S2 - hur framtidssäker?

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Ann-Cathrine, 21 jun 2011.

  1. Ann-Cathrine

    Ann-Cathrine Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Galaxy S2 får ju väldigt bra kritik överallt men jag undrar hur framtidssäker man kan säga att den är? Kommer denna mobil att stå sig i konkurrensen bland andra nyutkomna mobiler om säg ett år?

    Frågan är ju om det är värt att lägga pengar på denna ganska dyra mobil som det blir om man binder sig i 24 månader vilket det ofta handlar om. Såklart beror det på vad man använder telefonen till men min främsta fråga handlar om hur "uppdaterad" den kommer att kännas om säg ett eller två år. Kommer andra tillverkare att då ha "kört om" Samsung?

    Förstår att ingen kan ha något absolut svar men den som följer mobilmarknaden kanske har en aning om vad som komma skall, vad som kommer att krävas av en toppmobil och vad som är värt att satsa på.

    Tacksam för tips!
     
  2. Majk

    Majk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Hur många trådar ska du skapa angående ditt telefonval? Har fått det till 3 st hittills. Starkt jobbat.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  3. Donre

    Donre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    763
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Tablets med quadcore ryktas släppas redan nu i augusti och nexus 3 som släpps vid jul ungefär kommer förmodligen vara första telefonen med quadcore. Huruvida detta kommer göra s2 förlegad eller ej är en fråga du själv får besvara. Behöver du verkligen en fyrkärnig processor om du inte tänkt spela crysis på den? För vanlig användning räcker det tom med en enkelkärnig. Gpu acceleration som ryktas komma med ics kommer knappast göra det sämre.
     
  4. Gilgamesh

    Gilgamesh Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2009
    Inlägg:
    3 236
    Mottagna gillanden:
    1 619
    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    3, 3Flexibel Obegränsat
    Telefon:
    PIXEL 8 PRO 256GB
    gör som mig, köp telefoner cash så slipper man onödig (dum?) bindningstid