Google delade ut nexus one på Android Developer Lab Sthlm

Diskussion i 'Allmänt' startad av Holmlund, 5 feb 2010.

  1. Holmlund

    Holmlund Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jupp! Det är nästan för bra för att vara sant, Google delade ut gratis telefoner till alla utvecklare som var på plats och gav mottot “Don’t be evil” en konkret innebörd.

    Läs mer här
     
  2. Vibban

    Vibban Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2009
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro
    Like!
    Hade ju inte varit fel med en till ;p
     
  3. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Precis. Kan inte undgå att vara avundsjuk, trots att man redan har en. Vet att det är löjligt. :) Var lite sugen på att vara där och lyssna förut men tolkade det som att det enbart var för utvecklare och jag har ju inte gjort mer i Android än små modifikationer på andras kod.
     
  4. heinrisch

    heinrisch Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2009
    Inlägg:
    346
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Riktigt surt att höra då man var så nära på att anmäla sig men hade andra planer.

    Samtidigt är det inte lite fel google att ge ut telefoner vid en sådan tillställning och inte på typ hackathonet där det bara var utvecklare som faktiskt gör saker för dem? Är bara lite bitter för att inte jag har en ny gratis telefon att pilla på :P
     
  5. mrmozart

    mrmozart Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2009
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Gah, sådant där vill man inte höra! :)
     
  6. Holmlund

    Holmlund Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2009
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag lider verkligen med er som var på väg att anmäla er eller hamnade på väntelistan. Var en hel del kompisar som ångrade att dom hoppade över den här sessionen. :(

    ADL var precis som hackatron riktat till utvecklare och man fick även redan i anmälan precisera sin erfarenhet. Detta tillsammans med kravet att alla skulle ha med sig laptop med förinstallerad SDK 2.1 såg nog till att det var rätt målgrupp som kom.

    Själv så gick jag därifrån rejält sugen på att sätta igång med ett androidprojekt och jag tror inte att jag var ensam om det.
     
  7. upnorth

    upnorth Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Apropå "Don´t be evil!".

    Ær inte mutor både olagliga och ganska illasinnade? :P
     
  8. Kaj

    Kaj Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 768
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Kan det räknas som en muta om man ger den till alla utan krav på motprestation? Det är väl inte olagligt att ställa sig på stan och dela ut pengar?
     
  9. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Apple bjöd alla inbjudna på iPad-lanseringen på mat och dryck.. jag antar att det är en muta också. De inbjudna var ju dessutom journalister till 80%, så det kan nog ses som bestickning i utbyte mot positiva artiklar :)

    Med tanke på iPadens svala mottagande så var nog inte maten speciellt god.
     
  10. m0s

    m0s Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2009
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo, nu är det ju "tyvärr" så att det ÄR olagligt att dela ut pengar på stan.
     
  11. yrara

    yrara Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2009
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Även om jag inte ser något större värde i att föra mut-diskussionen vidare, så är ju en intressant aspekt i det här, att Apples och Googles intressen i branschen är radikalt olika, då Apple främst levererar hårdvara, medan Google främst levererar tjänster, och endast levererar hård- och mjukvara proximalt.

    Apples huvudinkomst i iPad-affären är att folk ska köpa iPad's. Ifall de gav en massa Apple-entusiaster en iPad på något liknande event, så vore det att mätta behovet hos sin annars säkraste inkomstkälla.

    Googles största intresse i allt det här, är ju fortfarande att kunna pusha sina tjänster, som sök, kalender, mail, och docs. Ifall de på något smidigt sätt kunde se till att alla i hela världen fick en gratis Nexus, så skulle de ju vinna på det, eftersom allt de vill är att så många som möjligt, så ofta som möjligt, ska ha så bra tillgänglighet till Googles tjänster som möjligt. Kanaler som Chrome, Android och Chrome OS är ju bara extremt anpassade för Googles tjänaster, vilket är det största intresset för Google med att få folk att använda dem.

    Chrome-browsern är ju till exempel helt öppen källkod för att Google inte nödvändigtvis vill att alla ska surfa med Chrome - de vill bara att alla ska surfa med produkter som så bra som möjligt renderar HTML, CSS och JavaScript, som deras egna tjänster är byggda på. Ifall alla browsers snodde implementationer från Chrome, vore det precis lika bra för Google, som om alla användare gick över till Chrome.

    I kontrast: ifall Apple skulle kunna se till att alla i hela världen fick en gratis iPhone, skulle de skjuta sig själva i foten.
     
  12. Irregular Programming

    Irregular Programming Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    352
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER


    Vart i lagen står det?