Trångsynta personer om Android

Diskussion i 'Allmänt' startad av Droid_276, 5 maj 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. OliverG

    OliverG Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    2 900
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    @xclusiv8
    Allt i min post var inte riktat mot dig, utan mer generellt tyckande och tänkande från min sida utifrån de kommentarer och påståenden jag har läst här i tråden, och i andra trådar/forum.

    Att skriva detta och sedan påstå att du inte drar alla iPhoneanvändare över en kant är lite som att skjuta sig själv i foten, tycker du inte?

    Självklart! Alla borde tycka och tänka som mig. Alla borde klä sig som mig, och alla borde ha samma telefon. Hela universom snurrar runt mig, och om du inte håller med så är du en dålig person.
    Bli medlem eller för att visa innehållet!

    Hela mitt förra inlägg talar helt och hållet tvärt emot det. Att folk inte ska göra saker bara för att jag tycker så.
     
  2. Prodelin

    Prodelin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Mitt fel, nån skrev liknande inlägg
     
    Last edited: 28 maj 2011
  3. Prodelin

    Prodelin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Din attityd bekräftar fördomen som xclusiv8 säger hela tiden, ni tror ni är viktigare än alla andra för hela kulturen kring dom som har Apple är att tillhöra en sekt och känna sig speciella.

    Ska tala om att jag har Apple kollegor som är precis som du, vi är bäst och kör med sin överförmyndarstil mot alla andra.

    Och ja! majoriteten som har en Apple produkt är mestadels tekniskt obegåvade och har alltid varit så.

    Vad gör du här om du älskar din iphone så mycket än att bara trolla?
     
  4. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 021
    Mottagna gillanden:
    1 959
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    I mina ögon, som faktiskt är ganska öppna efter ett antal olika OS och modeller, så verkar snarare folk med Android (titta bara i denna tråd) försökta rättfärdiga sitt köp av något annat är just iPhone

    Rätt kul att vinkla det åt ett annat håll.

    Dessutom får jag intrycket bland många vänner att dessa har hört att android är bra, köper nån billig Blade och aldrig skaffar sig ett account hos google ens. Det är väl okunskap och intresse om något?

    Går emot folkmassan och hävdar att det finns fler otekniska personer som har android än iOS, just för att det finns så många modeller av android i låga prisklasser "så alla köper en"
     
  5. DreamHawk

    DreamHawk Android Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    6 113
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Och så har tråden ballat ur lite...

    Det jag hörde senast, på jobbet. Det skulle vara mässa i sthlm, Maskinexpo, det fanns en app för iPhone, men inte Android. När jag påpekat detta så fick jag; "Det finns väl inga som vill göra appar för Android"... Jag svarade dock aldrig.
     
  6. Tugget

    Tugget Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Men nu får du väl för fan ta och ge dig. Läs mina inlägg en gång till om du inte har läsförståelse nog att fatta vad jag skriver. VAR någonstans har jag skrivit att jag är "viktigare än andra"? För att jag skriver att jag aldrig skulle säga att iPhone var den bästa telefonen av alla och passar alla? INGEN telefon passar alla. Det är väl snarare du som beter dig som en fanboy i det här fallet, som ägnar dig åt att smutskasta folk för att de råkar ha ett märke som du själv inte gillar.

    Vad har jag skrivit som på något vis är taskigt mot androidägare eller som visar att jag "ser ner" på någon annan? Jag sitter ju och säger att båda systemen är bra, beroende på vad man vill ha och är ute efter. Det är betydligt mer än vad man kan säga om ditt inlägg, där du sitter och kommer med idiotiska korkade fördomar om folk som äger Appleprodukter.

    Vad jag gör här? Jag funderar på att köpa en SGSII. Vad gör du själv här annat än att sitta och käfta?
     
    SwedBear, Donre och wmb gillar detta.
  7. Dem00niX

    Dem00niX Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2010
    Inlägg:
    481
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jag fick kastat i mitt ansikte att jag hade bara min SGS för jag inte hade råd att köpa en Iphone vilket jag knappt kunde sitta kvar på stolen av skratt av. Köpte min när den släpptes. dvs samma pris på den som en iphone då typ.

    Men för att nyansera det lite. Min arbetskamrats tjej köpte sig en SGS med ett surf abonnemang från 3. Problemet blev att shit va dyrt det va o ringa på den här jävla telefonen. (smart tjej?)
    Hon sura över att luren laggade och annat skärp. SÅ jag frågade om hon uppdaterat den. HUR blev frågan. Så jag frågade om hon läst handboken nått? Installerat kies? Svaret blev ORKA.
    Så jag pluggade i den här och uppdaterade och shit va nöjd hon blev med luren. Fast det va fortfarande så jävla dyrt att ringa med den här jävla telefonen ( smart ? )

    Så nu till hennes kille ( min arbetskamrat ) hans gamla Nokia N96 hade gjort sitt och börja kolla lite telefoner. Nån snubbe på jobbet hade en Iphone så en sån skulle han ha. Jag tyckte det va bättre han köpte en sgs eller någon nyare android lur då hans sambo har en (lättare att hjälpa varandra) men då kom det bästa av det bästa han skulle ta mej fan inte ha en telefon man måste dra med nått jävla finger åt sidan bara för att svara när någon ringer.
    Så han köpte sig en Iphone 4. Om han är nöjd vet jag inte. När jag fråga sist så hade han inte fattat hur man installerade appar än och det gick ju inte att fråga sambon eller mig för vi körde ju en ful version av han system som inte var kompatibelt med den lyx luren han kör.
     
    Last edited: 29 maj 2011
  8. ThePatrik

    ThePatrik Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Hahahaha. Tack för att du gjorde min morgon lite gladare. Hälsa dina
    bekanta att dom har väl underbyggda argument från mig :D
     
  9. Prodelin

    Prodelin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Man behöver inte skriva det för att märka din attityd mot Android folket.

    Det är typiskt såna som du kommer in i trådar skriver att jag har nog haft 30st mobiler bland annat iphone och även Android lurar för att rättfärdiga din egen åsikt.

    Varför hänger du inte där du här hemma hos andra iphone fanboys.
     
  10. OliverG

    OliverG Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    2 900
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Nu får du ta och lugna ner dig, innan jag måste börja dela ut varningar..
     
  11. Priminima

    Priminima Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus Two

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus Two
    Telefon 2:
    Nexus 4
    ROM:
    Chroma
    jag får ofta höra frågan varför jag inte köpte en iphone istället?
    Tyvärr ser jag också mycket av latheten för att optimera sin telefon som Dem00niX.
    Till exempel min kusins sambo som inte ens har ett google-konto på sim Desire HD. Annars brukar jag agera lite support för andra som jag känner som har android. På frågan vad dom har för tangentbord är ju svaret "kan man byta det?" helt klart vanligast bland dom som jag känner.
     
  12. Tugget

    Tugget Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Aha, du stör dig på att jag nämnde vilka telefoner jag haft i en annan tråd. Varför får jag inte nämna det? Är intresserad av mobiltelefoni och tycker att det är roligt att variera mig och testa olika märken och system. Det är väl bara bra att ha erfarenheter från båda?

    Skillnaden mellan dig och mig är att jag inte delar upp folk i "läger" utefter vilket telefonmärke de har valt. Jag går inte omkring och tror att det är skillnad på folk på grund av vilket system de råkar välja och jag "hatar" inte folk som har ett motsatt system än vad jag har.

    Däremot börjar jag lessna ganska hårt på fanboy-andan hos vissa personer i det här forumet. (Jag menar inte alla, de flesta är trevliga.) Det pajar stämningen och gör att det inte är speciellt roligt att vara här.

    Jag visste faktiskt inte att man måste vara med i nåt slags "hata iPhone-gäng" för att platsa i det här forumet.
     
  13. Sneaky

    Sneaky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Du ska kanske inte ta honom på så stort allvar. Det här är ju trots allt tråden där trångsynta personer pratar om Android. :)
     
  14. Tugget

    Tugget Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jo, det är väl det. ;) Nej, det är egentligen inget att ta på allvar, men det blir lite tråkigt.
     
  15. PingviN

    PingviN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Xperia XZ2 Premium

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xperia XZ2 Premium
    Övrigt:
    Garmin Vivoactive 3
    Jag vågar nästan säga att Android-användare är mer fanatiska än sina iOS-diton. iPhone-användare saknar allt som oftast teknisk kompetens på, tja, alla plan - de väljer iPhone för att det gör alla andra. Sedan är det svårt att bli missnöjd med en mobil för 6000kr.

    Android-användare å andra sidan (inte alla, men många nog) verkar ha ett behov av att försvara sitt inköp med näbb och klor.

    Känns lite som om iPhone:are trivs rätt bra i sin situation medan Android:are behöver ständig bekräftelse på att de gjort det smartare valet. Sen blir jag också rätt less på Apple-folk som envisas med att tro att deras prylar är "bäst på marknaden" eller "mer stabila" eller varför inte "mer lättanvända", men dessa är nog i minoritet.

    /nöjd Desire-ägare

    edit: jag kan alltid tillägga att det finns en rätt osund kultur kring Apple där konsumenterna hamnar i ett tillstånd där de inte vet/bryr sig om alternativen. Fanboyism, med andra or.
     
    Last edited: 29 maj 2011
  16. zeg

    zeg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 3 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 3 Pro
    ROM:
    CyanogenMod 13.0
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 3:
    LG G4
    Platta:
    Nvidia Shield Tablet
    Platta 2:
    Onda V919 Air
    Ojoj
    Knas till folk det finns...
    Men min åsikt.
    Som nån sagt så är ju iPhone en hårdvara, en mjukvara vilket gör att det blir enklare att göra ett system med bättre stabilitet och kvalite. Men Apple har då totalt misslyckats att utveckla det om du frågar mig.
    Android är bara mjukvaran som hundratals tillverkare och utvecklare använder sig av och till olika hårdvara med varierande resultat. Vilket gör att synen på hur bra det är blir lite snett.
    Överlag tycker jag nog ändå att dom jag vet om och känner som har iPhone är mindre kunnig och insatt i telefoner. Dom köper mest luren för dom hört och den är bra och att den är poppis. Dom kollar inte funktioner och sånt förutom att kanske stirra på spec som mp på kameran och upplösning på skärmen. Sånt som en annan värderar mindre och kollar mer på hur bra bilderna med kameran blir "på riktigt" och vilken sorts teknik skärmen är byggd på (så klart vill man nog ha wvga som minst nu för tiden).
    Android är utan tveckan ett bättre os nu är Apples iOS tycker jag. Google ligger på och utvecklar och implementerar nya saker.

    Problemet jag har med Apple är inte deras produkter. Vist dom är lite väl trångsynt och låst, men om man är en vanlig användare spelar det mindre roll.
    Problemet är att Apple använder sig av billig asiatisk arbetskraft och utveckling. Dom har dåligt med ideer och dom "lånar" ideer som dom utvecklar lite, design, os, tillbehör. Sen sitter dom i intervjuer och på releaser och säger att deras utvecklare på apple kommit med en ny jätte bra processor, en jätte bra skärm eller lagt till en helt ny jättecool funktion... video samtal!, etc.
    Jag skulle må så illa av att sitta och snacka sånt skit men antar att dom håvar in så fruktansvärt med pengar på deras utnyttjande av folk och deras status på marknaden så dom kan ta ut det dubbla i pris.
    Så om dom bara hade haft skäliga priser, en vettig attityd med cred till dom riktiga utvecklarna och montörer som sitter i asien. Då hade det inte varit nått fel alls med Apple och deras produkter.
    Sen borde dom ge bättre förhållanden till vissa arbetare i asien. Men dom tystar ner eländigheterna med pengar.
     
  17. ThePatrik

    ThePatrik Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Här har du nog pudelns kärna. Jag är en nöjd Androidanvändare också, med
    inte en, utan två totala low-end telefoner. Den första jag köpte var en HTC
    Tattoo (efterföljaren till Hero), och dissad av precis alla. Det skiter jag i, det
    är en fin liten telefon, sen att den kör Android 2.3.4, är överklockad, och
    har stöd för USB och Wifi Tethering och är tweakad stenhårt gör att den
    presterar riktigt väl för mina behov.

    Den andra är en ZTE Blade (också värsta budgettelefonen), men också
    överklockad, med Android 2.3.3 gör att den också klarar mina behov hur
    fint som helst. (Nej, jag spelar inte Angry Birds).

    Måhända var orginalet "Kina skit" eller "Taiwan skit"; Not so anymore.
    Det är drygt bara att bli påhoppad av folket med världens bästa telefoner,
    när mina telefoner klarar det jag behöver dom till mer än väl, för cirka en femtedel av priset.

    Applemänniskor använder ofta känslomässiga argument för att "bevisa" att
    deras köp är det klart bästa man kan göra. Det blir gärna näbbar och klor
    eftersom man inte kan bemöta känslomässiga argument med logiska
    argument; det är bara att titta i denna tråden :)

    Jag vet exakt vad jag valde när jag valde det. Och jag är toknöjd med mitt
    val av Android; dock skulle jag i dagsläget inte köpa en telefon som inte går
    att roota och byta ROM i. Så mycket har jag lärt mig :)
     
  18. Tugget

    Tugget Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Och vad gör fanboysen här då tycker ni, annat än att använda "känslosmässiga argument"? Ni kommer med diverse förolämpningar angående Apple-användares tekniska kompetens i tråd efter tråd, utan att ha något på fötterna annat än era egna fördomar.

    Swedroid skulle kunna vara ett så roligt forum om inte vissa av er led av det här storebrorskomplexet, eller vad det nu är, som gör att ni inte kan acceptera att folk gör olika val utan att förolämpa folk.

    Nu lägger jag ner det här forumet.
     
  19. ThePatrik

    ThePatrik Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jag respekterar ditt val; vänligen respektera mitt.
     
  20. Tugget

    Tugget Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    På vilket sätt respekterar jag inte ditt val? Har jag skrivit någonstans att du eller någon annan har gjort ett dåligt val? Nej.

    Däremot är flera i den här tråden rätt duktiga på att slänga ur sig förolämpningar mot oss som äger Apple-produkter.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.