Ljudkvalité vid musiklyssning via hörlurar?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av plp, 31 maj 2011.

  1. plp

    plp Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2011
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej
    Funderar att köpa en Samsung Galaxy S II men har hört att ljudkvalitén vid lyssning på musik via hörlurar kanske inte riktigt når upp till den från en ipod eller Iphone. Lyssnar gärna och mycket på musik, gärna med ett par bra hörlurar och undrar om det skall stoppa mig från att köpa en Samsung Galaxy S II.
    Vilka erfarenheter har ni?
     
  2. Labbrocken

    Labbrocken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    19
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Asus zenfone 5z

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Asus zenfone 5z
    Platta:
    Z4 tablet
    Hej,

    Min högst personliga åsikt är att ljudet i S2an är sämre än min tidigare ljudlösning. Då använde jag en iriver clix2 med ett par Beyerdynamic DTX100(pluggar), ibland fick även tegelstenen nokia 5800 driva ljudet.

    Nu känns ljudet mer instängt och tråkigt på något sätt. Om man ska göra ett jämförelse så känns det lite som att gå från ett par pluggar för ~250 kr till ett par för ~1000 kr fast tillbaka igen.

    Det ska sägas att ljudkvaliten är inte så dålig att jag inte rekommenderar ett köp. Men är du lite ljudbög och sitter på ett par riktigt fina lurar blir du nog inte riktigt nöjd. Den duger dock som ljudkälla till och från jobbet. Sen kommer det säkert en 'fix' som hotar upp ljudet lite, det kan man dock inte vara säker på.

    EDIT: En clix2 kan jämföras ljudmässigt till en ipod/iphone, iaf i min mening.
     
    Last edited: 31 maj 2011
  3. dweebling

    dweebling Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    1 557
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Jag tycker ljudet är fullgott om man inte är audiofil som tydligen hör bättre än de flesta hundar t.o.m ;)

    Det är inga störningar (som blade har) och med tex poweramp kan man ju ändra EQ så det passar ens personliga smak.
    Jag tycker ljudet på sgs2:an är bättre än på min ipod gen 3 iallafall.

    Har provat med allt från orginal till 1000kr in-ear lurar... är nööjd!
     
  4. Labbrocken

    Labbrocken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    19
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Asus zenfone 5z

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Asus zenfone 5z
    Platta:
    Z4 tablet
    Tycker själv att ljudbögeriet kan gå lite långt ibland. Försöker bara berätta om mina egna erfarenheter. Det viktigaste är ju trots allt att man tycker ljudet är bra för egen del.
     
  5. fizz

    fizz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2011
    Inlägg:
    235
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag sällar mig till skaran som tycker ljudet är halvtaskigt ... Det lät bättre i den nokia e71 jag hade innan.. Dock är det inte så illa att jag avråder från köp, men om ljudet är prio ett får man nog leta vidare.. När jag får tid ska jag prova med en hörlursförstärkare (typ cmoy) och se om det hjälper...

    Sent from my dualicious SGS2 using Tapatalk!
     
  6. robboten

    robboten Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    411
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Ljudet är klart godkänt i kvalitet tycker jag, däremot är det för lågt för min smak. Tyckte det var mer kraft i min gamla Magic. Trycker jag upp det med DSP manager för att få lite högre pajar ljudet och låter riktigt risigt. Fizz: Du får gärna ge rapport om du fixar cmoy!