Galaxy 5 återställa

Diskussion i 'Samsung Allmänt' startad av Pliind, 15 jun 2011.

  1. Pliind

    Pliind Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    2 403
    Mottagna gillanden:
    345
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch 7 Steel
    Hej

    Har en kund som har en Galaxy 5, saken är den att hans son eller w/e har glömt bort sitt mönsterlås till telefonen.. och telefonen (som jag redan vill kasta i backen) erbjuder dig inte heller att logga in på ditt google-konto för att återställa mönsterlåset. Så telefonen kan enbart ringas till och inget mer än så.

    Telefonen är helt legit, kartong och kvitto fick jag med så det är inget stulet, men nu behöver jag er hjälp från ni som kan denna telefon,

    Kunden har gett mig all tillåtelse att flasha/modda och är medveten om att jag kan bricka telefonen. Frågan är vad jag behöver flasha in? har odin och kies installerat på datorn på jobbet, så är bara filerna som behövs.. måste flasha in något som gör att telefonen återställs helt.

    CyanogenMod såg lite halvt brukbar då vissa funktioner verkar brutna?

    tips tack! :)
     
  2. tcmixx

    tcmixx Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2010
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Hej testa att gör en factory reset genom att hålla ner volym knappen + lur + avsluta luren/power knappen. Men då försvinner allt som är på din telefon så du vet detta.

    Du kan även gå in via Kies där du kan göra en nödåterställning så telefonen blir som fabriks inställningarna. Fungerar inte det så kontakta antingen Samsung support alt där du köpt telefonen.

    MVH Tommy
     
  3. Pliind

    Pliind Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    2 403
    Mottagna gillanden:
    345
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max
    Platta:
    iPad Pro
    Övrigt:
    Apple Watch 7 Steel
    Övre fungerade inte, undre har jag inte provat då telefonen i fråga ej tillhör mig, men jag kunde ej lösa problemet så kunden har sin telefon igen.