Nu är jag trött på skiten [Löst]

Diskussion i 'Galaxy Ace' startad av IvanBoring, 31 maj 2011.

  1. IvanBoring

    IvanBoring Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

    Nu har jag hållt på och uppdatera programvaran, roota, lägga in 2.3.3. roota igen, nergradera igen, roota, factoryreset mellan varje händelse och ändå funkar inte skiten. Minst tre till fyra ggr per dag så går det inte att väcka telefonen från viloläget.

    Att denna appparat var så dålig jämfört med Galaxy S hade jag aldrig trott. Vi har två SGS i familjen och en Galaxy Ace och SGS-luranarna krånglar ALDRIG. Men ACE:n har inte gjort annat än jävlats med mej.

    Nu ska den kastas på en hög av dynga :mad: Telia, here I come. Det är filmat och dokumenterat så kom inte och säg att det är inbillning!

    Hmmm....ville bara skriva av mej min frustration eftersom det hållt på över en månad.
     
    Last edited: 13 jul 2011
    DaLundh gillar detta.
  2. DaLundh

    DaLundh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Det blir som frysningar ibland då telefonen inte går att väcka ur viloläget. Jag tror, för min del, att det hör samman med användningen av WiFi.. det är det enda sambandet jag har, så är det när jag har lämnat WiFi:n påslagen innan telefonen går i viloläge.
    Annars har det aldrig hänt!
     
  3. IvanBoring

    IvanBoring Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

    Det är möjligt att det är WiFi som spökar men att det inte skulle hjälpa alls när man kör en pre-release på 2.3.3 år lite oroväckande. Hur som helst så ska luren tillbaka till Telia i morgon med "flilmbevis" och fixar dom inte detta problem inom två ggr så är luren "rökt" och pengarna ska tillbaka. Det har hållt på i två månader så nu orkar jag inte längre :(
     
  4. LilleBerglund

    LilleBerglund Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2010
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    De händer me min me :(
     
  5. IvanBoring

    IvanBoring Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

    Hur ofta händer det med din?
     
  6. seppok

    seppok Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 okt 2010
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Varför använda WIFI?

    Bra 3G gör mobilen MOBIL...

    Jag använder enbart 3G Turbo i mina SGS och Ace.

    Båda fungerar helt utan problem.
     
  7. chjp82

    chjp82 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Samma här bara haft den några dagar, men kör med turbo-3g, och aldrig att lås-skärmen hängt sig, dock uppfattar jag touchen lite sämre än på sgs, men man får vad man betalar för:)
     
  8. IvanBoring

    IvanBoring Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

    Det är klart att man bara kan använda 3G om man har täckning. Nu är det så att där vi bor fladdrar täckningen lite upp och ner och då är det bra att kunna använd WiFi. Dessutom finns det ju inbyggt och då SKA det funka.

    Det är ungefär som att säga att min bil har AC men jag använder den inte för den drar för mycket effekt av motorn.
     
  9. chjp82

    chjp82 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2011
    Inlägg:
    220
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Förstår din tanke helt:)
    Kanske att de har fixat det tills 2.3 släpps, bara för en pre-lease av 2.3 inte funkat 100, så får man ju hoppas Samsungs killar tittat på de.
     
  10. IvanBoring

    IvanBoring Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

    Jovisst kan det vara så men nu har luren helt plötsligt funkat i två dagar utan häng och WiFi har varit påslaget hela tiden. Är det då det som är problemet?

    Dessutom jobbar frugan på ett ställe där dom inte har WiFi och jag har bett henne att koppla bort det när hon är där (vilket hon gjort). Trots det så hänger sej skiten. Lösningen är alltså inte så enkel :ehm:
     
  11. shinyhead

    shinyhead Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    Honor 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor 9
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Övrigt:
    Mi Band 4
    Hejhej. Jag har samma strul. Händer bara hemma när jag kopplat upp mig mot WiFi.
     
  12. shinyhead

    shinyhead Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jun 2011
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    Honor 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Honor 9
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Övrigt:
    Mi Band 4
    ..och detta "fenomen" gör även att larmet inte går igång.

    Ivan, vad sa Telia?
    Är det någon som pratat med Samsungsupporten om detta?


    Mvh
    Försovd Ace-användare som inte borstat tänderna eller hunnit äta frukost:ehm:
     
    Last edited: 16 jun 2011
  13. IvanBoring

    IvanBoring Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

    @ shineyhead: Jag har inte varit på Telia ännu men kommer att ta mej dit så fort jag får möjlighet. Jag kommer själv att använda ACE:n när jag haft den på "lagning" för jag tror inte dom kan fixa det om jag ska vara ärlig. Därför vill jag testa den själv istället för att frugan ska få krångel. Köpte en annan mobil till henne i stället och nu är hon som en blommande orkidé.

    Vad det blev? En Arc :)
     
  14. IvanBoring

    IvanBoring Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

    Nu var jag inne i veckan och lämnade luren till Telia. Då frågar killen som står bakom disken om jag har provat att fabriksåterställa? Jo, jag har gjort det några gånger sa jag.

    Då småler apskaftet och säger: Det har du ju inte för dina kontakter är kvar.

    AAAARRRGGGHHHHH!! Hade jag haft med mej ett baseballträ så hade han haft det planterat så långt upp i den bakre regionen att han hade kunnat tugga på det till frukost..... Hur jävla dum får man bli?

    Nåja, vi får se hur det går och ska jag vara ärlig så tror jag problemet kommer tillbaka och då ska den in igen. Har faktiskt filmat en gång redan när den hängt sej och det kommer jag att göra nästa gång också så att dom fattar att det inte är jag som tjafsar.
     
  15. IvanBoring

    IvanBoring Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    146

    MINA ENHETER

    Luren är nu tillbaka och det enda jag fick reda på var att man flashat ny programvara. Dock inte GB. Den har funkat nu i en vecka utan problem och går alltid att väcka från viloläget.

    De som tipsat i tidigare inlägg om att WiFi kunde vara problemet har förmodligen rätt. Det jag har märkt är nämligen att varje gång jag väcker telefonen så är WiFi stängt och går i gång först efter några sekunder. Förmodligen har man lagt in en fix för att den ska göra så och då tyder ju det på att detta varit ett problem.

    Nu funkar den i alla fall men jag ska inte ha den kvar utan den åker nog ut på Blocket så småningom.