Kan inte ringa TILL mobilen

Diskussion i 'Xperia X8' startad av SaberBlade, 3 jun 2011.

  1. SaberBlade

    SaberBlade Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    170
    Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 10+
    Jo de är så att jag köpte en X8, begagnad, till min mor för ett par månader sedan. Den är rootad och går på "jerpelea´s Gingerbread 2.3.3 cm7.0.0 j007". Fram tills för ett par dagar sedan var det inga problem alls, men nu kan inte en bekant till henne ringa till mobilen länge under några dagar, stöter bara på en röst om att hon inte är tillgänglig för tillfället, försök senare. Kan vara mobilsvar?

    Det underliga med det hela är att jag har personligen provat att ringa och då funkar det. Idag provade en annan bekant till henne och det gick fint men så fort den ene försökte gick det inte. Däremot kan hon skicka SMS till min mors mobil.

    Jag använder själv en HTC Desire och har varit med om likande innan, men då kunde ingen ringa till mig. Det hela löstes med en omstart, så verkar inte vara fallet med X8an tyvärr. Hur ska jag tolka detta, kan ett nummer ha spärrats av misstag? Vart skulle man kunna se det i så fall? Kan ju inte vara fel på mobilen väl, eftersom andra kan ringa in? Skulle man kunna tro att det är den andres mobil som spökar, även fast hon kan SMSa och även ringa till andra?
     
  2. Magnus

    Magnus Först på /forum Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2009
    Inlägg:
    2 583
    Mottagna gillanden:
    471

    MINA ENHETER

    Kolla i kontakten för den personen. Finns väl ett alternativ som gör så att den blockeras, då hamnar personen i svararen.

    Sent from my Desire HD using Tapatalk
     
  3. SaberBlade

    SaberBlade Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    170
    Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 10+
    Kollade i kontakter. Där finns ett alternativ att man kan skicka kontakten direkt till röstbrevlåda, men den var inte ikryssad så jag tror inte de är den som spökar i alla fall.

    Glömde också nämna innan, att man kan se att hon har ringt i samtalshistoriken och vilken tid...men som sagt det ringer inget och hon kommer aldrig fram mer än till att numret hon ringer inte är tillgängligt för tillfället.
     
  4. Donre

    Donre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    763
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Gör en backup i recovery följt av en fabriksåterställning och se om det löser problemet. Om inte så kan du alltid gå tillbaka till din backup och då vet du att felet förmodligen ligger hos den andra parten.
     
  5. flawlless

    flawlless Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2010
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    kolla först om det finns en annan block-app i telefonen, om det inte gör det så testa att blockera personen, starta om telefonen, avblockera personen och be den sedan ringa igen.
     
  6. SaberBlade

    SaberBlade Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    170
    Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 10+
    Inga övriga block-appar som jag kan se. Men ska prova att göra det du nämner, får hoppas de räcker annars så blir det att prova på Donres förslag. Tack för hjälpen alla. :)