Kontakter och Facebook

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av marka971, 6 feb 2010.

  1. marka971

    marka971 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    172
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hej,

    Hur kopplar man kontakter mot Facebook (för att få in Facebook-bilden i kontaktlistan) då Nexusen själv inte har lyckats? På Hero:n var det ju ganska enkelt. Det är det säkert på Nexus också, men jag har bara inte kommit på hur...

    Markus
     
  2. inact_0052

    inact_0052 Guest

    Jag har för mig att när du loggar in på Facebook-appen för första gången så får man 3 alternativ, varav det ena är om du vill synka dina kontakter från FB till Nexus.
    Jag valde inte det alternativet, men jag tror att det skall fungera. Kolla annars Settings i FB-appen.
     
  3. capture

    capture Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2010
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om de heter exakt samma i telefonboken som på facebook så ska det fungera. Kanske måste logga in med facebook-appen först bara.

    Däremot har jag ett problem och det är att jag har två kompisar som heter exakt samma och jag undrar om någon vet hur man manuellt kan koppla vissa kontakter till ett visst facebook-konto?
     
  4. marka971

    marka971 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    172
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ja, att koppla från Facebook-appen funkar i de flesta fall. Men, då namnen inte stämmer så kopplas de inte ihop, och då skulle jag vilja kunna göra det manuellt.

    Markus
     
  5. skoog

    skoog Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Precis, hade varit trevligt att kunna göra detta "manuellt"
     
  6. TheNano

    TheNano Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    1 709
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    det fanns en app som endast synkar bilder från facebook med kontakter, jag kommer inte ihåg namnet, men sök lite så finner du.
     
  7. Das Erdbeerkuchen

    Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 037
    Mottagna gillanden:
    460

    MINA ENHETER

  8. inact_0052

    inact_0052 Guest

  9. hoowe

    hoowe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Under inställningar under en kontakt kan man välja join på en facebook kontakt. Finns en tråd redan om detta, sök så hittar ni. Jag är trött så jag orkar inte söka fram den idag. :)
     
  10. skoog

    skoog Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för tipset hoowe!
    Trodde inte knappen hade någon funktion i edit-läget på kontakten men det hade den ju.
     
  11. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 223
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    VAR menar du? Om jag går in på en kontakt i min lista, som är en "ren" FB-kontakt, hur kopplar jag den till en google contact, om telefonen själv inte redan gjort detta?

    På den kontakten har jag ingen "join" jag kan ta?

    /Söder
     
  12. skoog

    skoog Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Gå in på en icke FB kontakt och välj edit contact, sen när du är inne i EDIT-läge trycker du på den andra toucknappen från vänster (har fortfarande inte lärt mig vad dom heter) igen, då ska du få upp Join längst ner till höger.
     
  13. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 223
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER


    Aha...Så det ska man göra om man har valt att ALLA ens FB-kontakter ligger i ens kontakter? Smart.

    Jag har valt att bara visa de som jag redan har i min telefonbok (contacts).

    Sedan efterhand som jag fick vänner (skaffade FB precis igen) så fick de faktiskt FB-bilden.

    Dock ser jag att det kan vara bra med join de gånger som de inte heter samma osv.

    Jag laddade även hem programmet som nämns ovan, och det hämtar ju aktivt hem bilder, som om man inte ens behöver vara inloggad med FB-appen..

    Vad jag saknar, både i FB-appen och det programmet jag la till, är att kunna välja bland bilder.

    På vissa kontakter hade jag redan fixat med bilder på google contacts, och de är ibland bättre än de som de har på FB.

    Någon som vet om detta går att göra något smart med?

    EDIT: Jag ser att de bilder som laddas hem, även blir kontaktbilden på google contacts..

    /Söder
     
    Last edited: 7 feb 2010