Hörlurar till Neo (burkigt ljud)

Diskussion i 'Xperia neo' startad av pellan, 2 jun 2011.

  1. pellan

    pellan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Testade mina Urbanears Plattan i en Neo idag och det lät väldigt burkigt. Vet att tidigare års modeller av mina hörlurar haft adaptrar med, en neutral och en till Nokiatelefoner just för att det låter burkigt annars. Är det nåt speciellt med 3,5 mm-uttaget på Neo (liksom vissa Nokia)? Någon som kör andra hörlurar än medföljande och som stött på problem?
     
  2. kungensbror

    kungensbror Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2010
    Inlägg:
    371
    Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Kör vanligtvis bara via blåtand och MW600, men jag provade att sätta i ett par lurar i 3,5-uttaget. Det var absolut inte burkigt, det var riktigt bra ljudkvalitet även där!
     
  3. baker666

    baker666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Testade mina lurar och det var mkt bra ljud i dem också.
     
  4. FlinuX

    FlinuX Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag är rätt kritisk med ljud men jag tycker dock det låter bra. Jag gillar ett transparent ljud och linjär frekvensåtergivning vilket dock är något "förskönat" i Neo med "hängmatte"-effekten. Vet att t.ex iphone 4 och Lg optimus 2X har mer "korrekt" ljud men helt klart bra ändå. Kanske inställningen "flat" i EQn fixar frekvensåtergivningen.

    Sent from my MT15i using Tapatalk
     
  5. pellan

    pellan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag ska fixa en sådan adapter jag nämnde och prova med den i morgon och se om det blir annorlunda. Ska testa ytterligare en Neo tänkte jag också och se om det kanske var ett dåligt ex, tror dock att det är hörlurarna som inte är helt kompatibla. Riktigt bra ljud med de medföljande lurarna var det dock, men älskar mina Plattan och vill verkligen att det ska funka.
     
  6. Donre

    Donre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    763
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Har dina lurar en mic?
     
  7. pellan

    pellan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mina lurar har mic, ja. Det står på kartongen till dem att 3,5 mm-kontakten ska funka till alla enheter och sen står det att mic funkar med iPhone/HTC/Blackberry-standard. Som jag förstått är det nyss nämnda tillverkare en standard och sen har Nokia/SE/Samsung/? en annan standard och därför behöver man en adapter till dessa för att det ska funka. Trodde dock att adapterna hade med mic-kompatibilitet och att ljudet i vilket fall skulle funka man tydligen inte.
     
  8. pellan

    pellan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Testade nu med en adapter från Urbanears och då funkade ljudet toppen. Härligt, men tråkigt att det ska finnas olika standarder inom en standard, komiskt.
     
  9. oeriksson

    oeriksson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har upplevt liknande problem med Urbanear Bagis till en SE Arc. För att få bra ljud krävdes att svarsknappen på micen var intryckt hela tiden. Något jobbigt. Följer ju med en adapter till lurarna men då funkar ju inte mic-funktionen. Snart blir det en Neo för mig och då är det väl helt enkelt bara att köpa nya lurar och slänga Urbanear-grejerna.
     
  10. Houdinie

    Houdinie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2011
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag vill ha ett stereoheadset till mobilen. Gärna bluetooth, men det är inte ett krav.

    - Jag gillar inte in-earhörlurar, de passar aldrig bra och skärmar av omgivningen för mycket när de inte ramlar ur.
    - Jag vill kunna röra på mig med lurarna på, gärna rida också - så de bör kunna användas fast man har hjälm.
    - Jag har en Xperia Neo, så de måste fungera med denna.
    - De ska ha en bra talfunktion också, så både lyssna på musik och tala i telefon ska fungera bra.

    Kan ni hjälpa mig?
     
  11. Vidur

    Vidur Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Köp ett MW600 blåtands headset. Du kan sen ansluta valfria hörlurar till detta.
     
  12. Houdinie

    Houdinie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2011
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Last edited: 18 jun 2011
  13. kungensbror

    kungensbror Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jan 2010
    Inlägg:
    371
    Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Det skulle det säkert, men det skulle bli en skyhelsikkes massa sladd hängande från MW600'an...
     
  14. Houdinie

    Houdinie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2011
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Nej, just de hörlurarna hade ju en kort sladd, det man ser på bilden är mest förlängningssladden som medföljer. "Kabellängd 0,5 m enkelsidig kabel + 0,7 m förlängningskabel med integrerad volymkontroll"