Kameratips!

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av Droid_281, 16 maj 2011.

  1. Droid_281

    Droid_281 Guest

    Till er defyägare som gillar att bada med eran defy och vill ta lite foton under ytan kan jag informera om att kameraappen vignette
    har en inställning som gör att man kan ändra vilken knapp man vill ta kort med. Väljer man volymknappen på sidan så funkar det hur bra som helst ;)

    Har bara testat gratisvarianten nu vilket ger låg upplösning på bilderna men det funkar hur bra som helst! Blir nog ett köp av appen för min del.
     
    Ekman gillar detta.
  2. exionen

    exionen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s
    Telefon 2:
    Xiaomi RedMi Note 3 SE
    Telefon 3:
    Microsoft Lumia 550
    Platta:
    Ipad air
    Är det verkligen nyttigt för telefonen att vara med i badet? :D Du vet om att garantin inte täcker vattenskador? ^^
     
  3. Droid_281

    Droid_281 Guest

    Nja det är väl inte kanske så nyttigt. Det kan va kul att testa, jag har inte läst garantivillkoren men förväntar mig att den ska tåla vatten då jag även använder som kartplotter i båten! Går den sönder pga vatten så ska butiken ge mig en ny annars är det falsk marknadsföring och i så fall kunde jag ha köpt en betydligt bättre telefon om den ändå inte tål vatten.

    Har förövrig badat med den ett par ggr och den funkar utmärkt :P
     
  4. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 207
    Mottagna gillanden:
    2 161

    MINA ENHETER

    Kul kille !!! hahahaha

    Skulle personligen inte ens komma på tanken att testa vattentåligheten,händer det så händer det och då får man se om den klarar det= feg (men det får jag ta).
     
  5. Droid_281

    Droid_281 Guest

    Äh ut och bada med den ;) har som sagt dränkt min flera gånger och den funkar! Dessutom köpte jag den enbart pga av att den ska tåla vatten, fukt och lite sånt då jag alltid har behövt vara extra rädd om min smartphone innan för såna saker.

    Defy hänger väl inte riktigt med i prestanda jämfört med lite dyrare telefoner men att den är robust och vattentålig jämnar ut sig ;)
     
  6. droidbobby

    droidbobby Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2010
    Inlägg:
    1 197
    Mottagna gillanden:
    108

    MINA ENHETER

    Ladda upp en video eller nåt när du filmar under ytan:)

    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
     
  7. exionen

    exionen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s
    Telefon 2:
    Xiaomi RedMi Note 3 SE
    Telefon 3:
    Microsoft Lumia 550
    Platta:
    Ipad air
    Det var diskussion som fanken om det för ett par månader sen, att den ska vara vattenresistent, men garantin täcker inte vattenskada... men testade min med vatten och upptäckte att det hade kommit vatten innanför batteriluckan. Så var försiktig:) Och släng upp en film när du filmar under vatten:P
     
  8. Droid_281

    Droid_281 Guest

    Finns en jäkla massa klipp på youtube där folk badar och fillmar under vatten med sin defy. Ska försöka lägga upp nåt oxå. Exionen det kommer in vatten innanför luckan men bara där vid kameralinsen,högtalaren och runt omkring det är ok dom grejerna är tätade!

    Det finns en liten kant på insidan av luckan som tätar exakt runt batteriet och sitter luckan lite fel så är det nog kört men innanför den kanten ska det inte komma in vatten i alla fall!
     
  9. Droid_281

    Droid_281 Guest

  10. Linkus

    Linkus Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    asså det är juh jävligt underligt att man specar en telefon som IP-64 och sedan inte håller vad man lovar... IP-64 är förövrigt Vattentät ned till 1M i 30MIN...
     
  11. Droid_281

    Droid_281 Guest

    Det är ju inget att bry sig om ifall motorola inte håller för det som dom påstår. I mitt fall där jag köpte min på netonnet så skriver dom klart och tydligt i infon om telefonen att den är vattentät ned till 1m och ip67 klassad. Skulle det inte vara så här och det kommer in vatten i den och går sönder så går jag till butiken och klagar.

    Dom kan inte säga till mig att jag inte får doppa den i vatten och neka mig en ny telefon eller reparation. Har endast köpt telefon pga ip67 klassning och visar det sig att det inte stämmer så får ju butiken ta den konflikten med motorola.
     
  12. goateye01

    goateye01 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2011
    Inlägg:
    891
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact
    Helt rätt! :)
     
  13. Linkus

    Linkus Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    japp! håller med dig till fullo! Men nu blev det lite väl OT så ska inte flika in mer ^^
     
  14. sepipe-l0

    sepipe-l0 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Min har används som partytrick en del gånger, ner i ölen och fortsätt smsa. Den funkar finfint! Och alla som hävdar att det inte går på garantin kan ju prova gå in i butik med en mobil klassad som "vattentät" och se själva, klart det funkar. Vann min btw från tre. Jävligt kul mobil.
     
  15. flanz

    flanz Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Och hur ska du bevisa för butiken att den inte vatt doppad till 2 meters djup? Är väl där skon klämmer. "nä ja lovar ja tappa den bara ner i ett spann"
     
  16. Droid_281

    Droid_281 Guest

    Det är inte upp till dig som konsument att bevisa var,hur du doppat den. En butik som säljer varan ska inte misstro köparen! Jag skulle aldrig acceptera ett nej från butik om dom skulle ifrågasätta mig hur jag har doppat den i vattnet. Men vissa klenare,svagare kunder skulle säkert acceptera ett nej från en smart säljare
    ;)
     
  17. flanz

    flanz Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    För det första finns det inga smarta försäljare :teeth: och för det andra står det ju att den ska va tät till en meter, så då har ju säljaren en stor bevisbörda.

    Enda erfarenheter ja har av fuktskada är en kompis som för några år sen lämnade in sin ericsson för att en knapp va glapp. Serviceverkstaden sa helt enkelt till affären att det va fukt i den och att det inte gick på garantin och att de skulle kosta 400 spänn att få tillbaka den (undersökningsavgift). Han sa ja ok och väntade en månad med att hämta ut den så han fick den utan att betala, annars hade han tänkt lämna kvar skiten.

    Om Defy inte håller måttet så kommer iaf ja bli :mad::mad::mad:
     
  18. Ekman

    Ekman Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2009
    Inlägg:
    1 851
    Mottagna gillanden:
    606
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Tack för tipset! Köpte appen nu ikväll. Perfa att man kan använda volym knappen som avtryckare:)