Sensation, ofrivilig systemomstart och andra buggar.

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av zinoelgato, 11 jun 2011.

  1. Poontus

    Poontus Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    1 527
    Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB
    hahaha, så motsägelsefullt, dina "var fjärde dag" omstarter är så typiskt för 2.3.3 jag körde den versionen på min Deisre, utan Sense, sen när AdamG uppdaterade till 2.3.4 så upphörde omstarterna, det var inte bara Desire som hade omstarter med 2.3.3 Nexus telefonerna hade det också bland annat, och nu bevisligen även dom nysläppta telefonerna.

    nej jag väntar nog med att köpa Sensation, verkar vara ett nerköp i dagsläget...
     
  2. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Vi snackar omstarter av sense, händer bara när man håller på med den & stjäl ca 10 sekunder av mitt liv.

    Dock irriterande när det händer men i snitt 20 -30 sekunders irritation per vecka tar jag fram till uppdatering :)

    Tycker det ser ut som att sensation med sense 3.0 verkar ha klart fler irriterande buggar dock.

    Bortsett från dessa 20 sekunder i veckan så är min Desire S mycket stabil & jag är övertygad om att många inte märker detta, jag är en tung användare, skärmen på minst 5-8 timmar per dag. Normalanvändaren märker nog inte detta.

    Edit: Mao så sitter inte detta i 2.3.3 utan i sense, ja för HTC s del då menar jag.
     
    Last edited: 14 jun 2011
  3. SugBritt

    SugBritt Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung
    Tyvärr fick jag lämna tbx min Sensation pga att skärmen reagerade mkt dåligt på vänstra sidan, det jobbiga var att dom inte kunde få fram nån ny på nån vecka. Jag tog en Samsung S2 ist....
    Visst har S2 en vassare skärm överlag, där emot så ligger Htc inte såå långt efter med sin qHd. Båda visar upp överlägsna bilder tycker jag, sen det som Jag finner lite konstigt är att S2 ska ju vara så överlägsen osv.... Min Sensation har en Klart rappare respons i menyer, när man laddar bilderna via tex Picasa eller Just Pictures. Htcn skickade upp appen så fort fingret släppte från skärmen men S2an vill/behöver typ en sekund innan den byter bild för att sen ladda programmet. Sensation känns MKT snabbare men tack vare skärmen på Samsungen så känns den oxå riktigt bra, hade det inte varit för bilden den ger så hade Jag annars klassat denna skapelse för en dinkitoy leksak! Kvaliten är som bortblåst vs. HTC Sensation...!
     
  4. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Har en Desire S själv så jag är inte partisk men av det jag testat mellan sensation & sgs2 så har den senare varit klart rappare i det mesta, sensation har varit ungefär lika rapp som min Desire S.

    Testerna jag gjort har varit i butik i några timmar, mest surfning & bläddrande, inget mer.
     
  5. Mrmuppen

    Mrmuppen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har använt kameran en hel del, men i helgen så startade telefonen om sig när jag använde effekter med kameran! 3 gånger på raken, sen tog jag kort utan effekter så var det inga problem igen.

    Efter det så jag har provat att använda effekter igen och nu funkar det så jag trodde jag var mer onykter än logisk ;) men när man här det här med så kanske det var så att det är nån bugg med det!
     
  6. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    När den startar om sig, gör den det helt & hållet, tar det typ över en minut?

    Eller är det sense som startar om, tar typ 10-20 sekunder.

    Detta är viktigt att hålla isär.
     
  7. Mrmuppen

    Mrmuppen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    det var inte Sense som startade om, det har jag varit med om med en applikation på Desire! Hela telefonen startade om och en av gångerna fick jag ta ur batteriet för att den skulle gå igång igen!

    Det märkliga är dock att det funkar nu... iallafall att ta vanliga kort!
     
  8. _z_

    _z_ Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    3 149
    Mottagna gillanden:
    350
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Galaxy Note 8
    Ja då snackar vi tyvärr om större problem...
     
  9. Mannebrother

    Mannebrother Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    hade precis samma på fyllan, då jag tog med blixt! alkolås?
     
  10. Ariozo

    Ariozo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Min Sensation började "bugga" ur mer och mer ibörjan en eller 2 omstarter vid gallery/kamera användade, men seanre hände det varje dag och sen tappade den 3g till och från. Så tänkte måste bara varit ett måndags ex. men gick och fick ut en ny på "doa" och packade upp den direkt i butik och första kortet med kameran starta mobilen om sig och på detta ex. fick jag inte ens igång 3g alls så den tog dom tillbaka direkt. :) Gillar hur sensation är formad så hoppas dom fixar till sånt på den senare för tills vidare så får det bli s2:an som rullar igen...Ingen mobil är väl totalt felfri, men just 3g som hoppar eller inte går alls är en dealbreaker för mig :)
     
  11. davidguate

    davidguate Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Vilken otur, har haft min y en vecka och jag är jävlig nöjd med mobilen. Tycker att den är fantastisk. Det enda som hände en gång var det att batterin visade 100% i 3 timmars men det var bara en gång, annars den är perfekt. Gorilla glas, upplösningen, sense 3.0, design, känslan att ha nåt riktigt bra och väl konstruerad i handen... fan vad nöjd jag är.
    Sent from my HTC Sensation
     
  12. Muppsson

    Muppsson Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2011
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag har ett problem som jag inte vet om det är ett fel eller om det bara är så.

    När jag startar om telefonen kan den inte logga in i HTC Sense(.com). Vid uppstart får jag ett meddelande där det bl.a. står: "Det här HTC Sense-kontot är redan registrerat med ett annat SIM-kort". Det har bara suttit ett SIM-kort i telefonen och jag har inte haft något Sense-konto innan jag skaffade min Sensation. När jag väl har loggat in manuellt måste telefonen synka mot Sense-kontot, vilket tar sin lilla tid. Så här är det varenda gång jag startar om luren.

    Är det något som någon annan råkat ut för? Känns ju ganska meningslöst med t.ex. en spårningsfunktion när det räcker med att starta om telefonen för att unvika att bli spårad...
     
  13. sgtSmittohärd

    sgtSmittohärd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    684
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    iPhone 6s
    Platta:
    iPad Air 2
    Övrigt:
    Smartwatch: Moto 360, Pebble
    Det står "Telenor SE" på lockscreenen och i statusbaren fast jag har 3, någon som vet varför? :)

    edit: Nån som vet hur man får leveransrapporten att hålla käft? :P
     
    Last edited: 16 jun 2011
  14. zinoelgato

    zinoelgato Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2011
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu står det i alla fall helt klart att det är fler som upplever vissa buggar och det bara är att vänta på en uppdatering. Dessutom är det lite lustigt att min telefon inte har startat om sedan jag skapade tråden, bara att hålla tummarna.

    Sen så kan jag inte nog många gånger påpeka att oavsett några mindre buggar så är denna mobil riktigt bra. Jag skulle utan tvekan rekommendera denna stark ifall någon letar efter en "highend" lur!!!

    Vi får väl se när våra goda vänner på HTC ämnar att släppa en uppdatering då.....får kolla in här när det är akutellt. Tackar för alla svar och all hjälp.
     
  15. Kasken84

    Kasken84 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    gör det för mig med! ringde till tre, fick veta att telenor och tre delar på nätet på vissa ställen där dom har sämre täckning!
     
  16. sgtSmittohärd

    sgtSmittohärd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    684
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    iPhone 6s
    Platta:
    iPad Air 2
    Övrigt:
    Smartwatch: Moto 360, Pebble
    Jo men det visste jag att dom gör men för mig står det telenor hela tiden och använder jag min gamla x10 så står det tre. Inget jätte problem iofs men:P
     
  17. Kasken84

    Kasken84 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    134
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    gjorde det på min sgs också! men för mig pendlar den mellan telenor och 3 beroende vars jag är! :)
     
  18. armis

    armis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2011
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det gör det för mig med. Har även jag varit i kontakt med 3-supporten.

    Och de jobbar på det :)
     
  19. sgtSmittohärd

    sgtSmittohärd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    684
    Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    iPhone 6s
    Platta:
    iPad Air 2
    Övrigt:
    Smartwatch: Moto 360, Pebble
    Okej då vet jag!:)
     
  20. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Den första luren jag fick hade fel på ljudet så jag bytte den efter 1 dygn. Den var jag tvungen att starta om ett par gånger under det dygnet.

    Har haft min nya en vecka nu. Jag har fotograferat, installerat/avinstallerat appar, surfat, spelat ringt osv. Hittills har jag inte startat om den en enda gång, den har tuffat på fint. Den överträffar helt och hållet mina förväntningar. :D