behöver jag ladda varje dag?

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av HockeyPowwa, 6 jun 2011.

  1. HockeyPowwa

    HockeyPowwa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2011
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hej! Jag undrar om det verkligen är så att batteriet mår bättre om jag laddar varje dag.. läste på en annan tråd att det var så, sp jag testade det ett taf, funkade väl bra :) men nu är det så att när jag går och lägger mig här jag nästan alltid 60-70% kvar. Då jag läst förut att det inte är bra att ladda för länge blir jag kluven då batteriet är fullt efter en timme, och sen ligger fullt i 8. Hur ska jag göra? :)
     
  2. Inso

    Inso Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    239
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    http://myhtcdesire.com/tipstweaks/t...about-li-ion-batteries-but-were-afraid-to-ask

    6. Worst LIB treatment is to keep it at 100% charge level at high temperature (think laptop/phone under direct sunlight, like car dashboard).

    7. Best LIB treatment, or LIBs “favorite” charge level – 40%. That’s also the usual charge level you buy them with.

    Jag såg inget om hur mycket man ska ladda, men om jag inte minns fel ska man ladda så ofta man kan.
    Efter att vara fulladdad är Desire smart nog att stänga av laddandet utan att man behöver koppla ur den. När jag kommer hem är det första som händer att jag sätter in den i datorn, och då laddas den ju.
    I slutänden gör det inte så mycket. Ett batteri är inte alltför dyrt och hur man än gör kommer ett li-ion batteri behöva bytas ut efter två år.
     
  3. HockeyPowwa

    HockeyPowwa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2011
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Okey tack :)
     
  4. Tobbis

    Tobbis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Som Inso säger så är optimalt att låta batteriet vara på 40% hela tiden men detta går givetvis inte.

    Du kan inte ladda för länge, när batteriet är fullt övergår det till underhållsladdning eller vad det nu heter, mobilen stänger av själva laddningen av batteriet så det går inte att "ladda för mycket". Enda negativa med det här är som Inso säger att batteriet inte mår bäst av att ligga på 100%

    Litium-batterier har ingen minneseffekt och frågar du mig så sägar jag ladda när du har tid och känner att du behöver det. Strunta i om batteriet är tomt eller fullt eller om du laddar i 10min eller 24h.
     
  5. HockeyPowwa

    HockeyPowwa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2011
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    okey tobbis tack :)