Funderingar ang. Touchkänslighet etc.

Diskussion i 'Blade' startad av Khazod, 18 jun 2011.

  1. Khazod

    Khazod Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hejsan alla här på Swedroid, är ny på detta forumet och börjar med en tråd som kommer att handla om den omtalade ZTE Blade.
    Jag har för tillfället en Sony Ericsson Satio med Symbian v5, som tyvärr är väldigt tråkigt. Har funderat på att lägga pengar på en ny mobil och läst väldigt mycket gott om den billiga och otroligt prisvärde ZTE Blade.

    Då jag inte orkar lägga så mycket pengar på en mobil, så är det väldigt överkomligt gentemot vad man får för pengarna. Det är iallafall min uppfattning. Jag var på SIBA idag och provade "skyltexemplaret" och blev väldigt förvånad hur ruskigt dålig touchen var, så vart nu lite osäker. Den var såpass dålig att min satio var bättre. Men det kanske var ett "måndagsexemplar" så vänder mig nu till er , hur ni upplever det.

    Så nu vill jag fråga er alla där ute, hur är touchen? Är den tryckkänslig eller värme? Fick trycka väldigt hårt och med naglar på den i butiken för att det skulle hända något.

    Hur är touchen om vi jämför med t.ex. HTC Desire, Sony Ericsson Satio etc.

    Tack på förhand alla på swedroid! MVH
     
  2. Gryph

    Gryph Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    3 676
    Mottagna gillanden:
    981
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Måste ha varit ett måndagsexemplar. Det är en kapacitiv skärm så räcker att man rör vid den för att den skall reagera. Min reagerar nog riktigt bra, har inga problem med att den inte skulle reagera.
     
    Last edited: 18 jun 2011
  3. pete

    pete Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    663
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Samma här, fungerar bra för mitt normalanvändande, har dock inget att jämföra mot. Har sett några då och då som klagar på den dock men de brukar jämföra med high end lurar.
     
  4. Tupac74

    Tupac74 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Min fungerar perfekt, Men jag har alltid Launcher pro som "tema" och ingen live bakgrund, flyter på fint, custom rom och lite överclockad, fungerar som en desire om man har 2.3 IMO
     
  5. Richi

    Richi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2010
    Inlägg:
    239
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Har inga problem heller med touchen. Vill bra tillägga att det är en kapacitiv skärm, som Gryph nämnde, och då kan du inte använda dina naglar som du kunde gör på SE Satio som använder en resistiv skärm.
     
  6. Khazod

    Khazod Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack så jätte mycket för alla svar! Har nu lagt en beställning ifrån comviq för 999:-. Får hoppas jag blir nöjd, har tänkt att slänga i CM7 sen med 2.3?

    mvh
     
  7. zeg

    zeg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 3 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 3 Pro
    ROM:
    CyanogenMod 13.0
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 3:
    LG G4
    Platta:
    Nvidia Shield Tablet
    Platta 2:
    Onda V919 Air
    Köpt en jag också från Comviq som jag fick i fredas. Brorsan ville ha en billig bra lur så jag beställde en för att testa och ev sälja till han sen.
    Kan börja med att touchen funkar då kanon på min. Inge problem alls.
    Vart förvånad att den var så pass rapp med orginal froyo romen som var på den.
    Men jag roota omgående och la in cw recovery och flasha senaste nightly cm7 (http://android.modaco.com/content/z...yanogenmod-7-android-2-3-4-is-now-gen-2-only/).
    Har hittills funkat problemfritt och snabbt. Har inget direkt att klaga på mobilen. Den känns lite plastig och glappar lite lite för mig men inge knarr ljud. Sen är ju inte kameran mycket att hurra för heller men duger att ta bilder för mms och mobiltelefonbruk.

    http://android.modaco.com/content/z...-custom-rom-on-the-zte-u-v880-or-gen2-device/
    Bra guide men är lite utdaterad på versionerna på programmen man ska använda. Men man förstod hur man skulle göra tyckte jag.
     
  8. Khazod

    Khazod Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack så mycket för utförlig recension och svar av hela mobilen! Har tänkt att flasha om den och köra i cm7 jag med. Var det lätt och flasha om etc?

    Då jag mest är ute efter innehållet så är plastiga knappar och diverse absolut ingen fara.
     
  9. zeg

    zeg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2010
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 3 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 3 Pro
    ROM:
    CyanogenMod 13.0
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 3:
    LG G4
    Platta:
    Nvidia Shield Tablet
    Platta 2:
    Onda V919 Air
    Jag är inte heller så noga med att det känns lite plastigt. Så funderar på att behålla den själv och köpa en till som bror min tar sen.

    Beror på hur pass mycket man hållt på innan om det är svårt eller inte. För mig var det väldigt enkelt. Hållt på att joxa med android enheter bra länga nu så har flashat och hållt på väldigt mycket.

    Men det borde inte vara så svårt för en oerfaren heller om man har en vettig guide som förklarar bra.
     
  10. Khazod

    Khazod Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tackar för väldigt bra och utförligt svar! :)
     
  11. InZanity

    InZanity Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Tjejen har en ifån 4 och ja måste säga att min Blade var inte speciellt långt efter i "flyt" med swedish spring 5 och 633Mhz. drog in cm7 build 105 igår och nu flyter den ännu bättre så de e absolut inget fel på Bladen's digitizer :) (trots att ja tappat mobilen så digitizern ballade ur så ja fick skruva isär mobilen :P)
     
  12. Khazod

    Khazod Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2011
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Låter grymt, längtar efter att få hem den i brevlådan och börja labba!