Lagg och buggar?

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av GalaxyS2, 29 maj 2011.

  1. GalaxyS2

    GalaxyS2 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej jag har läst recensionerna och skummat genom alla inlägg här på swedroids fantastiska forum (Hur awsome är inte detta va?). Det jag dock inte riktigt får något grepp om är hur mobilen känns i användadet.
    De som skriver bra skriver typ "Jag älskar denna mobil" medan vissa skriver om buggar och lagg?

    Ni som har mobilen, hur fungerar den ? Laggar den som X10 eller flyter den som en iphone/samsung sg2/LG optimus 2x ?
    Fungerar kameran utan buggar, jag tycker det hintas om nån slags sleepmode efter varje bild?

    Hur är eran generella uppfattning, är det en bra mobil som jag bör köpa till sambon eller är en LG eller sg2 bättre? Hon tycker om X10 som hon har nu men har tröttnat på lagget.
     
  2. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Mycket av de problem som du läst om så som deep sleep m.m fanns i 2.3.2 men är åtgärdade nu med 2.3.3. Har inte testat SGS2 själv ännu men väl O2X och jämfört med den så tycker jag att min arc flyter bättre utan en massa lagg. Vidare så kunde jag råka ut för att bilden hackade eller att ljudet var out of sync men detta är inget som jag märkt efter uppdateringen.

    Finns garanterat folk som är av en annan åsikt än mig gällande dessa buggar men efter att ha varit nöjd innan så är jag extremt nöjd efter uppdateringen.

    Överlag skulle jag säga att den är ett mycket bra val åt din tjej, och om du skall välja någon av de andra så bör du välja SGS2 eftersom O2X sitter med stora problem som du säkerligen läst om här på forumet.

    Sent from my AWESOME Xperia Arc using Tapatalk
     
  3. GalaxyS2

    GalaxyS2 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har Arcen en riktig kamerablixt eller är det mer en LED lampa som lyser?
     
  4. mASTAW

    mASTAW Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Den har en LED lampa, detta tycker jag är bättre då man kan använda den som flashlight också :)
     
  5. sun

    sun Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    20 apr 2011
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag skulle inte rekomendera min värsta fiende att köpa en Arc.
    Jag förstår att Arc-ägare som har lagt 5000 kr på en undermålig produkt måste intala sig själv att den är bra (det är en känd försvarsmekanism).
    Jag har fått min Arc gratis och kan skratta åt alla fel och buggar.
     
  6. Cim-Inc

    Cim-Inc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 626
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Ska du inte skriva upp de två A4-sidorna med fel som den har? :cool:
    Grejjen är den att alla har inte de buggarna du har, men det har du ju vägrat inse i alla de tidigare trådarna du skrivit i också så....
     
  7. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Du skriker och gnäller som ett barn och säger att arc är värdelös i varenda tråd och att det är hur många buggar som helst men du koller ALDRIG med något specifikt så personligen tvivlar jag på om du verkligen har telefonen eller bara är en allmänt gnällig person som gillar att gnälla på allt och alla. Om du fått den gratis så sälj den billigt så slipper du bekymra dig eller byt den mot en O2X så du får något att verkligen gnälla över.

    Sent from my AWESOME Xperia Arc using Tapatalk
     
  8. Klurifix

    Klurifix Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag skulle köpa en arc!! Jag är grymt nöjd med min! Bästa telen jag haft!:) Har faktiskt inte något att klaga över.. Kör 2.3.2. utan kamera problemet som vissa har haft.. Vet inte om jag har tur med min lur eller vad det kommer sig... Har en kompis som köpte sig en sgs2 och jag tycker att det är bättre flyt i arcen! Han hade visserligen inte uppdaterat till den senaste fw som har kommit ut men hans telefon, men det kändes som det laggade lite..
     
    Cim-Inc gillar detta.
  9. djesko

    djesko Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2009
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Here we go ....tråkigt men alla kan inte vara vuxna.
     
    Cim-Inc gillar detta.
  10. Sunray

    Sunray Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Varför säger alla att den kostar 5000!? Telia har alltid tagit 4000 kr, markant skillnad.

    Har i övrigt inga problem med min sen 2.3.3, ingen kamerabugg och
    rappare touch (och då låg den i topp redan innan). Enda skulle väl vara att wifi kan vara lite segt ibland (jämfört mot min laptop tex).
     
    Last edited: 29 maj 2011
  11. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Telia tar och har ALLTID tagit 5095:- utan abonnemang.

    Sent from my AWESOME Xperia Arc using Tapatalk
     
  12. Blomkungen

    Blomkungen Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    2 684
    Mottagna gillanden:
    419

    MINA ENHETER


    Som gammal arcägare och nu SGS2 ägare så kan jag nog rekommendera arcen faktiskt
    Ska du inte köra så tunga saker på luren och inte vill titta på film i luren så är den faktiskt riktigt bra även om kameran behöver lite fix på sin processingmjukvara( Antar det inte kom nu i senaste uppdateringen men rätta mig om jag har fel, Hann byta innan)

    En väldigt snabb och snygg telefon med en imponerande batteritid.

    En SGS2 är bättre men du lär nog vara mer tekniskt intresserad av luren då för det är så mycket mer devintresse för SGS2.
    Så du får fråga dig om dom där 1000 kronorna är värt det för en SGS2 eller inte

    Själv tycker jag det skulle vara värt det om du ska se mycket film i luren med tanke på att du inte förlorar något utan bara får mer.
    Batteritiden är faktiskt snäppet bättre på SGS2

    Annars är arc ett utomordentligt val som lämnade mig utan vissa funktioner så ett byte blev nödvändigt.
     
  13. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Kan då meddela att batteritiden blev bättre iom uppdateringen till 2.3.3
    Inte så att den dubblades med skulle tippa på att den håller ca 10-15% längre i alla fall.
     
  14. sun

    sun Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    20 apr 2011
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Här kommer lite blandade fel och buggar.
    Listan är långt ifrån komplett och den är dessutom levande eftersom jag hittar nya fel varje gång jag använder telefonen.

    Efter att kameran har används börjar telefonen draina batteriet, det fortsätter ända tills att batteriet är slut eller har avlägsnats fram och tillbaka.

    Det går inte att skicka kontakter med Gmail, den bifogade .VCF filen försvinner innan den skickas till mottagaren.

    Webbläsaren hänger sig och sedan kraschar på sidor med mycket flashinnehåll.

    Telefonen fortsätter att säga att den är ansluten via USB-kabeln fast att den är frånkopplad.

    Videoinspelning laggar och ljudet kommer ur synk.

    Telefonen kraschar när man startar den då det är lite ström kvar i batteriet.

    Rootcertifikatet i telefonen är fel så har man SLL aktiverat i Exchange fungerar inte mailen.

    Widget-klockan som följer med går någon minut fel jämfört med systemklockan längst upp till höger.

    Om inte alla widgets (som finns förinstallerade) tas bort från hemskärmarna laggar webbläsaren något våldsamt.

    Telefonen startar om sig själv helt slumpmässigt.

    Telefonen tar lång tid att starta, ibland startar den inte alls, då måste batteriet ut fram och tillbaka.

    När man växlar från flygplansläge till normal måste pinkod anges igen.

    GPS positioneringen är svajig, positionen hoppar mycket.

    Det går att kasta standardprogram i papperskorgen, fast att de inte tas bort.

    Öppnar man användarhandboken får man följande fel ”Det finns ingen tillgänglig version av användarhandboken. Försök ingen senare.”

    Texten nedanför programikonen meddelande får inte plats.

    Texten nedanför programikonen inställningar får inte plats.

    Texten nedanför programikonen konfiguration får inte plats.

    Texten nedanför programikonen Webbläsare får inte plats.

    Texten nedanför programikonen synkronisera får inte plats.

    Huvudmenyn för inställningar skriver text utanför skärmen.

    Anslutningsinställningar skriver text utanför skärmen.

    Internetdelning och mobil surfpunkt skriver text utanför skärmen.

    Inställningar för trådlöst och nätverk skriver text utanför skärmen.

    Inställningar konton för internetsamtal (SIP) skriver text utanför skärmen.

    Skärminställningar skriver text utanför skärmen.

    Sekretessinställningar skriver text utanför skärmen.

    Text-till-tal-inställningar skriver text utanför skärmen.

    Inställningar för datum och tid skriver text utanför skärmen.

    Inställningar för kalendervy skriver text utanför skärmen på flera ställen.

    I vyn ”Ny händelse” i kalendern förkortas beskrivningarna av textfälten dumt. Där det i stället skulle gått att skriva ut hela ord t.ex. beskrivning har de förkortat det till beskrivn. och där det skulle stå påminnelse står det påminn.

    Inkonsekventa förkortningar i samma vy (t.ex. förkortningarna inst. och inställn. för ordet inställningar).
     
  15. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Tror du måste lära dig vad dom är buggar och inte baserat på vad du skriver.
    MÅNGA av de saker du tar upp som buggar är inga buggar utan handlar bara om skärmen storlek och utformning.
    Att saker förkortas råder man bot på genom att lägga den i landskaps läge. Har och kommer ALLTID att vara så om man skall ha en widescreen skärm.

    Kan räkna det VERKLIGA buggarna i telefonen på en hand.
    Och de är fixade i 2.3.3 så inte mycket du har att komma med längre.
    Förutom SSL som jag inte kan uttala mig om eftersom jag inte kör med det utan IMAP själv.

    Så du har bara bekräftat min teori om att du är en gnällig och tjurig liten pajas som inte har något vettigt för dig utom att gnälla på allt och alla.
     
  16. sun

    sun Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    20 apr 2011
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag vet inte om det är du som har problem med att läsa eller om det är jag som är otydlig när jag uttrycker mig.
    Jag citerar mig själv "Här kommer lite blandade fel och buggar.", stora delar av det jag räknar upp är inte buggar utan fel, fel som skulle ha upptäckts och rättats om inte SE hade stressat så förbannat.
    Ta en Galaxy S2 och jämför, så ska du se att Samsung inte skriver text utanför skärmen.
     
  17. maghje

    maghje Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Kanske ska starta en "stora skygglappstråden" för att balansera upp "jag är så gnällig tråden". :)
     
    sun gillar detta.
  18. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    För det första är det inte fel utan irritationsmoment för dig som du beskriver. Sedan så handlar det om propotionerna på skärmen om det skrivs utanför eller förkortas. Dina fel är lika logiska som att säga att det är fel på en bil för att du inte gillar fälgarna. Om man tycker telefonen är så hemsk så BYT!! Du verkar ju vara en fan av SGS2 så fattar inte vad som hindrar dig.

    Sent from my AWESOME Xperia Arc using Tapatalk
     
  19. sun

    sun Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    20 apr 2011
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Snarare att du har köpt en ny bil där tillverkaren har monterat för stora fälgar så att däcken tar i skärmarna när du svänger.
     
  20. reiman

    reiman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    528
    Mottagna gillanden:
    164
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    iPhone 14 pro
    utmaning! :nämn en teknisk produkt som är buggfri?

    javisst, arc har lite buggar. so what. den funkar på det stora hela väldigt bra, inget stort som stör upplevelsen något enormt.