan. Är inte särskilt ömtålig om den, men har inte tappat den än heller. Ligger nästan alltid i ett neopren-fodral dock. Baksidan har väl små repor, men det kan man ju köpa nytt ^^
     
  11. Toffidee

    Toffidee Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 2xl

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 2xl
    Tack för alla svar, lutar allt mer åt Nexusen, jag har läst lite om NFC:n här på forumet med och verkar ju som man kan göra en del roliga appar med mera med den, även om det nog tar ett tag innan nfc används i samhället..

    Tror jag börjar med att slänga på ett skydd från invisible shield och kanske skaffar nått extra skal. Vad har ni för erfarenheter av skalen? Nått speciellt skal som de flesta gillar?

    Bengis: Du körde nått skal? Har du länk? :)

    4305ms: Gillar det du skriver, jag vill ha med mig den lite överallt samt att jag inte är så noga med att den ska vara suuuper-snabb (Går ju ändå från min gamla HTC Hero som jag kunde tycka dugde ett bra tag..)

    BigF: Ja, Samsungs touchwiz var då inget upphetsande! Dock lär ju sånt lösas tack vare vårt kära XDA..

    otto: Du råkar inte veta var jag kan kolla in det neopren.fodral du har? :)
     
  12. Snö

    Snö Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    495
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Galaxy S2 för stor? den är 1 mm högre och 3 mm bredare men 2 mm tunnare än Nexus S så det är inte mycket skillnad i storlek alls.

    Men on topic, har haft min Nexus S sen 23:e december och har aldrig haft något skydd eller varit speciellt överaktsam med den, jag brukar dock ha den ensam i fickan men ibland händer det att jag har den i samma ficka som nycklar och dylikt och jag har inte fått en enda skråma på min, det enda är att den blir lite flottig på baksidan och ibland på skärmen men det är ju bara att torka bort.

    Hade jag varit tvungen att köpa en ny telefon idag hade det nog blivit Galaxy S2 då den hårdvadumässigt är bra mycket bättre än Nexus S men jag gillar rena Android rejält och vill helst inte ha en massa skit som alla andra tillverkare lägger in. Så min nästa telefon kommer troligtvis bli nästa version av Nexus och det ryktades väl om att den skulle komma mot slutet av året eller nåt men det vet man ju aldrig.
     
  13. 4305ms

    4305ms Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2010
    Inlägg:
    1 369
    Mottagna gillanden:
    78
    Telefon:
    S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S10
    ROM:
    Stock

    Känslan min vän, känslan.
    Den känns MYCKET större.
    Det må vara en optisk illusion som antagligen beror på att telefonen är så tunn.
    Spring in på MM eller dyl så får du se. Jag tycker Nexus känns smidig i jämförelse.
     
  14. Bengis

    Bengis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

  15. BigF

    BigF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    830
    Mottagna gillanden:
    485
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    3mm bredare är ganska mycket på en enhet som du ska hålla i handen, så JA, jag tycker den är för stor. Notera att detta är min personliga åsikt. Lägg sedan till att den är betydligt kantigare i sin design än nexusen så blir den Galaxyn mycket mer otymplig.
     
  16. Mcgreag

    Mcgreag Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    På min gamla hero som ska vara mer reptålig (gorillaglas) fick jag en repa efter 2 veckor. På min nexus s har jag inte fått någon på 6 månader.