GingerBread, MotoBlur 2.3.3

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av goateye01, 6 jun 2011.

  1. Anderoid

    Anderoid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ok, som sagt känner jag inte till det där, men komprimering spelar förstås in, så om det är så bör det vara skillnad i filstorleken mellan gammal och ny kamera, om man har dåligt färgseende.
    Har själv en grön, och min Defy är tillverkad i december tror jag, efter att högtalarproblemet åtgärdades.
    Edit:
    Intressant med MB526 och rykten om Defy 2!
     
  2. JOHGRU

    JOHGRU Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Min mobil verkade ha en röd lins innan reparationen. Men den har även högtalarfelet. :ehm: nu har jag en grön lins. Jag skickade in telefonen i torsdags på reparation för högtalarfelet. Jag skrev lite om det där om kameran. Hoppas de byter ut den :D
     
  3. Droid_281

    Droid_281 Guest

    Kanske fick en gammal tillbax ;)
     
  4. JOHGRU

    JOHGRU Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2011
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    24
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Kanske det... ska nog ta och kolla IMEI-nummret när jag får tillbaka den. :P
     
  5. Linkus

    Linkus Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fan, jag ville ha den, så har jag den gröna linsen :( och jag har köpt min mobil för två veckor sedan.... :(

    Hur är det kommer inte t.ex. CyanogenMod 7 inte häller fungera? Samt för en rookie på detta, om jag tar en Nandroid backup, kan jag då återställa till STOCK ROM utan några större problem? :)

    Tack på förhand!
     
    Last edited: 10 jun 2011
  6. McZ

    McZ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    223
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    CyanogenMod 7 finns redan: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1033654

    Dock inte helt klar endast RC0 stadie dvs. mellan beta och färdig.
     
  7. Redhat

    Redhat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Fick min Defy igår, drog omedelbart in 2.2 Nordic men det visade sig att wifi inte fungerade för mig på 2.2'an så då blev det 2.3. Och wow vilken grym känsla 2.3 har, flyter speciellt bra efter jag drog in LauncherPro. I Quadrant-testet fick mobilen 1630 vilket är högre än min gamla Galaxy S! Tusen tack till Goateye01 för all 2.3-hjälp i denna tråden, helt super!

    Efter jag dragit in 2.3 så har en hel del appar saknats som tex Spotify och Nordnet men det löste jag genom att dra en backup på vår ZTE Light i Astro File Manager och sedan skickade dem till Defy'n via Dropbox. Nu ska jag kolla om det finns något sätt att spoofa Android Market på Defy så att den tror att jag har en svensk mobil, något som vet om det finns?

    Sen fungerade tyvärr inte Morelocale2 för mig. Norska fungerade ju och så men när jag försöker adda svenska med SE och SV så får han upp något konstigt språk men inte svenska. Detta är ingen dealbreaker för mig då jag läser engelska lika bra som svenska men ändå lite trist. Någon som har något tips?
     
  8. Droid_281

    Droid_281 Guest

    Har nu oxå kört med 2.3 och är grymt nöjd! Har haft lite strul med en del force close ibland vilket verkade orsakas av det inbyggda mail programmet men efter ha tagit bort mitt konto därifrån så funkar det felfritt. För gmail vanligt nu istället för att ha det kopplat dit och verkar funka bra. Har en del strul med market, hittar tex inte spotify men letar jag upp det på datorn så kan man installera därifrån. Likadant med swedbank men den går inte att installera alls, i datorn så står det att den redan är installerad på enheten!? Dock kan man välja en av dom andra swedbankerna och det funka ju lika bra..

    Förövrigt flytet är grymt jämfört med eclair och froyo! Sammankopplingen med facebook är grym med och alla medelanden samt statusuppdateringar pushas hur bra som helst! En del kul funktioner som att tagga folk i fotot, poka m.m funkar bra med jämfört med den usla fb för android som jag aldrig gillat och nu slipper ha installerad överhuvudtaget :D

    Nackdelar som jag hittat hittills är väl inte så många. Galleriet är lite väl buggigt jämfört med 2.1 och 2.2 laggar en hel del men det funkar! Tror mest pga av att det integreras med facebook på något sätt. Sen även batteritiden, den är ganska sämre men har bara kört 3-4 dagar nu så hoppas på att den blir stabil efter en vecka typ. Blir den inte det så byter jag troligen tillbaka till 2.2 Nordic

    Övrigt får inte setvel att funka då jag ville överklocka lite. Telefonen startar om sig varje gång man försöker köra igång programmet.
     
  9. Redhat

    Redhat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Buchko: Ska ta mig en titt på fb-delen, har inte varit inne där alls då jag inte brukar gilla medföljande appar. Angående setvel så är det ju alltid en tröst att 2.3 körs i 1Ghz och inte 800Mhz. :)

    Tack för tipset om att man kan hitta fler appar genom att installera via webben!
     
    Last edited: 11 jun 2011
  10. Droid_281

    Droid_281 Guest

    Jo det det vet jag men min tanke va mest på klocka ned lite med för batterispar :P Jag har inte heller vart särskilt förtjust i medföljande fb appar innan varken motorolas eller htc:s och har kört med den officiella fb för android men har aldrig riktigt gillat den! Testa social networking en dag låt det verkligen gå en dag så kommer du märka att den är riktigt bra ;)
     
  11. samh

    samh Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2011
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Intressant, jag fick hem min Defy igår 10/6 mao ny mobil från tre och den har grön lins.
     
  12. goateye01

    goateye01 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2011
    Inlägg:
    891
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact
    Spotify och en del andra appar funkar på Market när du fått igång MoreLocale 2 ordentligt.
    Adda Svenska med "sv" "SE" Notera stora och små bokstäver.

    Ditt Quadrant-test är felaktigt då den inte renderar 3D på rätt sätt. Jag tror du kan testa med en äldre Quadrant och du kommer till 1500 någonstans...
    Men det är väl egentligen skit samma - upplevelsen är densamma!!!
     
  13. goateye01

    goateye01 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2011
    Inlägg:
    891
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact
    Batteritiden är bättre i 2.3 än i 2.2
    Vänta ett par dagar (laddningar) så märker du skillnaden.
    Vill du ändå klocka ner den litegranna så finns SetVesel redan installerat. Du hittar det i Boot-menyn :)

    Det inbyggda mail-programmet är kass... Jag har inte ens testat det ordentligt så jag kan inte säga om mitt är buggigt eller inte.
    K-9 Epost är en lämpligare app för mig i alla fall. Där finns de inställningar jag behöver för Pop3 :)

    Jag har inte själv märkt några buggar i galleriet. Kanske det hänger på din uppkoppling?
    Det behövs ju ändå en del datatrafik innan galleriet är fullt uppdaterat. Personligen saknar jag en knapp för att manuellt uppdatera. Nu får man bara vänta en stund och hoppas att det uppdaterar sig....
     
  14. goateye01

    goateye01 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2011
    Inlägg:
    891
    Mottagna gillanden:
    183
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact
    Den mobilen skall du lämna tillbaka direkt!!!
    Det är en gammal lur som de har prånglat på dig.

    Stå på dig ordentligt - du har ju ändå öppet köp :)

    Du kommer att ångra dig om du inte byter. Det kommer fler uppdateringar som förmodligen inte kommer att hantera din kamera...
     
  15. Maverickgoose

    Maverickgoose Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2011
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Köpte en sprillans från katshing med 2.2 den 18 maj och jag har grön lins.
    Nu har jag i och för sig högtalarproblemet också...
     
  16. Droid_281

    Droid_281 Guest

  17. fatsen

    fatsen Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

  18. Droid_281

    Droid_281 Guest

    Har kört denna nu i ca 2 veckor och telefonen är helt fantastisk ! Den enda nackdelen är tyvärr batteritiden. Snålar jag så får jag den att räcka en dag. Förut med 2.2 Nordic kunde man använda den ganska rejält och klara sig bra på en dag. Så...är det någon som vet ifall man kan gå tillbax till nordic 2.2? Och hur i så fall?
     
  19. fedde

    fedde Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    nån son vet vad default vsel och sr.adjust vsel är på denna rom?
     
  20. Datoristen

    Datoristen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2010
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Min Defy som jag köpte på Elgiganten i slutet av maj har grön lins. Den har också vissa högtalarproblem, trycker man lite halvhårt med fingrarna på baksidan av telefonen när man pratar i den blir det kass ljud i högtalaren. Än så länge har jag inte velat skicka in den för detta för jag blir ju i så fall av med den ett tag nu på sommaren när jag behöver en smartphone som mest.

    Är högtalarproblemet helt borta i de varianter som har röd lins?