Sjunkande priser på S2 - när?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Ann-Cathrine, 21 jun 2011.

  1. Ann-Cathrine

    Ann-Cathrine Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag funderar på en S2:a men just nu ligger dessa högt i pris hos alla operatörer. Man kan hos exempelvis 3 köpa telefonen med ett pottabonnemang men då tillkommer alltid en förhöjd och enskild kostnad för själva telefonen.

    Flera mobiler säljs ju efter ett tag utan att telefonen i sig kostar något, att man endast betalar för själva abonnemanget. Är det någon som följer mobilmarknaden och har någon uppfattning om det är lönt att vänta på S2:an för ett lägre pris inom en rimlig framtid?
     
  2. wick3d

    wick3d Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2010
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Halv år?
     
  3. Ann-Cathrine

    Ann-Cathrine Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Baserat på vad?

    Ett halvår kan säkert vara rimligt men vad baserar du det på? Och vad kommer det då att innebära i prisläge uppskattningsvis?
     
  4. Majk

    Majk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Vid det laget kommer du säkert vilja ha någon annan telefon då tekniken hela tiden går framåt och då kommer du undra när priset på den telefonen kan tänkas gå ner, get the picture?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  5. Ann-Cathrine

    Ann-Cathrine Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ja, men tittar på man en lur som HTC Incredible S ligger den fortfarande i topp vad gäller betyg jämfört med ännu nyare telefoner och denna säljs redan exempelvis hos 3 utan att man betalar något för själva telefonen, enbart abonnemanget. HTC:n har ju bara funnits några månader och rankas som en av HTC:s och marknadens bästa.

    Så frågan blir ju lite mer komplicerad eftersom det också handlar om det överhuvudtaget kommer att komma telefoner som är så pass mycket bättre att S2:an blir omkörd. Om HTC:n redan nu har ett betydligt lägre pris så ställer man ju sig frågan om det blir ungefär samma sjunkande pris för S2:an.
     
  6. Majk

    Majk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Ingen kan svara på exakt när priset kommer sjunka. Vad man däremot kan garantera är att den kommer bli omsprungen tekniskt av nyare modeller vilket minskar efterfrågan och därmed gör att priset sjunker. I dagsläget är efterfrågan hög på mobilen och därmed även priset. Så funkar all prissättning lite grovt.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  7. Gilgamesh

    Gilgamesh Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    3 236
    Mottagna gillanden:
    1 619
    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB
    köp på blocket eller liknade, går att få tag på runt 4k, om du har tur under det.
     
  8. Trexgbg

    Trexgbg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    497
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro
    ROM:
    Orginal
    Telefon 2:
    Xiaomi mix2s
    ROM:
    Orginal
    10poäng igår är inte värt 10poäng idag. Utvecklingen går framåt och skulle man jämföra en Samsung Galaxy S2 med en HTC Incredible S rätt av skulle Samsungen vinna på alla punkter.