Min asus eee pad laddar inte!

Diskussion i 'ASUS' startad av JackHellberg, 19 jun 2011.

  1. JackHellberg

    JackHellberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej, jag köpte precis en Asus eee pad transformer 32gb, och till min förvåning så fick jag en Engelsk/Amerikansk adapter som jag skall plugga in min USB kontakt i. Måste klaga, men nu har de stället stängt där jag köpte den. Hursomhelst så testade jag att ladda den i datorn, och det fungerar inte heller! Vad är problemet?
     
  2. ChipZ

    ChipZ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Var köpte du den då?
    Den kräver mer strömstyrka(exakta begreppet får någon elektriker beskriva) än vad en USB-port kan leverera alltså laddar den inte. Eller så laddar den extremt långsamt.
     
  3. JackHellberg

    JackHellberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag köpte den på Netonnet i Borås, som sagt utan dockan. Men när jag sätter i den i datorn så lyser inte indikatorn som jag antar att det skall göra?
     
  4. JackHellberg

    JackHellberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Men man skall väll kunna ladda den via USB porten på datorn? Hur lång tid snackar vi att det kan ta att ladda den? Skall inte LED lampan lysa när den laddas via datorn?

    tack
     
  5. ChipZ

    ChipZ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 aug 2010
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Tror det har tagits upp i den långa transformerstråden,den måste vara avstängd och då laddas den väldigt långsamt. Fråga i den tråden eftersom ASUS svarar i den.
     
  6. JackHellberg

    JackHellberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo, läste det nu. Men tror ni att det fungerar om jag testar med min HTC adapter och pluggar in USB kontakten där i och sen in i väggen?

    Är det någon slags indikation på att Paden lyser när den laddas?
     
  7. KiviE

    KiviE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2009
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tyvärr inte
     
  8. JackHellberg

    JackHellberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej, men hur lång tid tar det att ladda den till 50% om den är på 35% via USB resp via vägguttag tror du?
     
  9. ASUS.Sverige

    ASUS.Sverige Senior Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 135
    Mottagna gillanden:
    1 062
    Telefon:
    Asus ZenFone 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Asus ZenFone 6
    Hej!

    Det låter inte alls bra attt du råkat få en adapter med amerikansk plugg.
    Vi kan bara beklaga att detta skett - ifall du skickar PM med serienummer samt dina kontaktuppgifter så ser vi till att vår supportavdelning kontaktar dig nu i veckan för att lösa detta!

    Mvh
    Asus Sverige
     
  10. JackHellberg

    JackHellberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nej, det var inte alls roligt att se att det inte var en adapter som passade i ett svenskt vägguttag. Men hur långsamt går det att ladda den via datorn ungefär? Från 30-50%?
     
  11. CML

    CML Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    197
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Extremt långsamt och plattan måste vara avstängd, jag har ingen uppfattning om exakt tid med det rekommenderas inte iaf ^^.
     
  12. hardcoder

    hardcoder Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2009
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Tjenixen @JackHellberg, jag ska åka till staterna om ett par veckor och behöver en laddare som passar där. Om det är amerikansk kontakt du fick, vill du sälja/byta den? själv har jag en brittisk adapter med en ganska slimmad adapter så den passar i svenskt uttag om du är intresserad kan jag ta en bild ikväll. Eventuellt om du får en ny laddare av ASUS och får behålla den gamla vill du sälja den amerikanska?
     
  13. MaXMC

    MaXMC Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2010
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    5
    Telefon:
    LG G3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G3
    Det är han nog inte ensam om... jag sitter med en Brittisk adapter på den jag köpte från EIS datorbutik i Uppsala med egen verkstad, det stod inget om gråimport på deras hemsida.
     
  14. JackHellberg

    JackHellberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tydligen var alla på netonnet likadana, verkligen skamligt gjort av den som gjorde fel. Hursomhelst tackar jag nej till förslaget att byta addapter eftersom jag lämnar tillbaka hela kitet och väntar på att den skall komma in någon annan stans.
     
  15. esak

    esak Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 dec 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    @JackHellberg: Hur menar du med att alla var likadana på netonnet?
    Jag har också köpt min därifrån men jag kan ladda min via vanliga eluttaget i väggen... hur ser man på adaptern för vilket land det är menat?
     
  16. SwedBear

    SwedBear Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2009
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S7 Edge
    Telefon 2:
    Samsung S6 Edge
    Telefon 3:
    iPhone 6s
    Platta:
    Nexus 9
    Platta 2:
    Nvidia Shield Tablet
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV. Samsung Gear S2 Sport.
    esak: USA/ENgland-kontakter ser helt olika ut (usa har två vinklade kontaktdon medan England har 3 kontaktdon så om kontakten ser ut som en vanlig kontakt och passr in i ett eluttag hos oss så är det en korrekt kontakt.,

    @JackHellberg: Umm, få se om jag förstår rätt. Du köper en 32 GB Transformer. Du får av någon anledning fel kontakt. Asus erbjuder sig att fixa det åt dig. Du kan även skaffa en billig lite adapter så du kan använda laddaren i våra uttag. Du får t om erbjudande att få sälja din laddare. Och ändå väljer du att lämna tillbaka Transformern?
     
  17. JackHellberg

    JackHellberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Du förstod rätt, eftersom jag visste att de skulle få in nya idag, och att det skulle antagligen ta tills på fredag/nästa måndag att göra på de andra sätten. Jag har nyss nu hämtat upp en ny eee pad och den har svensk adapter:)

    Kan nu stänga tråd om ni vill:)
     
  18. jmkhenka

    jmkhenka Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    det borde ju rimligvis gå att köpa en adapter på klasse, då laddaren tar 100-230 volt (jag kollade, det står input 100-240 volt), så en rak adapter utan transformator fungerar.

    Anledningen varför det inte går att använda en "htc" laddare är att den som följer med transformer är en usb3 laddare, dvs den har fler pinnar än vad usb2 har. I grunden är det så att man kan ha en usb2 sladd men då får du bara 5 volt och 500-1000mah (om transformern accepterar denna högre laddning) men med usb3 laddare alt transformer laddaren så får plattan 12 volt. Fler watt totalt då och den laddas snabb(are).

    Det är därför en usb2 förlängningssladd inte går att använda till transformen, för då skickas inte dessa extra pinnar vidare från laddare till transformerkabel.

    (om du kollar på laddaren står det output 5-15 volt (2-1.2 amp), antar man behöver fler volt för att ladda fler celler samtidigt)
     
  19. stantemo

    stantemo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2009
    Inlägg:
    751
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Var får man tag i en usb3-laddare?

    Sent from my Frankphone