Hur nöjd är du med din A500?

Diskussion i 'Acer' startad av Rekcus, 1 jun 2011.

?

Hur upplever du din A500?

Poll closed 21 jun 2011.
  1. Under all kritik!

    0 röst(er)
    0,0%
  2. Dålig, men hellre det än en padda :-)

    7,1%
  3. Den är ok, men inte mer.

    14,3%
  4. Riktigt bra, men en del mer att önska.

    71,4%
  5. Fantastisk, fyller alla behov och förväntningar!

    7,1%
  1. Rekcus

    Rekcus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2010
    Inlägg:
    225
    Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 6P
    Betygsätt och kommentera gärna vad du är mer eller mindre nöjd med avseende din A500.
     
  2. CML

    CML Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Trevlig tråd, står själv i valet och kvalet mellan iconian och transformern. Det som mest talar emot acern är den låsta bootloadern...
     
  3. jai134

    jai134 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag tror att man ska välja platta utifrån det den har i stock-utförande.
    Jag är mycket nöjd med min. Det som är riktigt enerverande är att den kopplar ner sig från mitt nätverk för ofta.
    Det som är riktigt bra är enkelheten, dvs, jag har snabb och smidig åtkomst till det som jag använder mest, en browser och gmail, utan att behöva ha en dator som står och surrar hela dan. Dessutom lånar jag och läser böcker från bibllioteket, lyssnar på musik, tittar på film och kollar väder, bra före mc-turen, osv osv. Mycket smidig pryl. Helnöjd faktiskt. Tråkigt bara att den funkar så bra som den gör. Inte mycket man behöver pilla med.
     
  4. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Den är ok, gör de grundläggande sakerna som den ska, men har sina brister/buggar. Det som främst drar ner betyget är dock inte direkt Acers fel, utan Android 3.x/mjukvaran.

    1) Apparna. Här är den största akilleshälen. ENORM akilleshäl. Det finns knappt några appar som är ändamålsutvecklade för Honeycomb och stora skärmar (utöver ett mindre antal spel). Ja, det kommer så klart bli bättre med tiden, men just nu är det bedrövligt och det kommer fortsätta vara relativt bedrövligt hela 2011. Det sprutar inte direkt ut nya HC-appar.

    2) Android 3.x är inte ens nästan färdig ännu. Det känns väldigt beta, precis som Android 1.5 gjorde. Det fungerar i grunden, ja, men det är mycket att rätta till och ordna. Inte minst det kassa flytet i många delar av gränssnittet och en mängd småbuggar.

    3) Mediastöd, främst video. Uselt. Återigen något som sannolikt kommer att lösas framöver, men det kommer dröja. Jag kan bara bedöma tableten och dess mjukvara efter hur den fungerar idag, inte hur bra den kanske är om ett år.

    Därmed inte sagt att jag är missnöjd med tableten som helhet. Den är en stabil trea av fem möjliga (även om 3/5 på internet verkar ses som ett underbetyg eftersom internet saknar nyans) då den gör det grundläggande ganska bra och är en utmärkt surfplatta eller spelenhet i TV-soffan - och utmärkt att se på film/serier på om man väljer lågupplöst video.

    Hårdvarumässigt: Bra chassi och konstruktion, metallskalet förmedlar kvalité. För tjock och för tung. OK skärm som dock lider av aningen matta färger och eftersläpningar i vissa färger (en röd ikon på blå bakgrund tex). Fantastisk digitizer - 10 simultana tryckpunkter och 60 Hz, svarar kalasbra på fingertryck. Dålig kamera för stillbilder, underliga färger och dålig skärpa, men duger för all del för webbpublicering och liknande. Bättre video dock, ganska skarp i 720p och finfint flyt i 30 FPS, men även här underliga färgnyanser.

    Gott om kraft, gott om RAM, gott om lagringsutrymme (16-32 GB inbyggt, 32 via microSD och närmast obegränsat via USB). För kort laddkabel, går inte att använda tableten samtidigt som den laddas om man inte sätter sig med en skarvdosa i knäet.
     
  5. zillen4

    zillen4 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Har haft plattan i drygt en månad och är grymt nöjd,
    har inte märkt av så många buggar än.

    Kör med adw ex launcher istället för standard så länge flyter på väldigt bra.
    Tycker att dom flesta apparna jag använder funkar bra men finns vissa som
    tex tapatalk som kunde vara bättre anpassade till honeycomb.
    Video kör jag via Plex som kodar om dom flesta formaten så att det
    funkar med plattan.

    Det jag tycker bäst om är batteritiden och att den är så lätt att ha med sig överallt, har tidigare bara haft telefonen att surfa med på jobbet vilket inte var så kul men nu har jag alltid plattan med mig.

    Betyg 5/5
     
  6. MrGoose

    MrGoose Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2010
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Sitter med nyinköpta a500:an nu och är supernöjd!! :-)
     
  7. micke401

    micke401 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har haft min en vecka nu och är väldigt nöjd. Det enda jag kan störa mig på är placeringen av notifierings-listen,kommer allt som oftast åt den med handflatan när jag skriver så jag skulle hellre haft den högst upp.
     
  8. AlexE

    AlexE Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    377
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Tre månader nu och kunde inte vara mer nökd. Usb, hdmi, micro sd. Användning för mitt 3g modem. Snabb, hyffsat lätt vikt.

    Enda som stör mig är alla förbannade fingerabtryck som den drar åt sig, ett mindre problem dock. :-)

    4,5/5

    Sent from my Iconia A500