Ännu en ROM-fråga

Diskussion i 'Hero' startad av rashma, 1 jun 2011.

  1. rashma

    rashma Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej alla. Första inlägget på swedroid för mig. Nu är det så att jag fortfarande har en htc hero och har bestämt mig för att roota den. Vill förlänga livet på den tills mitt abonnemang går ut. Här kommer min fråga: Vilken ROM har minst buggar och problem (helst med sense)? Har kollat runt på olika forum och varje gång jag hittat en ROM som verkar intressant så står det att "den och den funktionen" inte fungerar. Vill att saker som sms, mms, telefon, wifi, 3g, w-lan, bluetooth, gps ska fungera. Och det skulle vara bra om larmet inte strulade. Det kanske inte finns någon ROM som är felfri, men om det finns nån som kommer i närheten skulle jag uppskatta lite tips.
    Tack på förhand.
     
  2. MrLeopoldStotch

    MrLeopoldStotch Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2009
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Last edited: 1 jun 2011
    rashma gillar detta.
  3. Lucke

    Lucke Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    395
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    rashma gillar detta.
  4. Pryltokig

    Pryltokig Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    1 324
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Har flashat den på min flickväns Hero nu, har du några tips på hur jag skall klocka CPUn, så den blir så snabb som möjligt men fortfarande stabil?
     
  5. Lucke

    Lucke Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2010
    Inlägg:
    395
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Använd SetCPU, den finns att köpa i market och är enligt mig den bästa applikationen för OC. Jag har min i 729MHz just nu tror jag, det varierar bland hjältarna då vissa har en annan CPU men de är i stort sett samma.

    Testa att sätta max på 691 funkar det testa högre enda upp till 748. Vid varje ny frekvens så testa mobilen med att spela nått spel eller använd dig utav någon benchmark. Jag har märkt att jag kan ha 748 i upp till en dag sedan flippar mobilen fullständigt ur.
     
    Last edited: 7 jun 2011
    Pryltokig gillar detta.
  6. MrLeopoldStotch

    MrLeopoldStotch Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2009
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    För mig är en av grejerna med Elelinux Speedmachine att den från början är stabil och avvägd mellan snabbhet och bra batteritid. Men har du behov av mer snabbhet genom överklockning så är det ju olika på telefonindivider hur högt de kan gå.

    Lucke verkar ju gett dig bra tips testa utifrån det om du vill överklocka. Hoppas du blir nöjd med flashningen.
     
  7. Vantskruv

    Vantskruv Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Provade installera Speedmachine igår. Den verkade vara fin och fungerade utan problem. Dock gick det inte att spela upp audio-filer av typen m4b (omdöpta till m4a). Så jag installerade då istället CyanogenMod 7 Nightly 90 och då gick det att spela upp dessa filer. En tanke värd till de som använder/kommer använda dessa filer.

    Ett tips till de som installerar CyanogenMod 7 är att GAPPS (består av några applikationer från Google) inte kommer med, i och med detta installeras ej Market som ju är väsentligt. Så GAPPS måste laddas ner och installeras på samma sätt som rommen.

    http://wiki.cyanogenmod.com/index.php?title=Latest_Version/Google_Apps
     
  8. Anoid

    Anoid Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag installerade speedmachine på min gamla hero men fick inte kameran att funka. Samma problem såg jag att någon fick med 2.3.4 ROM'en - att kameraappen låser sig efter att man tagit första kortet.

    Testade då (man är väl ologisk) att installera 2.3.4 och den funkade för mig (tur att elektronik är ologisk också). Inte lika rapp som speedmachine men allt jag testat tuffar på.