ROM: CyanogenMod 7/9

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av neddie, 5 jan 2011.

  1. hackeron

    hackeron Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    672
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    lol, det flyter lika bra på juwes som på cm7, iaf när jag testade.. snabbt och inget lagg. Så det är lite felaktig info där. Vet inte om du har testat båda och jämfört men det har jag.

    Beror ju även på vad man kör för kernel.
    Sen på juwes så fungerar funktioner som T9 typing så man kan snabbt hitta kontakter via dialern, print screen tjänsten funkar. Stock kameran är mer stabil "IMO" + camera hack så man kan använda powerknappen för att ta bilder. Ja det är mycket som är bättre..

    Sen har Cm7 många funktioner som givetvis är mycket bra och som jag saknar. Men jag tar hellre en telefon där batteritiden är bra och alla funktioner som är tänkt ska fungera på telefonen faktiskt fungerar.

    Notera att jag verkligen gillar cm7, men att jag för tillfället tycker att Samsung roms fungerar bättre. Där batteritiden är en stor faktor såklart.
     
    Last edited: 1 jun 2011
  2. tommyW

    tommyW Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    272
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Vad händer om man väljer att köra bara 2G nätverk då? Jag använder det nu och ser inga problem! endast bättre batteri tid :s

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  3. Dem00niX

    Dem00niX Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2010
    Inlägg:
    481
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Nä ärligt så har jag inte testat någon annan custom GB rom än CM7 nu..
    Antar att det är bra fart i de andra med annars borde ju alla köra en och samma. Batteritiden på cm7 funkar för mig för hur jag än gör är jag beroende av telen så jag laddar varje kväll i alla fall.
     
  4. dmncr

    dmncr Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2009
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Apropå CM7 och bristen av Samsungs codecs som någon nämnde, går det att flasha in dom i efterhand på någe vis? Om inte, vilken mediaspelare som fixar alla formaten rekommenderas?
     
  5. hackeron

    hackeron Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    672
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Moboplayer är en av dom bästa mediaspelarna.
     
    dmncr och Dem00niX gillar detta.
  6. Donre

    Donre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    763
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    masze och wuqqs gillar detta.
  7. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    jag är jävligt nöjd med cm7 överlag men batteritiden börjar blie tt problem när man är borta hela dagar. Sen att kameran skulle vara fixad är ju faktiskt ren och skär lögn... jämför mina bilder och filmer från stock mot de jag tagit i cm7 och skillnaden är rejält stor.

    Juwes låter intressant att testa iaf...
     
  8. Denoud

    Denoud Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2010
    Inlägg:
    227
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Vad exakt med kameran är sämre? Jag har inte kört en stock rom sen i januari, men har jämfört med det jag fotade i höstas och det är lika grynig kvalité som nu med CM7.

    Har du några före/efter bilder på samma objekt (under samma ljusförhållanden) så man kan jämföra?

    Batteritiden är nog säkert sämre, även om den är bättre nu i de två senaste inofficiella. Men att testa batteritid är oerhört svårt då det är så många faktorer som spelar in.

    Jag kör nu bastard #16 med JV5 modem och i viloläge drar den extremt lite men när jag använder den så känns det som att den sörplar nåt enormt.
     
  9. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    har inga bilder att dela ut sådär på rak arm men kan ta nån ny bild i juwes rom sen.. cm 7 är nice men långt ifrån användbar i längden känns det som.. för mycket som inte fungerar speciellt bra. Nu är ju changeloggen rätt fet så nästa build kan ju fixa en hel del såklart... man kan ju vänta och se ;)

    EDIT: batteritiden är inte sämre.. den är horribelt sämre... i början tyckte jag det var hur lugnt som helst men nu när man varit lite mera ledig och faktiskt hållit sig från hemmet eller jobbet lite längre tider så är det faktiskt ett problem... den fullkomligt surplar i sig och det gjorde den inte tidigare... jag ska testa juwes då den fått bra kritik men jag kommer ju lätt återkomma till cm7 det vet jag med tanke på hur snabb och fin den är... man kan ju alltid prova ;)
     
    Last edited: 2 jun 2011
  10. Dem00niX

    Dem00niX Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2010
    Inlägg:
    481
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Säg till vad du tycker om Juwes sen. Sneglar lite på den med. Just för batteritiden inte för att jag än kört batt torsk under en dag. Men jag har ju ständig tillgång till laddaren så. :)
     
  11. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
  12. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    hehe ja jag oxå i regel.. men jag har ruttnat på lite grejer som händer utan förklaring... märkbar totalt seghet och systemet låser sig... launcherpro drar 100% cpu ibland.. även direkt efter wipe... batteriet.... appar som får FC lite då och då... och ja efter wipe install.. men overall fungerar cm 7 mycket bra helt klart men det finns klite smågrejer som stör för egen del... batteriet blir lite krångligt ibland och sen fungerar det inte bra att filma i hd heller... ganska ofta när man sen försöker spela upp filmen så hakar den sig på en frame och bara står och "juckar" ;)...

    tur att det är lätt och kul att flasha iaf :D
     
  13. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    Någon ville ha ett foto från Juwes..
    Bild tagen inomhus i ett inte allt för ljus Smedja.. :)

    [​IMG]
     
  14. Dem00niX

    Dem00niX Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2010
    Inlägg:
    481
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Blev en jävla bra bild i alla fall.

    Ä fan får väl bita i det sura o testa juwes i kväll ... men CM7 är nått speciellt,..
     
  15. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    ja... jag står också å tvekar... juwe's vs cm7 ... faan! ..fast det är ju bra att det finns alternativ...så blir alla på "tårna".. och gör bara bättre och bättre ROMs :)
     
  16. hankTard

    hankTard Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    [​IMG]
    Bild tagen med CM7.
     
  17. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Indeed stor skillnad mot juwes. Då blir det install ikväll

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  18. hackeron

    hackeron Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 mar 2011
    Inlägg:
    672
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Det är inte själva bilden som blir dålig, det är ju samma upplösning osv. Det är hur snabbt den låser autofokus och hur stilla man behöver hålla den för att det ska bli bra bilder tex. Personligen tycker jag stock är bättre på dessa 2 punkter. Men jag ska erkänna att jag inte testat cm7 kameran jättemycket heller..
     
  19. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Du har rätt det är duktigt svårare att få lika bra bilder i cm7

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  20. masze

    masze Android Veteran Hedersmedlem

    Blev medlem:
    5 sept 2010
    Inlägg:
    8 670
    Mottagna gillanden:
    1 714
    Telefon:
    12 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    12 Pro Max
    du kan ju inte jämföra dessa 2 bilder... ena bilden tagen i mörk skitig smedja... :P

    Nytagen bild ute, med inga special inställningar... Juwes

    [​IMG]
     
    Last edited: 2 jun 2011