Notion Ink ADAM

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av lasslax, 26 maj 2011.

  1. lasslax

    lasslax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Det var ett tag sen vi fick våra ADAM. Skulle gärna se att de få som har den här tabletten berättar litet om hur det går med den, vilket ROM de använder, vad den används till, problemen, osv.

    Till att börja med kan jag berätta, att jag har en PQ version med 3G, kör Beast2.2.1, är relativt nöjd, men det finns ett antal saker jag skulle gärna se en förbättring av, typ externt tangentbord med åäö, WiFi längre än 5 meter från routern, och ljud när jag kopplar till TV-n med HDMI.

    Your turn, good people....
     
  2. fatjoe

    fatjoe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag väntar fortfarande på swedroids recension av adam :(
     
  3. lasslax

    lasslax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    Då måste du låna dem din, för min är upptagen hela tiden.:)
     
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 760
    Mottagna gillanden:
    44 763
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag tror inte att vi kommer hinna med ett test av den i och med att det bokstavligen haglar Android-produkter för närvarande. Det vore om en lucka uppstår någon gång i sommar, men jag skulle inte räkna med det.
     
  5. Annoying

    Annoying Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Okej! :) Jag har också PQ/3G, och jag kör Eden X 2.5 sedan ett dygn. Har legat på Eden X 2.4 sedan den kom ut, testade att gå tillbaka till Eden iom 1.5, men stod inte ut. Avsaknaden av root/market kändes som en fängelsecell, och jag hade problem med att få upp mina mail/kalenderkonton.

    Jag är rätt nöjd med min Adam för det jag har använt den till hittills. Det jag saknar mest är nog stöd för stora NTFS-diskar. En av de saker som jag hade tänkt att använda min Adam till men ännu inte har "behövt" göra är att använda den som en kortläsare på resor. Det vore helt perfekt att kunna plugga in ett minneskort i ena USB'n och en hårddisk i den andra och tanka över bilder, och samtidigt kolla så att de ser ok ut lite snabbt. Det går att lösa med FAT32-formatterade diskar så jag är inte helt strandad, men NTFS-diskar kan man slänga på stora filmer på... Inte för att Adam spelar upp stora filmer utan omkomprimering ännu, men jag hoppas att han kommer att göra det snart också. Då kan man fylla en hårddisk med film att se på under resan, och sedan ta bort dem i takt med att man ser dem, och lägga in bilder där istället.

    Men som soffdator / förstorad androidtelefon / e-boksläsare funkar den perfekt.
     
    lasslax gillar detta.
  6. JacobVF

    JacobVF Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2009
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vore trevligt att få höra vad ni gillar PQ skärmen och hur ni beställde den. Tex tull och sånt. Funderar på att köpa, men har inte bestämt om jag beställer hit eller till adress i USA. Mvh, Jacob
     
  7. lasslax

    lasslax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    PQi skärmen:
    Som LCD skärm är kontrasterna litet svaga, färgerna svaga.
    Men så fort du går utomhus - den enda skärmen du kan använda.
    Inte så kontrastrik som Kindle eller Nook, men fullt användbar.
    Kontentan: kompromiss.

    Adam som sådant är inte en färdig produkt. Om du vil köpa en, skall du vara medveten om såväl hårdvarumässiga som mjukvarumässiga fel/kompromissar. Allt finns där - men inte helt utrcklad.

    Fråga gärna!
     
  8. lasslax

    lasslax Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    422
    Mottagna gillanden:
    40

    MINA ENHETER

    NTFS kan nås under Beast
     
  9. riro

    riro Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jan 2010
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Säljer min LCD 3G om någon är intresserad.... PMa mig.