[Undersökning] Hur mycket appar köper du

Diskussion i 'Allmänt' startad av exore, 7 jun 2011.

  1. dweebling

    dweebling Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    1 557
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Jag skulle inte ha ngt emot att köpa appar (har inte gjort det ännu)

    Ser ett par problem...
    Att 15min för utvärdering är för kort tid.
    Att det inte finns fler alternativa betalningssystem.
     
  2. Veinless

    Veinless Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Har köpt 26 appar och spel hittills. Mest nyttoappar och kanske 5 spel.
    Dyraste jag köpt är Copilot med kartor för Europa. De andra har legat mellan 7-40 kronor styck. Kan tillägga att jag hade köpt ytterligare appar som jag idag använder gratisvariant av om de funnits som betalvarianter. Ger inte mkt för "Lite" med massa reklam.
    Piratkopierade spel känns tämligen meningslöst. Orka leta efter uppdateringar osv. Har man råd med en läsk, chips, öl, snus osv. så har man råd att köpa de flesta appar också.
     
  3. Swesnow

    Swesnow Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    446
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    Brukar inte köpa appar så värst ofta men gillar funktionen med återbetalning om man inte skulle gilla appen. Adfree versioner känns ganska onödiga enligt mig och det finns inte så många attraktiv vanliga appar som man vill ha. Spel däremot är en helt anna historia, jag tror att spel är där mest pengar skulle omsättas om det inte vore för piratkopiering eftersom det känns betydligt mycket mer OK att betala för dem.
     
  4. infexis

    infexis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    aldrig köpt en app, finns alltid motsvarighet som brukar vara lika eller bättre i vissa fall :) Gotta love opensource <3
     
  5. exore

    exore Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2009
    Inlägg:
    479
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    En allmän fråga: Har Webstoren förändrat ert beteende att köpa appar?
     
  6. infexis

    infexis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    inte köpa, men jag installerar mycket mer.. blev riktigt ledsen när appbrain installeraren slutade funka men sjukt glad när det kom officiellt ;)
     
  7. Devablo

    Devablo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    329
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Nej, inte för mig.

    Men det har blivit enklare att hitta och installera applikationer och spel med Webstoren.
     
  8. Donre

    Donre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    763
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Instämmer. Det är väldigt få bra appar som inte har någon gratis motsvarighet. Dessutom är många av de appar jag främst använder gjorda av folk på xda som oftast brukar ha en länk till dem i sin tråd. Däremot donerar jag hyfsat ofta till utvecklarna. Jag har dock märkt att det inte direkt väller in donationer till dem heller, så jag vet inte, kanske är androidanvändare generellt sätt snåla?
     
  9. swanden

    swanden Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    710
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    Köpte idag 3 appar som jag innan har laddat ner från applanet. Kommer nog köpa någon mer app i framtiden

    Sent from my pwnphone
     
  10. nonajme

    nonajme Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jan 2010
    Inlägg:
    365
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Låter som du tar lite lätt på Open Source med det där inlägget. Typ som Gratis = Open Source. Inte så många gratis appar som har så vem som helst kan ladda ner källkoden ;P
     
  11. Brundin

    Brundin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    741
    Mottagna gillanden:
    32
    Operatör:
    Televox
    Telefon:
    Samsung galaxy s20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Televox
    Telefon:
    Samsung galaxy s20
    Platta:
    iPad pro 12
    Köper nästan aldrig spel, men köper appar som jag tycker är värda pengarna.. appar som jag använder dagligen
     
  12. Necra

    Necra Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Grattis är gott! :) har inte köpt någon en iaf
     
  13. mach

    mach Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2010
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag är android-utvecklare och jobbar tillsammans med ett par iPhone-utvecklare. Vid varje strategimöte vi haft har vi kort konstaterat att det inte finns pengar i att utveckla rena betalappar till Android.

    Det gör ont i hjärtat när man ser vilka fräcka spel & appar som tas fram på kontoret och som inte kommer portas till android.

    'nuff said.
     
  14. tjtj

    tjtj Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2010
    Inlägg:
    396
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Tråkigt, men jag tror det kan ändras, själv har jag inte riktigt betalat som jag borde för alla PC-spel jag haft på min PC (underdrift...), men efter en månad på Android så har jag redan köpt två "dyra" spel utan att blinka (Reckless Racing Play och Gangstar Miami). .
    Det låga priset och smidiga Market-systemet att köpa gör det busenkelt. Jag har inte ens tänkt tanken att leta reda på piratkopior.
    Jag har också börjat använda "Time Recording" för mina jobbtider, kör just nu gratisvarianten men ska köpa betalvarianten vilken dag som helst.
    Och jag hade gärna betalat 20kr för angry birds för att slippa reklamen...
     
  15. Goldstar

    Goldstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Synd att det ska vara så.
    En del utvecklare skulle nog tjäna på att sänka priset lite på sina appar, men det skulle fortfarande finnas en del som tycker det är för dyrt. Men 1-3 dollar tycker jag inte är så farligt.
     
  16. Spooky

    Spooky Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    871
    Mottagna gillanden:
    128

    MINA ENHETER

    Jag laddade ner piratappar innan det gick att köpa appar i Sverige.
    Anledning: Jag ville ha apparna och då var pirat den enklaste vägen.

    Nu köper jag de appar jag tycker jag behöver / vill ha.
    Anledning: Det är så lätt att köpa och det kostar ofta bara ett par tior. Dessutom slipper jag jaga uppdateringarna för hand. Köp-appar är helt klart smidigast genom market.

    Dessutom så tycker jag att man ska betala för sig. Någon har ju lagt ner tid och energi på att ta fram appen, och ett par tior kräver knappast något större övervägande.

    Webbshoppen har absolut gjort att jag köper mer. Det är ju t.ex. lättare att få tips den vägen.

    Totalt kanske jag har lagt ner mindre än 500 spänn på olika appar sedan det blev möjligt att köpa appar i Sverige.

    Något enstaka betalspel har jag köpt, men det har i så fall varit barnen som velat spela just det spelet.
     
  17. Larss00n80

    Larss00n80 Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    1 624
    Mottagna gillanden:
    186

    MINA ENHETER

    Har inte lagt ut en spänn på appar :) Antingen så hittar man någon app som uppfyller ens behöv som är gratis eller så piratar man apparna. Detta görs eftersom att jag inte orkar koppla mina föräldrars kort till mitt konto..
     
  18. papinho

    papinho Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    11 apr 2011
    Inlägg:
    1 276
    Mottagna gillanden:
    67

    MINA ENHETER

    nope tyvärr. har andra metoder.
     
  19. M1ntos

    M1ntos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 mar 2011
    Inlägg:
    420
    Mottagna gillanden:
    39

    MINA ENHETER

    Jag har väl köpt för 400-500 skulle jag tro. Mer åt 400, men skulle inte bli förvånad om det går över 500. Porr är alldeles för dyrt nu förtiden..
     
    Donre gillar detta.
  20. blitz

    blitz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    265
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag brukar köpa de appar som jag anser är värda pengarna och gärna om det finns någon extra funktion i samband med det.
    Att ta hem saker priat till telefonen känns meningslöst då det alltid handlar om så små summor, de dyraste jag har köpt är väl PowerAmp och Tasker vilka jag även använder flitigt, annars handlar det bara upp till 10-15 kr max vilket är överkomligt.

    Sen så vill man ju även gynna de som sitter och arbetar med dessa appar och lägger tid på det.