Galaxy Tab 10.1

Diskussion i 'Samsung' startad av bd85, 13 feb 2011.

  1. zaphyrdroid

    zaphyrdroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2011
    Inlägg:
    216
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    bestillte en hos Telia d. 16 Juni :)
     
  2. HBG

    HBG Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    jag ringde in och beställde min;)
    hon fråga vilken färg jag ville ha
     
  3. ulwur

    ulwur Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ni som köpt den redan från Telia...

    Går det att "delbetala" paddan med "kontanter" eller finns det bara 0:- varianten med 24-månaders avbetalning till Telia?

    Är lite nojjig med att binda mig för 24 månader för en "konsumtionspryl" som detta...
     
  4. alexanderblom

    alexanderblom Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jun 2011
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Enligt Telias Twitter kan man köpa den helt kontant men endast i butik då. Dvs du kan inte heller förboka då. Hamnar nog på 5300 kr då.
     
  5. maba

    maba Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2009
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    Du kan ju välja att slutbetala paddan när du vill, det är bredbandet du binder. Att delbetala någon annanstans vore ju exakt samma sak? Dessutom dyrare, 3600kr är ett ofantligt bra pris tycker jag, speciellt som jag fick det, 3 månader prova-på på kanalpaket Stor, 3 gratis bredbandsmånader (har fiberlan 100/10 ;)), 6 månaders gratis spotify samt 3 månaders gratis mobilt bredband till paddan (som jag inte behöver betala för sen om jag inte använder det) samt ett fodral till paddan eftersom jag beställde innan den tjugonde.

    Rätt bra deal tycker jag.
     
  6. iptilldroid

    iptilldroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2010
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Var får du 3600 ifrån?
    200*24=4800+ 99/månad för mobilt bredband

    Låter intresant om man kan få den för 3600


    Sent from my Desire HD using Tapatalk
     
  7. Sebastiank

    Sebastiank Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    895
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Han förlängde sitt fasta bredband och då får du köpa den för 150kr per månad. Vilket blir

    150*24=3600
     
  8. HBG

    HBG Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    108
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

  9. stefanli

    stefanli Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2010
    Inlägg:
    286
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    För mig blir det ännu bättre för jag hade gammla priset på bredbandet.
    Idag betalar jag 359:-/månaden när jag binder mig 12 månader för jag det för 339:-/månaden vilket då totalt blir 489:-/månden alltså 130:- på Taben. Dessutom för man rabatt det första året på bredbandet så då betalar man bara 299:/månaden dem första 12 månaderna vilket för ner priset på Taben till 90:-/månaden det första året.

    Kort sagt totalpris för mig för galaxy taben blir:
    (90kr x 12 månader = 1080 kr) + (130kr x 12 månader = 1560 kr) TOTALT =2640 kr jämnfört med att jag fortsätter ha bredbandet obundet.

    Riktigt bra deal tycker jag
     
  10. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Idag fick jag då äntligen klämma på ett antal plattor.

    Var först inne på Telia där jag fick chansen att pilla på både HTC Flyer, Samsung Galaxy Tab 10.1, Motorola Xoom och därefter en snabb visit till Inet där jag fick chansen att hålla i en Eee Pad Transformer (dock avstängd).

    Här kommer lite av mina intryck och funderingar:

    • HTC Flyer - Ingen hit, exemplaret i butiken verkade bristfälligt och därför fick jag inga direkta positiva intryck

    • Galaxy Tab 10.1 - Tunn och lätt leksak, fint designad, knapparna (Power, Volume Rocker) förmedlade en bra känsla med helt OK motstånd (dock inte lika bra som iPad/iPad 2). Modellen hade TW installerat, nackdel eller inte, det fanns i alla fall där. Dock fick jag mina farhågor bekräftade, det som jag alltid tycks se i alla youtubefilmer när jag kikar på Honeycomb, plattan "laggade", hackade en hel del. Jag har alltid varit en av de som försummat dessa problem i Android, "lite hackande hit och dit skadar väl inte" har gång på gång flugit ur min mun.

      Men nu när jag även också fick pilla lite på iPad 2, där allting flyter som smör, kändes det lite irriterande att operativet inte kändes 100 procent. Vad beror detta på? Är det Google som ännu inte hunnit finslipa sitt operativ eller är det något annat som spökar? Både vid bläddrande mellan hemskärmar samt när man hoppade in och ut ur appdrawern upplevde jag frysningar. Som sagt, irriterande att det inte känns riktigt klart, hur upplever ni andra detta?

    • Motorola Xoom - Finns inte mycket att säga om denna, det mesta har jag tagit upp i Samsungen. Xoomen är lite tyngre och tjockare, dock verkade "laggandet" mindre märkbart på denna platta, även om de fanns närvarande.

    • Eee Pad Transformer - Snygg platta, fick dock inte chansen att starta den. Dock väldigt tung, men med docka verkar detta ett trevligt alternativ.

    Nu är vi dock i GT10.1-tråden och det är där jag lägger min fokus. Någon annan som provat plattan? Vad tycker ni? Försummar ni frysningarna eller är det precis för er som det är för mig, väldigt irriterande?
     
    Last edited: 22 jun 2011
  11. Exile82

    Exile82 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 436
    Mottagna gillanden:
    168
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Ja, jag har märkt det där oxå. Microfrysningar är väl något man får leva med just nu. Men det kan ju vara så att just den plattan var svimfärdig efter alla kunders pillande och startande av olika appar.

    Men du bör nog slå upp ordet "försumma". Jag tror att du har missförstått innebörden!
     
  12. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Vet inte om jag skulle kalla dem microfrysningar då de är så pass märkbara, samt förekommer över tiden, men mycket möjligt att plattorna fyllts med en hel del skit.

    Tycker min placering av ordet "försumma" passar ypperligt i texten ovan.
     
  13. Exile82

    Exile82 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 436
    Mottagna gillanden:
    168
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Jag är ledsen, men nej, det gör det inte. Vad menar du med att "försumma" frysningar? Jag kan försumma min flickvän genom att sitta på Swedroid hela dagarna, men hur skulle jag kunna försumma frysningar? Det är inte "förringa" du tänker på?
    (Enligt SAOL; Försumma - Att inte sköta om)
     
    Last edited: 22 jun 2011
  14. Silvercliff

    Silvercliff Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    479
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Last edited: 23 jun 2011
  15. nox

    nox Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2011
    Inlägg:
    1 531
    Mottagna gillanden:
    135

    MINA ENHETER

    Såg det direkt på hemskärmen, men såg att du hittade det. Lite tråkigt kan jag tycka även om de lagt till en del egna, smarta lösningar.
     
  16. baracken

    baracken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    1 707
    Mottagna gillanden:
    103

    MINA ENHETER

    Förstår inte riktigt varför alla är så anti TW, tycker själv att det ny TW är hur bra som helst. Dock så saknar jag textanpassningen på internet i Sense
     
  17. MatDiggy

    MatDiggy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2011
    Inlägg:
    1 377
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    faan, jag är i staterna nu och är sjukt sugen att köpa en, men vill ju få ut det mesta av den. Kan ju vara najs med stock, men och andra sidan så verkar ju TW komma med en del trevliga saker.. Men det bör ju antagligen komma uppdateringar framöver.

    Vad att göra?
     
  18. Sebastiank

    Sebastiank Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    895
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER


    Du råkade inte kolla på om den hade microSD eller inte?
     
  19. Exile82

    Exile82 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 436
    Mottagna gillanden:
    168
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 LTE
    ROM:
    Custom
    Övrigt:
    Ticwatch Pro 3 GPS
    Köp! Du kommer ju billigt undan...
     
  20. bd85

    bd85 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    720
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Är du säker på att det var en "final build" och inte en tidig demo utvecklings exemplar?

    Nedan kopierat från Xda
    "All the tabs on demo at the Samsung stand at a local mall in Dubai have touchwiz on it - be it 10.1 or 8.9 - I was also told that TouchWiz UX is final/almost final and the update will go live around July for North American users.

    While the EMEA versions will launch around mid July - What I don't know is whether TouchWiz really is an optional update or not? I wouldn't mind picking up a local piece but I'd have to root flash the NA version of the ROM ( Which I don't mind, but the future is what puts me in doubt)

    There were two different versions (firmware) versions of the Tab on display - the main area had a test build of touchwiz which was as everyone knows is VERY Laggy.

    While what appeared to be a RC/Close to Final - lagged very little, and it did have a fluid (not vanilla fluid) experience, one of the Samsung guys told me that they had a Tab that ran the final version of touchwiz and it didn't lag, although he refused to show that to me saying he doesn't have the tab on him."

    Angående TW så tror jag det kan bli najs. En del smarta funktioner och plattan kommer skilja sig från alla andra HC plattor.
    Vill man ha stock HC köp Xoom, vill man ha HC med ett annat UI och funktioner köp Samsung.
    Bra för oss konsumenter att det finns fler olika lösningar så man kan välja det som passar just dig.

    Tror även Samsung kommer rycka upp sig vad gäller utveckling/support av deras HC plattor både vad gäller TW och HC då de ingår i Googles 18månaders uppdatering "garanti".

    Sent from my MZ604 using Tapatalk
     
    Last edited: 23 jun 2011