Sensation eller S2

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av drgregur, 31 maj 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. V1P3R

    V1P3R Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Materialval och ergonomi är ju en sak. Där ligger HTC verkligen i framkanten.
    Är utöver det inget fan av HTCs konstruktion dock. Att man fortfarande inte lyckats "fixa" problemet med att skräp väldigt lätt kommer in bakom glaset efter flera år och tillsynes miljoner olika modeller är ganska dåligt tycker jag.

    Har sett folk som råkat ut för detta även på Sensation vilket är ganska oroande eftersom den inte funnits på marknaden särskilt länge alls.
     
  2. zaragon

    zaragon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Jag har faktiskt aldrig hört om eller råkat ut för det problemet. Jag menar inte att det inte existerar, bara att jag blev förvånad att höra det.
     
    Last edited: 6 jun 2011
  3. Goldstar

    Goldstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER


    Märkligt att jag aldrig råkat ut för det trots 5 HTC och jag vistas extremt ofta i smutsiga/dammiga miljöer med telefonen i fickan.
    Sensation är helt klart snygg, gillar dock inte den insänkta skärmen och tycker att det är synd att hw-knapparna inte finns, tycker inte om touch-versionen som blivit mode. S2 tycker jag inte är särskilt snyggt designad men är välbyggd den också.
    Siffrorna är inte särskilt viktiga, båda 2 kommer att vara tillräckligt kompetenta för mig. Får se vilken det blir när det är dags för köp :)
     
  4. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Ehh ja?
     
  5. gripen

    gripen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    938
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Har heller aldrig hört talas om problemet. Inte på min Hero, inte på min Z. De som har det problemet måste antingen vistats i extremt dammiga miljöer, öppnat den själv eller blivit så efter nåt serviceställe öppnat den. Det senare skulle inte förvåna mig alls... :ehm:
     
  6. Donre

    Donre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    763
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Just som jag trodde att den här tråden inte kunde bli barnsligare...
    Det barilla skrev är inte fanboyism. Det är ett simpelt konstaterande av fakta. Fanboyism ser ut så här: (htc fanboy) " jag bryr mig inte att s2 har bättre cpu, gpu, bättre skärm(enligt många recensenter), kamera, mer minne och ram, bättre I/O-prestanda, större mediastöd, är tunnare och lättare, sensation är ändå bäst för den har sense men en cool lockscreen och är inte något billigt plastskit". Detta följs vanligtvis av massa smileys som jag antar är någon sorts kod som bara htc-älskare förstår.
     
  7. V1P3R

    V1P3R Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Självklart är det inte alla som råkar ut för det eller märker att man råkat ut för det men om man söker lite snabbt på google så märker man ganska fort att det är ett ganska utbrett problem.

    Fick samma problem på min Iphone 3GS jag hade för ca 1,5 år sedan och det var minst sagt väldigt irriterande att ha på en så dyr telefon. Det var ett ganska känt problem på både 3G och 3GS.
     
  8. cruZZe

    cruZZe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Och jag antar att ditt inlägg på något sätt höjde nivån på denna tråd?

    Vore trevligt om vi kunde hålla oss till ämnet.

    Olika delar av telefonerna föredras av olika användare. Så vad gäller plast eller inte, lockscreens eller inte osv är oftast en smaksak och kommer alltid ha sina läger.
    Ren prestanda är dock mätbart och således lättare att jämföra rent objektivt.

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  9. Speedmaster

    Speedmaster Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 apr 2010
    Inlägg:
    296
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Fanboy var ordet.
    För er HTC:are: ;)
     
  10. Donre

    Donre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    763
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Förmodligen inte men det är återigen ett konstaterande av fakta. Den här striden mellan htc och samsung börjar bli väldigt tjatig. Köp vad du vill. Om du sedan är nöjd med det, bra för dig då, men gå inte runt och snacka skit om andra tillverkare och kalla deras mobiler för fula plasttvålar bara för att de väljer en annan design och materialval. Tillverkaren själv bryr sig inte ett skit om vad ni tycker så länge ni köper hans varor.
     
  11. cruZZe

    cruZZe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag vet inte om jag köper ditt resonemang helt. Enligt tester är skärmarna olika bra på olika områden. Cpun verkar även den beroende på olika utsagor prestera olika bra, och likaså med kameran. Gpun däremot verkar s2 ha fått till riktigt bra och där tvivlar jag att htc kan tävla rakt av. Så jag är övertygad om att s2 kommer prestera bättre inom vissa områden (spel ex) och sensation bättre inom andra (surf och dokumenthantering/läsning).

    Men att tillverkarna skiter i vad vi tycker om produkterna är rent bs. Att släppa skitprodukter och sedan tro att köparna återkommer känns inte helt rätt va? En sådan tillverkare blir sällan långlivad på en kompetativ marknad.
    Och hade de inte brytt sig hade de heller aldrig släppt uppdateringar mm.

    Jag står som sagt själv lite i valet och kvalet mellan de båda lurarna och även om jag både har htc nu och min förra var htc köper jag gärna annat om prestanda, funkionalitet och form är "bättre".

    Därför tycker jag en sådan här tråd skulle kunna vara skitbra där allt från egna upplevelser till rena bench-tester diskuteras.

    Nästa vecka blir det som sagt ett köp för mig på en av dessa två lurar och än är dörren vidöppen för förslag och ideer.

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  12. baracken

    baracken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    1 707
    Mottagna gillanden:
    103

    MINA ENHETER

    Ursäkta OT men lätt att jag kommer köpa en sådan här hatt om den kommer till Sverige XD FAN vad coolt :D

    Man får helt enkelt tänka ut vad man ska göra med telefonen :) kolla film ocg spela så är ju SGS2 bäst, om man surfar och läser mycket dokument så är sensation bättre :)
     
  13. Donre

    Donre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    763
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Min formulering var dålig. Självklart måste produkten hålla en viss standard annars kommer många köpare välja annat märke nästa gång. Tex fick problemen med sgs många köpare att svära att aldrig köpa en samsung produkt igen. Vad jag menade var att htc och samsung inte bryr sig när någon på ett forum försvara deras ära och deras val av design och material så vad är poängen med sådana diskussioner?

    Självklart är sensations skärm bättre om du hade tänkt spendera mycket tid på läsning men för spel, film och vardaglig användning är s2:ans lite bättre. Detta är inte bara min egen åsikt utan även många recensenters.

    Det finns flera trådar som tar upp samma ämne och alla slutar för eller senare på samma sätt; massa htc-fanboys svär över htc:s överlägsna kvalitet och kallar samsungs telefoner för plastigt skit som går sönder så fort man rör dem. Samsung fanboys kontrar med listor på överlägsna speccs och skrattar åt tegelstenarna som htc:arna går runt med. Och så fortsätter det i tråd efter tråd medan vi som har nått puberteten står vi sidan om och skakar på huvudet.
     
  14. V1P3R

    V1P3R Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Det här är ganska konstig tråd då den dels handlar om SGS2 men ligger i HTC forumet.
    Känns snarare som en tråd för att kasta skit på SGS2 och övertala folk att sensation är bättre än en öppen debatt om fördelar/nackdelar med de båda vilket är lite synd.

    Postar man i tråden som ägare till en SGS2 så är man en fanboy som trollar i fel forum osv.
    Det var nog inte det som var tänkt med tråden men det känns som det är där den hamnat.
     
  15. Kindis

    Kindis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 maj 2010
    Inlägg:
    307
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    +1

    Det bästa på hela tråden än så länge. Det är som jag skrev förut. Smaken är som baken. Vi kan i alla fall välja olika märken på telefoner (från vissa andra telefoner tillverkade av frukt företag ;))
     
  16. Goldstar

    Goldstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Det man skulle vilja veta är ju ev buggar på den ena eller den andra som visat sig, designmissar och liknande. En klar designmiss enligt mig på sensation är att usbuttaget sitter på sidan, inte så praktiskt om man behöver ladda medan man pratar, gör det även svårare med en aktiv laddare i bilen vilket jag gärna vill ha.
     
  17. V1P3R

    V1P3R Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2009
    Inlägg:
    119
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Det verkar vara så att flertalet på XDA har lite småproblem med pekskärmen.

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1107890&page=2

    http://www.youtube.com/watch?v=Bk1BlXZQDrU
     
  18. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER



    Du har FEL!

    "Gällande laddningshastigheten är Sensations webbläsare dock överlag något långsammare än Galaxy S2 - och i vissa fall rätt mycket slöare"
     
  19. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Swedroid har talat!

    "Frågan på allas läppar är nu förstås vilken enhet som är bäst - HTC Sensation eller Samsung Galaxy S II. Så, vad tycker Swedroid? Då vi väger samman alla delar; hur vi har upplevt telefonerna, kvalitet, buggar, problem, prestanda och så vidare så kan vi efter en del funderande konstatera att Samsung Galaxy S II sitter kvar på tronen"
     
  20. Goldstar

    Goldstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    I testen här på swedroid upplevde de skärmen som följsam och känslig, läste det precis, men bra att veta, ska kolla på xda också.

    Sensations högre upplösning tilltalar mig mycket då jag inte spelat nått på mobilen förrän idag och det spelet lär inte ställa några stora krav på telefonen.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.