Är den köpvärd trots sina brister ???

Diskussion i 'Blade' startad av swecoke, 30 apr 2011.

  1. HakanC

    HakanC Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Dåligt ljud även med BT

    BT-ljudkanalen är analog.

    Jag hör tydligt detta 'brus' både med mina lurar direktanslutna till Bladen och även med samma lurar anslutna till mitt BT-headset, SE MW600.

    Men jag tycker inte att det är brus i vanlig mening (det var därför jag skrev 'brus').
    Det är helt tyst mellan låtarna, men 'sprakande' 'brusiga' störningar som är tydligt hörbara vid låga nivåer.

    Jag skulle gärna byta till en annan ljudspelar-app om den gick att styra via BT-knapparna, som jag har skrivit här:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=42806
     
  2. papinho

    papinho Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 276
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    Hej alla

    Jag har tänkt eventuellt köpa en blade för att ha den som navigator i bilen, GPS. Någon som använder GPS på denna och kan uttala sig om den? Är den pålitlig och kan man ha den i bilen som navigator? Vad kör ni med isf, Navigon eller Copilot? uppskattar svar.

    mvh
     
  3. SLeeZy

    SLeeZy Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag förstår inte alla klagomål på bladen, fick hem min gen2 comviq iförrgår

    allt fungerar kanon än så länge inga buggar eller problem än så länge *peppar peppar*

    samt att folk klagar på ljudet kan jag inte heller förstå då ljudet på min är helt perfekt, t.o.m orginal headsetet leverear *hyffsat* ljud, men de är rekommenderat att byta ut dem vilket jag tänker göra men kan inte bestämma mig vad för lurar jag ska köpa, något tips anyone?

    det enda som "buggar" är att om jag har automatiskt ljus på så kan den tro att jag är utomhus fast jag är inne vilket resulterar i dåligt ljus men det ändras snabbt tbx, men de är ju lätt åtgärdat genom att inte använda den funktionen :P
     
  4. orangeone

    orangeone Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2011
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    3. Funkar med nytt SIM-kort
    4. Inga problem att redigera APN (i mitt fall ändrade jag till Telenor)
     
  5. HWAL

    HWAL Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2011
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag använder CoPilot och NavDroyd.
    GPS:en i Blade och även i Light är väldigt bra. Inga problem att använda som bilnavigator. NavDroyd hade tom kartor över Cypern så det var perfekt när jag var där i våras.
     
  6. takjens

    takjens Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Finns inte copilot eller navdroyd på market? får fran nå kitchen copilot och navdroyd får jag bara fram nå nandroid ....