USB funkar inte!

Diskussion i 'Tattoo' startad av Roasted, 7 jun 2011.

  1. Roasted

    Roasted Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjena.

    Har stora problem med att connecta min tattoo till datorn via USB, även om jag har htc sync installerat och igång på telefonen kommer ingen ikon upp varken på datorn eller i telefonen som visar att den är ansluten. och jag har verkligen ingen aning om vad problemet är, har kollat på HTCs felsökning med allt gällande USB och jag vet verkligen inte vad problemet är, all hjälp är välkommen.
     
  2. Roasted

    Roasted Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Lite extra information, den laddar via USB´n i datorn men inget annat...
     
  3. Goldstar

    Goldstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Har du klickat i att den ska synca eller får du inte upp frågan? Du kan ju råkat slå på att den ska ha ett standardalternativ vid anslutning tex ladda.
     
  4. Roasted

    Roasted Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Standardanslutningstyp är satt på htc sync.
     
  5. guldfisken

    guldfisken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    60
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    bara för att så kan du ju kolla så att ditt sd-kort är mountat..
     
  6. Roasted

    Roasted Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur kollar jag det? har ett sd kort i som jag har musik på men det borde väll inte styra över om USB kontaken ska fungera :S
     
  7. Goldstar

    Goldstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Du skriver inte vad det är du vill göra, är det synka du vill via htc-sync så bör telefonen dyka upp i programmet när du har det som standard i telefonen, om det är att föra över filer så får man ställa om det till använd som usb-minne om man vill se telefonen i filhanteraren/explorer.

    Provat med olika sladdar? kan ju vara ubsladden det är fel på.
    För att kolla om kortet är mountat så går du till inställningar/Lagring. Men ställer man telefonen som usb-minne så avmountas kortet automatiskt och syns i datorn som vilket usb-minne som helst.
     
  8. Roasted

    Roasted Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Att synca är ju det jag vill göra just nu, men även om jag hade kört lagring hade inte telefonen dykt upp som usb minne i datorn :S, har testat 2 olika sladdar och det funkar fortf inte. Ikonen i telefonen att den är ansluten till datorn dyker inte ens upp och den laddar bara även fast sync är satt som standard.
     
  9. Goldstar

    Goldstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Ladda hem myphonexplorer och synca via wifi, ta även en backup med programmet och gör sen en recovery av luren, lägg tillbaka sakerna du sparat via myphonexplorer. Glöm bara inte att du behöver installera ett program på datorn, står i beskrivningen på market hur du gör.