[Fråga] Wiimote koppling?

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av Gnubaver, 1 jun 2011.

  1. Gnubaver

    Gnubaver Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    891
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Gick nyss från en Optimus 2X, och körde Super Mario på TV'n med Wiimote, det blev som en portabel spelmaskin och det var helt sjukt grymt, men jag hade andra problem med telefonen och fick min SGS II idag.

    Vad är chansen att vi kommer få wiimotes att funka till SGS II?

    Är det svårt att bara skriv om bluetooth delen och slänga in den i en kernel?

    Känns som den enda ROMen idag som har full support för wiimotes idag är Cyanogenmod, Varför?

    MVH Johan
     
  2. Galaxy S

    Galaxy S Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 026
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Efterfrågan kanske saknas? Stöd för wiimote är det sista jag behöver iaf.. :P
     
  3. robboten

    robboten Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    411
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Helt meningslös kommentar... Skulle det vara intressant för dig om alla som inte höll med om vad du frågade om skrev det?

    Jag skulle också vilja ha stöd för wiimote och vi är knappast ensamma om det. Faktum är att det redan finns ett par trådar i forumet om just det. Tyvärr verkar ingen ha lyckats ännu. Samsungs bluetooth stack är tydligen inte kompatibel. Tycker mig också förstått att wiimote är bt2 och s2 har bt3 men det är jag inte säker på. Det borde väl vara bakåtkompatibelt tycker man ju.
     
  4. Galaxy S

    Galaxy S Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 026
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Om kommentaren var onödig eller inte beror väl på vem man frågar, menade inte att ingen vill ha detta för att JAG inte vill ha det. Poängen var ju att det ändå krävs en viss efterfrågan för att någon skall utveckla stöd för saker. Om många vill ha detta lär det ju komma så småningom. Glöm inte att telefonen är ny forfarande.
     
  5. aejt

    aejt Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2011
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Från det jag fattat så är (hela?) problemet med Samsungs bt-stack att man MÅSTE ange en pinkod för att paira med andra BT-enheter. För att använda Wiimotes ska man kunna välja att skippa pinkoden, vilket inte går med Samsungs stack.
     
    robboten gillar detta.
  6. willpower

    willpower Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    224
    Mottagna gillanden:
    50

    MINA ENHETER

    Fast i sådana fall skulle man ju inte kunna paira BT-headset heller. De har ju ingen pinkod??
    Och headset går alldeles utmärkt.
     
  7. TechNoir

    TechNoir Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2010
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    De flesta headset (alla?) har en standardkod, oftast 0000. Oftast så kan även telefonen och headsetet autopaira, vilket inte skickar upp någon kod-förfrågan till användaren. Istället får man exempelvis endast en fråga om man godkänner anslutningen. Vet ej om detta godkänner koden automatiskt, eller helt förbigår den funktionaliteten.
     
  8. rufy93

    rufy93 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    1 882
    Mottagna gillanden:
    410
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22
    Jag ska prova ansluta min ikväll och se hur det fungerar.
     
  9. aejt

    aejt Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2011
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Glömde att nämna att det gäller HID-enheter, och ett BT-headset räknas inte som en. :)
     
  10. jakeplisken

    jakeplisken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2012
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det möjligt att själv ändra bluetooth-stacken? Eller e de nån som vet om det finns nån kernel med rätt stack, så man slipper byta rom?