[ROM][27/9] GingerReal2 - R1.0.0 JVS - A new begin

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av SGSi9000, 25 maj 2011.

  1. SGSi9000

    SGSi9000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2010
    Inlägg:
    1 158
    Mottagna gillanden:
    159
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge +
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    Ipad
    Hur gör jag det? :)
     
  2. fekke

    fekke Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    426
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    gå till första posten och tryck på "Redigera"
     
    SGSi9000 gillar detta.
  3. weede

    weede Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    funkar BLN med denna rom?
     
  4. fekke

    fekke Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    426
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Kollade inte innan jag installerade Speedmod, men med senaste speedmod finns det inte.
    Använder det ändå inte då det inte fungerar med SMS, Missade samtal och Mail på DarkCore 2.4 iaf
    Vet inte hur man får in BLN support annars
     
    Last edited: 1 jun 2011
  5. fekke

    fekke Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    426
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

  6. Dem00niX

    Dem00niX Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2010
    Inlägg:
    481
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Ni som kör denna e ni nöjda? Jämfört med Juwes ?
    Nån skrev att man bör byta modem till jvk vart finns det.
    Sitter med CM7 idag men börjar bli sugen på att testa en Samsung rom igen.
     
  7. SGSi9000

    SGSi9000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2010
    Inlägg:
    1 158
    Mottagna gillanden:
    159
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge +
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    Ipad
    Jag är grymt nöjd med denna. Har kört Juwe's också och den fungerar kanonbra den med. Jag föredrar denna, men att säga att den är bättre, snabbare det vet jag inte. Är jämt mellan dem. Under Juwe's tidigare rom's bytade jag till jvk för bättre batteritid. Har nu kört med jvo ett tag och det fungerar kanon med denna rom iaf.


    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  8. Dem00niX

    Dem00niX Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2010
    Inlägg:
    481
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Läste på xda att det va diverse strul nu... främre kameran o så...
    Nån fix på g elller redan ute.
     
  9. SGSi9000

    SGSi9000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2010
    Inlägg:
    1 158
    Mottagna gillanden:
    159
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge +
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    Ipad
    Jag har bestämt för mig att det är kernel relaterat, men jag vet inte. Inget jag använder så har inte forskat i det heller. Jag vet att det finns div fixar där ute för detta, bl a Damian GTO hade en fix.
     
  10. kallemyran

    kallemyran Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    560
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Ja fix finns länkad i GR tråden på xda (eller var det speedmod tråden... fan ..trött) Hursomhelst så körde jag fixen och den funkar klockrent för mig som har speedmod. Kan inte länka eller UL härifrån
    Skall kolla till frukosten om du inte hittat den själv då.
    God natt!
    Skickat mha knackaprat

    Edit: Vet i fn var inlägget på xda är men jag länkar till min fil på DB. Jag hade alltså en ffc med 90grader förskjutning. GR 5.0 och Speedmod. Körde in denna från cwm och allt OK. http://dl.dropbox.com/u/11908250/JV9_Camera.stock.CWM.zip
    Filen kanske finns på hos Perka också??
    Mer kaffe......
     
    Last edited: 4 jun 2011
  11. asimov

    asimov Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2009
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Eftersom ROM Kitchen verkar vara offline, så testade jag flasha in GingerReal, jag använde ODIN och "base" ROMen och tillhörande PIT filen som instruktionerna.

    Jag kom från 2.2.1, och mitt första intryck är att denna ROM är blixtsnabb att boota upp, och allmänt rapp o kvick, snabbast jag upplevt telefonen. Dock har jag haft en handfull FC med olika apps, när jag startat dem första ggr, men inget som består.
     
  12. kallemyran

    kallemyran Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    560
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Intressant att du haft flera fc och jag har inte haft någon.
    Återställde du alla appar ink data med titanium?
    det lär väl vara en hel del som skiljer från 221 till 233

    Jag har nämligen börjat köra utan data och sedan plocka in de enstaka data som jag kan tycka att jag behöver.
     
  13. asimov

    asimov Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2009
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Jag har väl haft ett halvt dussin FC på olika ställen, bla Nitrality (en ny app för mig, använde SGS tools innan). Finns en dokumenterad FC på TTS inställningarna: "Settings>Voice Input & Settings > Text-to-speech settings".

    Jag använder Titanium på samma sätt: Ominstallerar apps från Market en-och-en efter behov, o kör sedan Titanium "Restore data" på det som behövs. På så sätt sållar jag bort de apps som jag inte använder så mycket, men som har hängt kvar sen förra flashningen.

    Super snabb ROM denna, men jag saknar valmöjligheterna som DOCs Kitchen gav.

    Visst GingerRealUpdater och Nitrality verkar ge liknande funktionalitet, men jag har t.ex inte lyckats installera Memo appen från Nitrality (den bara står o tuggar vid nedladdning). Inte insatt i programmen än.

    I början fick jag också en del varningar att jag inte hade Superuser installerat när den behövdes (nervöst när Titanium vägrade starta pga detta) - löste sig efter några timmar/reboots.
     
  14. kallemyran

    kallemyran Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    560
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Japp! text till tal inställningarna gav FC direkt. så den kan jag bekräfta.
    det verkar ha varit något med superuser som strulat för dig!? Nitrality kräver ju root varje gång man skall lägga till en systemapp så det kanske är därför som du inte får in Memo. För mig funkade det direkt.

    jag håller med dig fullständigt angående Kitchen. Jag vill göra en så ren rom som möjligt och inte få med en massa lullull som ändå handlar om tycke och smak. Det verkar som om många håller med för det blev inte uppskattat att v5.1 hade en massa animationer av varierande slag. Detta är väl en av storheterna med Kitchen! Alla vill göra sin egen version. Kan inte låta bli att dra paralleller med min HP dv6. Den var fullständigt nerlusad med medskickade program som inte gör någon människa glad så första dagen gick åt att avinstallera en massa skit (sorry för utvik)

    ginger real uppdater kanske kan bli något men än så länge är den ju ganska begränsad vad gäller valmöjligheter
     
  15. SGSi9000

    SGSi9000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2010
    Inlägg:
    1 158
    Mottagna gillanden:
    159
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge +
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    Ipad
    Jag har inte fått några FC på denna ROM men mycket beroende på att jag alltid kör en TOTAL ren installation varje gång jag bytar ROM. I början (precis som kallemyran skriver) återställde jag allt med Titanium och det gav bara en massa problem. Så undvik det tycker iaf jag. Jag kan inte påminna mig när jag var så nöjd med en ROM som denna...... den tickar liksom bara på med snabbhet och grym batteritid. Det är nästan så att den blir lite för bra för nu suger det i flash tarmen för att prova något nytt, men vet inte riktigt vad bara för man vill ju inte gå ner sig. Någon som har en uppfattning om de nya versionerna som kommit?

    EDIT: Så här ser min setup ut:
    GingerReal 5.1
    SpeedMod 15h
    EXT4
    Tema: DeepBlue Theme
    och jag har nu från idag kl 9.30 med fullladdat batteri 78% kvar. Visserligen inte speciellt mycket använd idag förutom lite surf, sms, några samtal och lite musiklyssning.
     
    Last edited: 4 jun 2011
  16. kallemyran

    kallemyran Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    560
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    he he Ja den där flashberoendet är svårt att komma över. Jag har dock hittat en favorit och det var ju inte förrän asimov visade vägen som jag lyckdes få en fc.;) Batteritiden är ju grym. men där har jag en fråga. va f-n är JUPA tweak. Jag ser ju vad som står i "features" i första posten på xda Jag ser att det bland annat skall förbättra batteritiden men jag hittar ingen egen xda-tråd och holländska var inte mitt bästa ämne i skolan. Om detta tweak är en del av förklaringen till batteritiden så skulle man ju vilja läsa lite mer och ev donera en öll eller två

    GR5.0..några minuter till ;)
    SpeedMod 15h T4
    EXT4
    Green Gingerbread theme

    Tyvärr har jag haft luren kopplad till usb varierande delar av dagen så någon tillförlitlig batteriinfo har jag inte. Jag får återkomma ..

    Hmm... Det är ju alltid svårt att utvärdera detta med bateritid. Finns det ingen stresstest-app för batteriförbrukning som man kan köra för att få en utvärdering av rom o kernels mm ? sorry OT
     
  17. Woops?

    Woops? Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2011
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    @asimov - vilken version har du? Jag kunde inte heller installera Memo i ursprungliga 5.0 men efter uppgradering till 5.1 så fanns den plötsligen där - häpp!
     
  18. asimov

    asimov Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2009
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Jag körde in 5.1 base, allt EXAKT enl instruktionerna på XDA tråden. Kanske jag ska köra in CWM versionen, se om den hjälper. EDIT: jag körde 5.0, efter upgrade till CWM versionen fick jag 5.1, och problemet försvann!

    Det jag verkligen saknar är BLN, Voodoo ljud-tweakningen och original Touchwiz(!). ROM kitchen gjorde allt det jobbet för mig, så jag har ingen koll hur jag bytar ut till en BLN kernel - nån som kan peka vägen?

    Ang. orginal Touchwiz som fanns i 2.2.1, den funktionen som jag saknar mest är att man kan trycka på de små "cirkel pluttarna med siffror" (som visar vilken sida man är på i app drawern) - på så sätt kan man hoppa direkt till den sida man vill ha i home page eller app drawern. Smidigare än att svepa förbi 10+ sidor med apps för att komma åt dem i slutet. Den funktionen är avstängd i TWLauncher som kommer med GingerReal. Det suger! Finns det nån annan launcher med liknande enkel funktion?
     
    Last edited: 5 jun 2011
  19. asimov

    asimov Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 sept 2009
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    23
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10
    Hur gör du för att få in speedmod (eller annan kernel)? Måste man plocka ihop alla lösa filer o apker o själv göra en zip/tarball?

    Här är länken (med lösning) till det TTS problemet:
    Force Close when attempting to change Text-to-Voice settings:
     
  20. Niclas2179

    Niclas2179 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    pinch zoom fungerar ju annars i appdrawern också. då behöver man inte scrolla alla sidorna.