Android - x10mini är den dålig, vilken skall jag ha?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av behedwin, 16 okt 2010.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. behedwin

    behedwin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hej
    Jag har en sony ericsson x10mini

    det är min första smartphone och jag är nöjd med den fram tills jag jämför lite med en iphone.
    jag upptäcker att jag är på en oerhört slö och seg telefon.
    jag saknar många möjligheter och det känns bara trist.

    min stora besvikelse är kontakt med wifi.
    medans iphone 3 har full kontakt på ett cafe (sitter i berlin nu)
    så har jag med min x10mini knappt någon kontakt och den tappar kontakten hela tiden.

    det är lika dant för mig i sverig det är svårt att ha bra mottagning gällande datatrafik och wifi.
    gps är slö

    jag undrar lite om detta är android just nu generellt eller om det är x10mini som inte är bättre än såhär.
    jag menar den är ju liten och har bara android 1.6
    jag hoppas nästan det är så iallfall....

    jag vill ha en smartphone med stor skärm nu iallfall.
    antingen android eller iphone eller kanske windows....

    jag gillar android då det känns som om jag har mer möjligheter att få den att göra som jag vill.
    ipone känns dock mer genuin och stabil... fast jag kan ju ha fel.

    kommer jag bli mer nöjd med android om jag köper en HTC desire eller en Galaxy S? är de mer i klass med en iphone?
     
  2. kanske

    kanske Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2010
    Inlägg:
    1 058
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Låter som mjukvaru fel, android är ett relativt nytt OS som har många buggar, tyvärr :(
     
  3. Smack

    Smack Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jun 2010
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag sitter nu med båda min Desire, kompisens Iphone 4 och tjejens X10minip i handen (händerna).

    Desiren är fullt jämförbar med ifån. Sämre skärm och pekskärm har den men är både snyggare och roligare att pilla med. Det råder inga tvivel om att X10minip är både långsammare och tråkigare. Jag tror inte det handlar om ett mjukvarufel utan helt enkelt att X10minip är en mindre avancerad telefon.

    Köp en desire. Jag är sjukt nöjd och skulle inte byta den mot ifån 4 även om det var gratis.
     
  4. Opto Prime

    Opto Prime Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    -"mer nöjd med Android om jag köper blabla......" tja, jag köpte mig en HTC Legend och har kompisar med blandad hårdvara; Iphone 3GS/4, HTC Desire, Wildfire samt just X10 mini Pro. ALLA är mer eller mindre nöjda med sitt val. Det är bara du själv som vet vad du vill ha ut av din mobil/OS. Personligen tror jag att jag blivit lika nöjd med en Iphone. Att labba med homescreens/widgets och customisa sin mobbe kanske inte betyder lika mycket för mig som för dig/andra. Besvikelsen är däremot låsningen till Itunes men det finns ju en stooooor mängd Iphone-ägare som lever med det?! Känn och kläm på kompisars mobiler....testa, så kanske det blir en WOW-upplevelse.
     
  5. Dawe

    Dawe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag har en htc legend och ingen iphone men en ipod touch 2g och jag anser att min legend är bra mycket snabbare än vad min touch är fast å andra sidan har den ju några år på nacken men ändå. Hårdvaran mellan de skiljer inte jätte jätte mycket när det gäller processorn.

    Android som operativsystem är inte segt på något sätt.

    Sen tycker jag inte att wifi kopplingen oftast är lite bättre på legend än på ipod touch på samma nätverk och avstånd osv.

    Om jag vore du skulle jag vänta ut de nya telefonerna som kommer, htc:s nya och microsoft:s nya windows phone 7 och testa och jämföra i butik.
     
  6. behedwin

    behedwin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Men det är rätt då att påstå att x10mini anses dålig av mig pga att den är dålig i jämförelse med iphone och stora android tf som är up to date


    Sent from my E10i using Tapatalk
     
  7. martin3

    martin3 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    321
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    X10 mini tycker jag man köper för att den är liten och/eller billig. Om ingen av dessa egenskaper (storlek, pris) är viktiga för dig så ska du helt klart ha en annan telefon. Större telefon som kostar mer pengar = större skärm + snabbare. Tex HTC Desire (kostar ca 2 ggr mer), eller Iphone (kostar 3ggr mer).

    Sedan kan jag konstatera att X10 mini har sämre wifi mottagning än den Sony Ericsson X8:a jag har nu. Att den skulle vara särkillt slö tycker jag dock inte - jag jämförde med min brors Iphone 3GS igår, och menyer etc är lika "slöa" på den. Jämfört med Iphone 4 är chansen dock stor att den känns slö. Men, återigen, X10 mini tycker jag man främst har för att den är liten - och på den punkten utklassar den alla andra smartphones.

    Edit: Se till att du har senaste updateringen (den som kom för ca en månad sedan) till din X10 mini, den förbättrade hanteringen av Wifi.
     
    Last edited: 17 okt 2010
  8. behedwin

    behedwin Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    tack.

    då blir det nog att uppdatera sig till en HTC desire eller en galaxy S

    måste läsa på lite och se vilken jag skall välja.

    eller är det någon annan man skall ha

    desire HD vill jag inte ha den är liksom för stor...
    men om det finns telefoner som skall släppas här innan jul så kanske man ska vänta på den.

    min budget är ungefär 6000
    iphone blir för dyr och jag vill nog ha en android just för att de har trevligare utseende på hemskärm etc.
     
  9. theodor70941

    theodor70941 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ja! det är SKIT!
    den kommer inte att updateras över android 2.1 och det är ett SÅ JÄVLA KORKAT DRAG AV SONY ERICSSON för att i uppdateringar av systemet så kan de ta bort håll i koden som kan komma till att bli ett virus som kan kracha hella fucking enheten och sen om du ska köpa den så rekommenderar jag att du installerar en COSTOM ROM för annars kommer den att LAGGA sönder för det är android 2.2 som tar bort lag från android, jag hade den byte till samsung galaxy tab med android 2.3.2 för installerat har uppadetrat till 2.3.3!
     
  10. theodor70941

    theodor70941 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag skulle inte välja HTC disiare om jag var du för uppdateras inte längre och alla nya spel kräver DUEL CORE proccor och det innebär att så fort du köpt den kommer du ha slängt ut onödiga summor för om det inte finns något innehåll till den så vad är vitsen men att skaffa den?
    om du vill ha HTC så skulle jag välja sensation! :)
    och om du vill ha en LG (lif's good) LOL så skulle jag välja LG OPTIMUS 2X! :)
    om du vill ha somy ericsson så skulle jag inte köpa en enda för sony är inte ett företag man kan lita på! :mad:
    om du ska ha samsung skulle jag välja Samsung galaxy II S! :)
    och den jag rekommenderar är NEXUS S från Google för den kommer altid att få de nsennaste uppdateringarna!:):):):):):):):):):):):):):):):):):):):)

    och om du vill ha ett power pack så ta Samsung galaxy II S med FUCKING 4GB här har du ditt bevis http://www.bestandroiddownloads.com...-dogfight-htc-sensation-vs-samsung-galaxy-ii/!
     
  11. Aerographic

    Aerographic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Va?
     
  12. Donre

    Donre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    763
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    +1.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.