[ROM][Sense 2.1+3.0mix][02 June]RCMix S v2.0 Evolutionary Sense

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av Wolfie, 11 mar 2011.

  1. dek

    dek Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    1 441
    Mottagna gillanden:
    152

    MINA ENHETER

    Konstigt, då är det väl mitt 3,5mms uttag som gått åt skogen. Suck.
     
  2. Wolfie

    Wolfie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2011
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Tyvär är det nog så, jag har också använt hörlurar på både test 2 och 3, lyssnar på musik varje dag.

    Men för säkerhet skull kör in ruu och kolla om problemet kvarstår.
     
  3. dek

    dek Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    1 441
    Mottagna gillanden:
    152

    MINA ENHETER


    Flashade in test3 nyligen och nu fungerar det igen. Måste varit något med romen. Fungerade bra med test 2 i början, men efter ett tag så märkte jag att det helt plötsligt slutat fungera. Konstigt.
     
  4. Wolfie

    Wolfie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2011
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Märkligt, jag har aldrig märkt av det, men det är ju bra att det fungerar nu iallafall.

    Så snart gingerbread är släppt till desire/desire hd så kommer gingerbred sense romsen bli stabillare då dom slipper använda sig av portade bibliotek.
     
  5. Noctrl

    Noctrl Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    213
    Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    POCO F3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    POCO F3
    Jag hade problem med mitt på väg hem. Ska testa imorgon. Jag kör test3 och har aldrig tidigare haft problem.
     
  6. Wolfie

    Wolfie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2011
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Intressant, har det lagt av plötsligt för både dig och dek? Gjorde ni något speciellt före? Ska rapportera det till robocik.
     
  7. dek

    dek Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    1 441
    Mottagna gillanden:
    152

    MINA ENHETER

    Inte vad jag kommer ihåg..

    Kan även tillägga att jag inte längre kan byta "skal", dvs utseendet på htc sense launcher.
     
  8. Wolfie

    Wolfie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2011
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Det med skal är kännt, det är pga av rosie 3.0, skalen är för den äldre rosie. Det kommer att fixas med tiden, gingerbread källkoden för desire/desire hd skulle underlätta. Svårt att få allt att fungera med den portade rosie 3.0/sense 3.0 utan.

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=13460723#post13460723
    Seo's rosie 3.0 portningar.
     
    Last edited: 18 jun 2011
  9. jenordfoto

    jenordfoto Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2011
    Inlägg:
    290
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    2.0an fungerade likt en klocka för mig. :)

    Edit: Install scriptet också.
     
    Last edited: 17 jun 2011
  10. werty

    werty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Sorry för att man är trög! :)

    Men om jag nu vill flasha in denna rommen.

    1. Jag har root idag samt kör s-on.
    2. Bör jag unroota för att sen roota om den till s-off?
    3. Vilken metod är bäst för att få till mer minne på?
    4. Vilken version av rommarna rekommenderar ni? Eller ska man vänta tills 2.3 kommer ut officiellt? Läste nånstans att rommarna blir stabilare då man kan implementera från orginal till rommen?
     
  11. jenordfoto

    jenordfoto Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2011
    Inlägg:
    290
    Mottagna gillanden:
    24

    MINA ENHETER

    1.Ok.
    2.Du behöver inte köra en S-off för att köra den här romen, jag kör med S-on.
    3.Den här romen har stöd för a2sd, allt du installerar läggs därefter på minneskortet och du sparar en massa utrymme. Innan du installerar denna rom så måste du pationera minneskortet också, i samma veva så börjar också a2sd att fungera.
    4.Wolfie nämnde till mig senast att 2.0an är den stabilaste än så länge, så kör på den om du vill ha en stabil rom. Jag kör den nu, och det ser mycket lovande ut.
     
  12. Thomy

    Thomy Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    1. Välj Bravo A2SD+ Bravo så kan du fortfarande köra s-on.
    2. Är en smaksak, båda fungerar, h-boot och CM7-boot.
    3. Du måste partionera ditt sd-card. En ext3/4 partition på minst 1 gb. Kolla Madelis guider här. https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=27468
    4. Finns ingen anledning att vänta enligt min mening. Klart att officiella versionen är stabilare när den kommer men jag kommer ändå inte att köra in den officiella utan väljer hellre en custom-room baserad den officiella. Kör själv 2.0 Bravo på denna room och den är så stabil att jag inte för en sekund funderar på att byta just nu.
     
    Last edited: 17 jun 2011
    werty gillar detta.
  13. werty

    werty Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2010
    Inlägg:
    184
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    2.0 Bravo säger du. Hur lägger jag in den och var laddar jag ner den? Eller ligger den i den specifika rommen som du nämner? Sorry för mina dumma frågor. :)
     
  14. Thomy

    Thomy Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 dec 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Tror du måste läsa lite guider här på forumet. ;)
    Här har du Dreamhawks guider för rotning, flashing av roomar mm. https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=20041
    Jag kunde inte ett skvatt när jag började men läste guiderna noga, gjorda av dessa killar/tjejer. Läs guiderna noga och följ dem till punkt och pricka så kan du inte misslyckas! :)

    Downloads hittar du här: http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=13679462&postcount=6293
     
    Last edited: 17 jun 2011
  15. Wolfie

    Wolfie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2011
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Jag skulle aldrig köra den officiella versionen heller, men gingerbread käll koden till desire betyder att custom roms blir stabilare då rom makare kan använda sig av gingerbread källkoden och bibliotek som är gjort för desire/desire hd och därmed försvinner många buggar som man får av att använda sensations kod som är gjort för en helt annat system och hårdvara men portat till desire/desire hd.

    Så den officiella gingerbread releasen för desire, betyder också mycket för custom roms. Då dom får en stabilare källkod/bibliotek att bygga på.

    Här är robocik's server som han lägger up romarna på.
    http://rom.robocik.mobi/Desire/RCMixS/
     
  16. Noctrl

    Noctrl Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    213
    Mottagna gillanden:
    22
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    POCO F3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    POCO F3
    Kan inte komma ihåg något särskilt. Mitt löste sig med en omstart :)
     
  17. Wolfie

    Wolfie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2011
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Spännande igen! :P

    edit: Standard batteri procent modsen som jag gjorde till RCMixS, är kompatibla med v2.0/2.0.1/2.1 CM7Hboot och BravoHboot.

    Standard batteri procent mods till RCMixS v2.0/2.0.1/2.1 CM7Hboot och BravoHboot
     
    Last edited: 19 jun 2011
    werty gillar detta.
  18. Wolfie

    Wolfie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2011
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Tips to increase battery life

    Calibrate your battery every time after you flash new rom or do a wipe. [howto]
    •Avoid using live wallpaper, especialy weather LWP
    •Disable "Tell HTC" service: Settings -> About Phone ->Tell HTC
    •Disable Software updates: Settings -> About Phone ->Software updates
    •Change Wi-Fi Sleep policy: Settings -> Wireless & networks ->Wi-Fi Settings -> Advanced -> WiFi sleep policy -> 15min
    •If you don't care about faster 3G consider switching to 2g only: Settings -> Wireless & networks -> Mobile Networks -> Network Mode -> GSM Only
    •Do not login to HTC HUB / HTC Sense account (it's a plain BS)
    •Disable Phone Finder: Settings -> Location
    •Disable weather sounds & clockwidget full screen animation
    •Increase facebook/twitter/stocks sync interval to 4hours or more
    •....

    Tog det från Seo's tråd, så all cred till honom. (ska skriva in det på första posten)
     
  19. SaberBlade

    SaberBlade Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    170
    Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 10+
    o_O Något smått konstigt hände under natten. Gick och la mig och hade runt 50% kvar på batteriet. Jag använder mobilen som väckarklocka (borde skaffa mig en backup!) och de var tur att katten väckte mig 5:45, dvs innan mobilen skulle väcka mig. Såg att alla knapparna lyste av någon anledning och när jag slår på skärmen så blir jag smått förskräckt att se bara 1% kvar på batteriet! Aldrig varit med om detta tidigare.

    Slog av WiFi som alltid till natten för att spara på batteriet men något måste ha sugit musten ur den. Laddade upp den lite hastigt på morgonen (ca 40%) och nu verkar den gå normalt igen. Det enda jag vet jag gjort annorlunda än normalt är att jag slog av ett par tjänster (som stod i guiden här ovan, närmare bestämt location och updates) för att spara på batteri. Kan det påverka mycket mån tro? Att mobilen av någon anledning drar mer när man slår av vissa funktioner mitt i allt och inte laddar upp den på nytt?
     
  20. Wolfie

    Wolfie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2011
    Inlägg:
    389
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Detta låter väldigt märkligt, att slå av funktioner borde inte alls öka batteri förbrukningen. Vilken rom kör du? RcmixS v2.0 bravohboot? Du har inte haft möjlighet att titta i batteri status om något har dragit mer ström än normalt? Eller om aktiverings tiden fortsätter även i vilo läge?

    Jag slog även själv av allt nämnt i batteri tippsen ovan, och min har bara dragit 2% över natten.