Mail avisering

Diskussion i 'Hero' startad av Sersant, 8 feb 2010.

  1. Sersant

    Sersant Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej.
    Jag köpte en Hero i fredags och gillar den hittills. har dock tre problem med den som jag inte lyckats hitta någon lösning på.

    Min Gmail är kopplad till telefonen (vilket sker automatiskt). Problemet är dock att jag inte alltid får någon avisering i statusfältet (heter det de?) eller någon signal från telefonen. Om jag går in i gmail på mobilen så finns dock de nya mailen där. Någon som har en anning om vad som kan vara problemet?

    Sen undrar jag om det finns någon widget för att stänga av synkroniseringen, han behöver inte syncronisera när jag sover :). Vet att local finns men då jag inte går och lägger mig samma tid varje kväll så vore det trevligt med en widget :).

    Någon som hittat någon widget/app för att sätta ljudlöst på timer? Har en tendens att glömma att slå på ljudet igen vilket leder till missade samtal :(.

    / Andreas
     
  2. mmanson

    mmanson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Om du stänger av synkroniseringen då får du ingen meddelande att du har fått e-mail =P
    Stänger du av den, då får du kolla mailen manuellt.Prova ha syncen igång och skicka e-mail till Gkontot.
     
  3. Sersant

    Sersant Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Syncen är igång :), har aldrig stängt av den förutom någon enstaka gång. Ändå så får jag inte jämnt en avisering :(.
     
  4. Nale72

    Nale72 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2009
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Testa Autosync OnOff

    Jag kör Silent Time som både har nämnd timer-funktion samt att du kan schemalägga ljudlöst (samt välja om du vill ha vibration på eller av)

    [​IMG]
     
    Last edited: 8 feb 2010
  5. Sersant

    Sersant Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hittar inget av dessa program i butiken :(.
     
  6. Nale72

    Nale72 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2009
    Inlägg:
    249
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Autosync-bilden/länken hittar inget via barcode scanner för mig heller nu, men Silent Time (Lite) hittar min hjälte i alla fall i butiken.

    Edit: här är Curvefish egen nedladdningssida för Autosync OnOff Anledningen till att vi inte hittar den i butiken med våra Hero är förmodligen för att den senaste versionen stöder 1.6. Med anledning av det finns 1.5-versionen för nedladdning på curvefish egen länk här ovan.
     
    Last edited: 8 feb 2010
  7. Drutten

    Drutten Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2009
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan det vara att du inte har bockat för "Email notifications, notify in status bar when email arrives" i inställningarna i mail programmet.
     
  8. Sersant

    Sersant Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Det är i kryssat. Det kommer som sagt ibland en avisering men inte alltid.