Sensation eller någon annan?!

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Gubben Storm, 11 jun 2011.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Gubben Storm

    Gubben Storm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2011
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Smått desperat lusläser jag allting som finns om nya och gamla lurar på marknaden. Det är snart dags att förlänga mitt abbonemang och det innebär ny fin androidtelefon till mig. Har dock ingen aning om vilken just nu.

    Hade HÖGA förväntningar på HTC Sensation innan den kom men tyvärr så jämförs den hela tiden med SGS2 och då kommer den alltid på efterkälken. Är absolut inte intresserad av en Samsung då jag dels har dåliga erfarenheter sedan tidigare och dels kännt på den och jag gillar inte plast. SE Arc är för plastig IMO. :)

    Är fortfarande sugen på en sensation men då dödsgreppetdiskussionen kom upp blev jag tveksam. Tänkte då att jag skulle ha en DHD eller Incredible S men vid ab.förlägning innebär det i stort sett samma pengar som för en Sensation. Funderade också på ARCen men då jag dels inte gillar UIt i SEs telefoner och dels inte är så värst intresserad av kamerafunktionerna så tror jag inte på den heller.

    Ska förlänga i augusti och kör just nu med en möglig SE Satio (Tvi fan för Symbian!).

    Är det Sensation jag ska ta? Kommer det någon annan trevlig lur rätt snart? Hur snart? Kommer jag vara nöjd med Sensation eller vilken ska jag ta?

    Blir fan galen av att inte kunna bestämma mig (Ja, jag vet att jag har lite tid på mig ;))

    Berätta för mig vilken jag ska ha men framförallt VARFÖR jag ska välja just den.
     
  2. gripen

    gripen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    938
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    Jag ser det så här. Jag tror du kommer att bli nöjd med en Sensation om du bestämmer dig för en sådan. Nordic Hardwares recension hade Samsung stämplad på sig från ruta 1 så den kan du så gott som bortse ifrån. Du verkar dessutom ha ungefär samma inställning till plast och Samsung som tillverkare som mig och även av den anledningen tror jag att Sensation kan vara bra för dig. Vet inte hur det där dödsgreppet fungerar i PRAKTISKT bruk heller. Idag läste jag ett inlägg som gjorde gällande att även om täckningsstaplarna gick ner till noll så kunde man ändå alldeles utmärkt använda telefonen, vilket gör att man undrar om det har någon praktisk betydelse eller bara är någon kurva som sjunkit ett par hack. Inte vet jag om de tester som gjorts är praktiska tester utan om man helt enkelt mätt signalstyrka, sett att sagda kurva blivit något lägre och sen dragit en slutsats baserat på detta enbart. Skulle det där inlägget vara riktigt kan det vara så. Å andra sidan kan du vänta på vad som kommer efter Sensation också. Det kommer jag att göra, för jag är nöjd med min Z. Lycka till med valet :-)

    Skickat från min ZTE Light med Tapatalk

    Skickat från min ZTE Light med Tapatalk
     
  3. Aerographic

    Aerographic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Kanske LG O2X efter de har fixat buggarna.. Annars så är ju Sensation fortfarande väldigt bra även om Galaxy S 2 är bättre. Jag tror faktiskt att du kommer bli väldigt nöjd med den och det är ju fortfarande en vääääldigt stor uppgradering från Satio.
     
  4. jebediah

    jebediah Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2011
    Inlägg:
    341
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Skönt att se att det inte bara är jag som lider av ett i-landsproblem :D
    För många buggar med Sensation gör att det faller bort, och kollar man på SGS2 så är den på tok för stor och otymplig.
    Så frågan just nu är om man ska skippa i att förlänga abonnemanget och köpa en billigare androidlur tills någon ny vettig telefon släpps.
     
  5. Gubben Storm

    Gubben Storm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2011
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Funderar nästan på samma sak. Vad det verkar kan det ju dyka upp en hel del trevliga lurar runt jul och i början av nästa år. Kanske tar en kort förlängning eller en billig cash. Tyvärr finns det ingen billig som tilltalar mig. Nej, det får nog bli en Sensation ändå... :)
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.