Trångsynta personer om Android

Diskussion i 'Allmänt' startad av Droid_276, 5 maj 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. ThePatrik

    ThePatrik Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Ok, jag trodde du svarade till mig :cool:
     
  2. Tugget

    Tugget Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag tog bara fasta på det där med känslomässiga argument, eftersom jag menade att generella antaganden om folk beroende på vilket mobilmärke de har valt (vilken hårfärg de har, vilken bil de kör, vilka skor de har, whatever) är just känslomässigt och inget annat.

    Att t.ex. skriva att iPhone-ägare köper mobiler för att "alla andra gör det", att de saknar kunskaper att bedöma vad som utgör en bra mobiltelefon, inte klarar av att göra modifieringar, etc ... Det är ju känslomässiga argument alltihop, för det stämmer ju inte.

    Man kan inte stoppa in alla iPhone-ägare eller alla android-ägare eller alla Saab-ägare i en låda och säga att de är likadana, för alla är ju individer. Det var det jag menade. Vissa är otekniska, visst, men sådana finns det nog gott om både inom iPhone- och androidvärlden.

    Och det viktigaste är väl ändå att alla är nöjda och glada med sina val.
     
  3. PingviN

    PingviN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Xperia XZ2 Premium

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xperia XZ2 Premium
    Övrigt:
    Garmin Vivoactive 3
    Jag kan tala ur egen erfarenhet. Pluggar ekonomi vid Lunds universitet och här är det så att :

    iPhone = vet inte hur en telefon fungerar
    Android-baserad nalle = bättre koll

    Förmodligen ett resultat av hur mainstream iPhone är.

    undantag finns givetvis
     
  4. ThePatrik

    ThePatrik Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Bättre koll? .... Ekonomlinjen sa du? ;)

    Inte ens jag kan avhålla mig från ett sånt smash-läge :cool:
     
  5. PingviN

    PingviN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    211
    Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    Xperia XZ2 Premium

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xperia XZ2 Premium
    Övrigt:
    Garmin Vivoactive 3
    Ekonomi är bredare än man kan tro :)
     
    Prodelin gillar detta.
  6. Tugget

    Tugget Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jag känner å min sida folk som har ägt både android och symbiantelefoner, men som ändå har valt iPhone för att de helt enkelt har tröttnat på att sitta och pilla. Det finns många olika verkligheter och ingen är sannare än någon annan - därför fel att generalisera.

    Och android är väl inte mindre mainstream än iPhone. Sist jag kollade var ju android på väg att gå om iOS - om det inte redan har gjort det.
     
  7. Prodelin

    Prodelin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Precis, tex finansiell analys, i detta fall har du ju analyserat hur iphone folket är och bekräftar väl fördomarna.

    Det är inga förolämpningar utan ett konstaterande vi har gjort.
     
    Last edited: 29 maj 2011
    Vispen74 gillar detta.
  8. Tugget

    Tugget Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Om inbillningssjuka får er att känna er mer tillfreds så lev vidare i er fantasivärld. Men sitt sen inte och gnäll över dåligt bemötande från iPhone-ägares håll - för värre inskränkthet och fördomsfullhet än i det här forumet har jag inte stött på. Snacka om fanboyism på hög nivå.

    Nu surfar jag vidare på min swiiiindyra Mac och önskar er ett fortsatt trevlig ryggdunkande. :cool:
     
  9. ThePatrik

    ThePatrik Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jag ger dig 3 dar. Sen kommer du tillbaka.
     
  10. xclusiv8

    xclusiv8 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Det är väl lika mycket känslomässiga påstående när man säger att majoriteten av iphoneanvändarna inte är totalt teknikhandikappade. De som har koll och har en iphone tror sig lika mycket veta hur den skaran av användare är som de som inte har en iphone. Inget påstående är rätt utan statistik. Så vi kan lika gärna säga att de är totala teknikidioter som att de är totala teknikgenier.

    Ända jag kan säga helt säkert är att min uppfattningen av hittils alla iphoneanvändare jag träffat har varit dålig. Alla av dem har haft liknande attityd. Min telefon är bäst punkt slut och det utan att jag ens sagt något om deras utan de hoppade på mig för jag drog fram min android lur. Och det är min personliga uppfattningen så vad alla andra tycker har egentligen ingen som helst inverkan på det.
     
  11. Pliind

    Pliind Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    2 403
    Mottagna gillanden:
    345
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch 7 Steel
    Ett till exempel på dålig och inkorrekt inställning "windows kommer inte närheten av min mac.."
     
  12. swanden

    swanden Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    710
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Kom på en grej, hur många gånger har man inte hört att någon spräckt skärmen på en iPhone? Jag har aldrig hört talas om att någon spräckt skärmen på en androidmobil...
     
  13. DreamHawk

    DreamHawk Android Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    6 113
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Tråden spårar ur, ot ot ot!!!!

    Fanboyismen hör inte hit!
    Tråden handlar om andra människors ord om android!

    Fan, skippa fanboyismen nu, sett för mycket av den under ett år på swedroid ..

    Sent from my Nexus S using Tapatalk
     
    samster93 gillar detta.
  14. woundead

    woundead Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Nu har jag inte läst hela tråden, men personligen har jag inte upplevt ngt hat mot Android.
    Det förekommer som sagt jämförelse mellan iphone/Apple vs alla andra mobiler o.a.s. OS.
    Grejen är att jag tror inte det handlar om OS alls när det gäller Applefanatiker. Skulle Jobs annonsera att "I iOS 5 har vi bytt ut kerneln till en baserad på Android x.x, men behåller vårat UI" tror jag inte dessa fanatiker skulle sluta använda iPhone.

    Har en 3GS nu och en ZTE androidplatta.

    Är mycket nöjd med jailbreakade 3GSn. Skulle jag inte kunna ha gjort det skulle jag vara enormt missnöjd.

    Android är mer öppet från början och saknar det jag hatar mest från iphone; det sjuka beroendet av iTunes och brist på vanlig drag and drop och nedladdning m.m. av filer.

    Morsan har en iPod Touch 4 som hon använder varje dag. Perfekt och enkelt då hon inte vet vad varken iOS eller android är.
    Hon har nu även fått en ZTE platta då vi får se hur det går.

    Personligen hatade jag symbian på min N95 8G.
    När jag fick min iPod touch 1g blev hatet starkare, just för att symbian var så jäkla slött och att hanteringen av wlanroaming sög balle.
    Dock var kameran 5ggr bättre än på min nuvarande 3GS.

    Fördelen med att man skulle välja iphone är att man vet med referens till alla andra att den fungerar.
    Android finns i så stort utbud och köper man n billig telefon och har förväntningen att den skall flyta på som en 6000kr+ iphone förstår jag att man tycker den är dålig.

    Sen är ju det en subtopic här;
    De som talar nedsättande om android, har de haft en android telefon och bytt till Apple?
    Eller har de alltid bara haft Apple? (sedan moderna eran med pek-surf-mobiler)
     
  15. the_slain_man

    the_slain_man Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2010
    Inlägg:
    296
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Två som gjort det, den ena en Desire HD och den andra en Desire. Båda beställde nytt glas på ebay och skruva ditt själva så dom är så gått som nya.
     
  16. Donre

    Donre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    763
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Idag fick jag höra: "hur känns det att vara den ende som inte har en iphone". Rätt så bra faktiskt.
     
  17. Pliind

    Pliind Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    2 403
    Mottagna gillanden:
    345
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch 7 Steel
    Senaste spräckta skärmen jag sett är en Desire HD, så nog går dom sönder, dock inte lika förekommande.
     
  18. Mantiss

    Mantiss Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2010
    Inlägg:
    167
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Båda har väl sina fördelar. Min syrra har en iP4 och flytet och skärmen känns mycket bättre än min SGS.

    Sen efter man jailbreakat iPhonen känns den ännu bättre. Men samtidigt så har den blivit en modegrej. Man ska ha den för att alla andra har den.

    Om man vill ha enkelhet köper man iPhone och om man gillar att fippla lite och byta roms m.m så köper man Android.
     
  19. io53

    io53 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2010
    Inlägg:
    815
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Android har absolut inget med hur hållbar en telefon är att göra.
     
  20. swanden

    swanden Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    710
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Jag har en ipad och jag gillar den 100 gånger mer sen jag jailbreakade den. Det finns sååå mycket störe möjligheter nu!

    Hehe nä men det känns som om man hör folk som tagit sönder sin iPhone rätt ofta
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.