Gorilla Glass och skyddsfilmer

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Oscar Almgren, 4 maj 2011.

  1. hussseein

    hussseein Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    1 492
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    fan orkar man ha en sån väska? tänk er att man cyklar har mobilen i fickan och vill byta låt? blir jobbigt att ta ur den sen ta ur mobilen byta låt lägga tillbaka sen in i fickan. Blir jävligt svårt med en hand
     
  2. archen

    archen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    363
    Mottagna gillanden:
    178

    MINA ENHETER

    Jag har beställt väldigt mkt på ebay från HK och de varierar ganska mycket men jag upplever att oftast tar de runt 10 dagar, ibland snabbare. Kan dock ta längre tid men jag har nog snittat på 10 dagar +-2 dagar.
     
    Aash gillar detta.
  3. Pryltokig

    Pryltokig Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    1 324
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Har precis lagt på ett på min O2X, men jag är inte 100% nöjd... Det var dels lite klurigt att lägga på (fick ta av och på 2 ggr innan det blev rätt), plus att det blev lite små skavanker som syns i solljus... Tycker inte heller om gummikänslan. Har också fått en liten repa på skyddet som syns när man kollar på film... Näe, jag föredrar såna skydd som är stela och som fäster mha statisk elektricitet.

    Sent from my O2X using Tapatalk
     
  4. mate

    mate Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Blir det inte "lim" kvar på displayen efter att man tagit bort displayskyddet? Hur får man bort det...?
     
  5. robboten

    robboten Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    411
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Tappade min i backen idag, hamnade på hörnet med totalt spräckt glas. F*CK.

    Var köper man gummilist runt?
     
  6. dimaZ

    dimaZ Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    1 035
    Mottagna gillanden:
    217
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22 Ultra
    Telefon 2:
    OnePlus 8 Pro
    Håller med, har ett invisibleSHIELD på min, känns inte alls bra,
    gummi känsla, mer friktion.

    Var hittar jag ett "stelt" skydd? Tidigare köpte jag från screenguard,
    men de säljer inte till privatpersoner längre :(
     
  7. fruktsallad

    fruktsallad Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2011
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    94
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    OK, har haft min SGS2 i typ tre veckor och har precis fått min första repa. Ganska djup, börjar typ under G:et i SAMSUNG-loggan och går in en bit mot skärmen. Ingen aning om hur det gick till...måste varit i fickan. Har inte tappat den eller lagt den med "ansiktet" nedåt. Trodde faktiskt att Gorilla Glass var lite tåligare än så här, även om det mest är stöttålighet man vinner.

    Körde med en billig, matt plastfilm från Ebay i några dagar, men den gav ett skimmer när man vinklade telefonen, så det var döfött med den.

    Räknar med att samla på mig rätt många fler repor det närmsta året. :-P
     
  8. MarkusH

    MarkusH Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2009
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    Sony Xperia Z3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z3
    Platta:
    Sony Xperia Tablet Z
    Övrigt:
    Chromecast
    Tråkigt. Undvik sand! Ett sandkorn i fickan kan vara mycket värre än nycklar. Det finns hårda mineraler.
     
  9. Pixelrock

    Pixelrock Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har själv invisible shield, köpt direkt från zagg.com.
    Kan säga att jag inte är nöjd alls. Känslan är för gummilik och har en tendens att nästan klistra fast sig när jag rör vid skärmen.
    Sen är hemsidor/bilder med vit bakgrund en hemsk syn...massa ränder och "blöta regnbågsränder" överallt.
    Sen att skyddet inte täcker hela skärmen, utan lämnar en öppen i topp på 3 centimeter är katastrof.

    Värdelöst.
     
    Last edited: 8 jun 2011
  10. fruktsallad

    fruktsallad Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2011
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    94
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    Ja, sandkorn är döden! Brukar vara mkt noga med det. Ibland har man otur, helt enkelt.

    Håller med om gummikänslan på Invisible Shield. Förstör typ hela grejen. Men "regnbågsränderna" kan försvinna efter ett tag - hur länge har du haft den på?
     
  11. Pixelrock

    Pixelrock Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Inne på fjärde dagen sedan jag satte på skyddet.
    Retar mig på att det finns en rätt så stor yta i övre delen av telefonen som är sårbar för repor med just invisibleshied. Såg precis på case mate's clear armor, där det är utskuret runt framkamera och hörlur, förstår inte varför dom inte satsat på sådan design.
     
  12. dweebling

    dweebling Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    1 557
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Copter´s skydd täcker väldigt bra. Mitt var dock lite "trasigt" och ger ett par tre smala regnbågsstreck fast jag mailade dem och fick ett helt nytt idag.
    Frågan är om jag törs/orkar byta det... Det jag fick på blev helt utan damm/hår under..
     
  13. Nuukeer

    Nuukeer Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag har en cowon S9 (med Gorilla glass). Körde utan skydd, och under loppet av ett år hann det ackumuleras ett antal repor. Alltid bäst med skydd.
     
  14. tirim4

    tirim4 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2011
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Det är lustigt för jag har också en Cowon S9 som jag kört utan skydd i ett år ocg jag har en eller två repor som bara syns om man kollar riktigt noga från sidan i bra ljus. Jag antar att har man haft behov av skärmskydd tidigare bör man köra på det, alla använder telefoner olika och befinner sig i olika riskmilöer. Jag tänker i alla fall inte köra på skydd då jag tycker touchen blir så mycket sämre. Det handlar om försiktighet vs. touchkänsla.
     
  15. jonorb

    jonorb Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag fick hem mitt "Martin Fields Overlay Plus screen" idag:)

    Beställde direkt från deras site och det tog exakt 1 vecka. Vilket är hyffsat bra eftersom det är skickat från Singapore. 150 sek ink frakt fick jag betala. Måste säga att jag är riktigt nöjd. Ett "stelt" skydd som är mycket lätt att applicera. inga bubblor och bra passform. Jag känner absolut ingen skillnad vad det gäller friktion. Det ingick även ett skydd för kameralinsen!! Det enda negativa jag kan tänka på är att skyddet verkar vara lika känslig för fingeravtryck/fett som den var utan.
     
  16. Pixelrock

    Pixelrock Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Precis det jag kollade på alldeles nyss. Att det är "stelt" och att det går att tvätta är ju helt underbart. Inga fler regbågsfärgade blöta fläckar...jippie.
    Bryr mej inte så mycket om fingeravtryck, har en wipe som jag fick med från mitt sunkiga zagg shield som jag kan använda.
    Beställt! :D
     
  17. tirim4

    tirim4 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2011
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Så enöigt dig så är skärmen lika responsiv och "len" som utan skärmskydd med detta? Hur är det med synlighet utomhus jämfört med utan skydd?
     
  18. jonorb

    jonorb Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2011
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ja det tycker jag. Enl produktinformationen så ska den ha "99% UV light protection. Det tror jag inte skärmen har från början:P. Svårt att säga om det gör någon skillnad - jag tycker det bländar en hel del i gassande solsken, med eller utan. UV-protection känns ju dock lite mer safe för ögonen.
     
  19. robinofstockholm

    robinofstockholm Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    500
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Dessa skydd är så värdelösa. Köpte ett sånt Invisible Shield för ett par dagar sedan... redan så är den repig. Gjorde en reklamation på deras www... undrar om de godkänner. Konstigt att den kan bli repig??
     
    Last edited: 10 jun 2011
  20. GS2

    GS2 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    436
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Jag kör med Screen Guard. Det är också stelt, känns som glas. Beställt ett par extra i reserv men nästan att jag ångrar att jag inte testade Martin Fields Overlay Plus screen istället p.g.a. UV-skyddet. Men blir kanske ändå att jag testar den framöver.

    Annars är jag rätt nöjd med Screen Guard. Har väl samma nackdelar som alla andra stela skydd antar jag. Inte helt glasklart utan man får höja skärmstyrkan för att det ska bli som utan. Lite sämre känsla men kanske bättre "glid" än utan. Blir rätt lätt fingeravtryck trots att det står att det inte ska bli det. Det kunde varit någon milimeter större i kanten. Annars bra passform (inte som Invisible Shield :P).

    För övrigt är det lätt att sätta på och ta av och går utmärkt att tvätta och återanvända. Men det ska helst vara dammfritt när man sätter på det för det sätter sig lätt damm under skyddet. Ett tips är att aldrig vända det med nedersidan uppåt och att inte röra den sidan med fingrarna.