HTC Sensations lider av iPhone 4-liknande "dödsgrepp"?

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av Woxx, 4 jun 2011.

  1. Goldstar

    Goldstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER


    En fråga, slås telefonsignalen ut om man håller i nederdelen av telefonen, det har varit ett större problem för mig på legenden eftersom att det är lätt att täcka batteriluckan när man pratar.

    Tycker det är väldigt dåligt av htc att inte ha tagit problemen som fanns på inspiration s på allvar även om säkert telefonerna utvecklats parallellt, de bör åtminstone känna till problemet om de inte är döva och blinda.
     
    Last edited: 9 jun 2011
  2. blomjohan

    blomjohan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag fick min igår och jag märkte det inte för än i dag. När jag kör wifi och håller luren i liggande läge så försvinner wifi motagningen helt :( vart riktigt ledsen över det. Inte märkt något på den vanliga motagningen i alla fall. Synd bara att man håller telefonen så när man ligger hemma och surfar. Vart ett stort minus där---------------
     
  3. Woxx

    Woxx Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Donre gillar detta.
  4. Donre

    Donre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    763
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

  5. gripen

    gripen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    938
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Började läsa men slutade ganska snart. Redan i inledningen visade detta var det skulle sluta... Ren Samsungreklam, men det var ju åas bara att vänta med tanke på förhandspuffarna här innan... Hyggligt iaf att ni erkänner Senses överlägsenhet utan större reservationer. Design och materialval är också förhållandevis neutral mot vad man kunde vänta sig men dock med brasklappen att även om nu Samsung bygger i det mer lågklassiga materialet plast så är de, givetvis får man väl tillägga, "världsbäst" på att bygga u det materialet så det gör inte så mycket liksom. Nja, Samsung får nog även i fortsättningen det bara stå på min TV, digitalbox och hemmabio. Denna textreklam gör mig bara mer övertygad om det...

    Skickat från min ZTE Light med Tapatalk
     
  6. Woxx

    Woxx Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Gripen: Om du går igenom recensionen ordentligt så ser du att 95% av allt vi konstaterar är framtaget med vetenskapliga tester. De bitarna där HTC är starka är faktiskt de subjektiva.
    Vi har ingenting att vinna på att framhäva någon tillverkare framför den andra. Hade Sensation varit en överlag bättre mobil än Galaxy S II så hade Samsung-anhängarna hävdat det motsatta.

    Vi är bara intresserade av att ta reda på vilken telefon som är bäst, vi struntar blankt i vilken tillverkare eller modell det handlar om. Är själv HTC-ägare sedan tidigare och gillar deras grejer, men här räckte man inte hela vägen fram. Vilket jag tycker framgår ganska glasklart av våra tester.

    MEN sen har man ju alltid personliga preferenser, så det betyder inte att Sensation inte kan passa vissa konsumenter. Galaxy S II är bara en överlag bättre telefon.
     
  7. glennk

    glennk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Hade inte antennproblemet verkat vara så stort hade Sensation varit det självklara valet. Jag spelar inte tunga spel och kommer förmodligen inte spela upp så mycket video, varken i luren eller på tv:n, att HTC's tillkortakommande spelat nån roll. Men det är en ny jobbmobil jag ska ha och känner mig rätt tvungen att ha bra mottagning, både samtal, datatrafik och wifi.

    Utseendemässigt är ju Sensation totalt överlägset Samsungs lur.
     
  8. gripen

    gripen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    938
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Ja, som vi redan konstaterat. För de som går igång på teoretiska specs - läs kurvor och diagram är det Samsung som gäller. Spelar sen ingen roll om de har någon praktisk betydelse. Bara stapeln är längre eller högre. :-) Sensation tror jag fortfarande är den bästa _produkten_ . Bäst mjukvara och mer stabilt förtroendeingivande konstruktion exempelvis. Och även om man bortser från det så sänkte ni er artikel för alla andra än Samsungfansen genom att visa er bias, som den statistiska termen lyder, med era "puffar" innan. Så jag är inte förvånad. Det där med dödsgreppet är ett problem däremot. Det är inte bra, det verkar vara ett reellt problem och inte bara teoretiskt. Får hoppas att HTC kan ordna det på något sätt.

    Skickat från min Desire Z med Tapatalk Pro
     
    Last edited: 9 jun 2011
  9. Woxx

    Woxx Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Vi riktar oss till alla som vill köpa en mobil i premiumklassen. Är det mjukvara och design man prioriterar över allt annat så ligger sensation bra till vilket vi skriver i testet. Men skärm, batteri, kamera, prestanda osv är fördel gs2. Vi ger bara all information sen får läsarna göra sitt val efter detta. De som testat båda telefonerna verkar för övrigt hålla med oss i bedömningen. Men allt finns förklarat i testet.
     
  10. glennk

    glennk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Har ni testat nån av SE's nya Xperia-lurar? Kunde inte hitta någon test på sidan.
    De kan kanske vara alternativ om man inte behöver top-notch prestanda, men är beroende av bra mottagning.
     
  11. Woxx

    Woxx Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    De ligger i pipe linen! Är mycket intresserad av dem själv.
     
  12. Goldstar

    Goldstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Jag tror att när det tex kommer till media och film/musik-uppspelning så har samsung som företag ett oändligt försprång mot htc, de vore korkade om de inte drog nytta av de kunskaper som företaget besitter. Sen vad man värdesätter själv varierar ju.

    Kanske kan HTC lösa antennproblemen genom ett annat bakstycke, men det är nog inget man ska ta för givet, en dålig/felaktig grundkonstruktion är svår att rätta till i efterhand.

    Flera av delmomenten tex mediastöd är ju mjukvarustyrt och går att uppgdatera i efterhand.
     
  13. glennk

    glennk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Hinner ni få ut recensionen innan måndag. Det är då jag ska köpa luren :cool:

    Har du någon uppfattning alls av SE's nyare lurar? Har en X10 idag som jag är rätt nöjd med, men om nu arbetsgivaren vill slänga en fritt vald telefon i näven på mig känns det ju dumt att tacka nej eller köpa en ZTE Blade.
     
  14. Woxx

    Woxx Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    Ah, nä som i pipelinen plsnerade, vad jag vet är inte samples ute ännu. :( Om du menar de nya mini lurarna?
     
  15. glennk

    glennk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Nej. Jag tänkte mest på Neo och Arc. SD har ju en recension på Arc och den är väl inte så upplyftande. Gillar inte att baksidan är blank. Har en X10 mini som jobbmobil idag och sämre skit får man ju leta efter.

    Neo verkar rätt ok dock. Men detta är kanske inte rätt tråd att ventilera den i.
     
  16. glennk

    glennk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    137
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Tror ni förresten att man skulle kunna få ut en Sensation på prov och lämna tillbaka om death grip-problemet är för stort? Finns det någon handlare som skulle kunna gå med på det? Eller man har kanske alltid viss bytesrätt på produkten om man inte är nöjd?
     
  17. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Har nu haft tre HTC androider varav de två senaste har dödsgrepp. Legenden märkte jag det inte på i ett år förrän jag läste om det & testade, jodå den tappade pinnar på wifi när man täckte för ovandelen.

    Min nya Desire S är likadan & visst är det en brist men jag vet om det & undviker det.

    Huruvida Sensation har större problem vet jag inte men om man köper den så får man nog ta med det i beräkningen & bedömma om luren i övrigt har sådana fördelar så att man kan leva med det.

    När jag köpte min Desire S så testade jag med wifi i butik & bedömde problemet ungefär lika som på min legend, ja bara genom att titta på pinnarna då men en liten hint fick jag ju & genom att fenomenet inte stört mig tidigare så såg jag fördelarna med luren & ignorerade problemet...
     
  18. Woxx

    Woxx Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    148
    Mottagna gillanden:
    86

    MINA ENHETER

    _z_: Ja det är ju så man får resonera. Så länge man är medveten om problemet kan man göra ett medvetet val och helt enkelt undvika att trigga effekten. Jag tycker det är trist att man ska "nöja" sig med en antenndesign som fungerar på detta viset dock, varför vi vill poängtera detta för både tillverkare och konsumenter. Det går ju bevisligen att göra telefoner utan dessa problem.

    Angående testar av Arc och Neo är jag lite osäker, det är ju sorgligt att säga det, men de är nästan gamla nu (Arc i alla fall) och det är så många nya på G så vi får se vad vi prioriterar. Men Sony Ericsson vill jag gärna hugga tänderna i snart på ett eller annat sätt. :)
     
  19. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Det lilla jag har haft luren har jag inte störts det minsta av detta problem. Tycker dock givetvis att det är helt riktigt att anmärka på detta i en recension så att man kan göra ett medvetet val.

    För egen del är det dock oändligt mycket viktigare att telefonen går att hålla bekvämt öht än att den kan tappa lite mottagning om man håller på ett visst sätt. Fyrkantiga blanka plasttelefoner är obekväma att hålla i när dom blir så här stora, tycker jag, men Sensation ligger fint i handen trots sin storlek.
     
  20. Gegan

    Gegan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 okt 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min sensation tappar alla 'pinnar' när jag håller den i landskapsläge. Men trots detta så är det inget problem att surfa, även helt utan 'pinnar'. Laddar ganska tunga sidor som feber.se snabbt trots att den inte visar att den har någon mottagning alls.

    Mucho märkligt.