Jämförelse mellan tre androidlurar?

Diskussion i 'Allmänt' startad av Ann-Cathrine, 21 jun 2011.

  1. Ann-Cathrine

    Ann-Cathrine Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag funderar just nu på tre olika androidlurar men vet inte vilken jag ska välja. Jag har läst om dem och i Alatest har de fått så gott som lika bra betyg.

    De telefoner det handlar om är:

    1. Samsung Galaxy S2
    2. HTC Incredible S
    3. SE Xperia Arc.

    Några parametrar som jag väger in är:

    1. Pris
    2. Skärmens kvalitet, upplösning
    3. Möjlighet att lätt göra basala inställningar som

    * ringsignal, sms-signal
    * i telefonen kunna välja numpad/T9 istället för QWERTY tangentbord
    * leveransbekräftelse på sms
    * svensk ordlista
    * T9/numpad genomgående, alltså även vid sökning i Google etc.

    4. Framtidssäkerhet - dvs en lur som håller för kommande spel, kan hantera kommande appar av olika slag etc.

    Kom gärna med spontana kommentarer. Någon kanske själv har eller har haft dessa telefoner och vet hur de funkar och vad som är nackdelar och fördelar.

    Tacksam för tips!
     
  2. Trexgbg

    Trexgbg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    497
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro
    ROM:
    Orginal
    Telefon 2:
    Xiaomi mix2s
    ROM:
    Orginal
    Varför har du valt Incredible S framför Sensation. Kan inte se att Incredible S har något att erbjuda i jämförelse med de andra två förutom priset.

    Htc Sensation och Samsung GS2 är ju mer jämförbara både prismässigt och prestanda mässigt.
     
  3. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Eftersom du tipsar om alla tre antar jag att priset på de tre lurar är OK för dig.

    Bäst skärm har ju tveklöst SGS2.

    Eftersom alla har Android är det ju lika enkelt att ändra ringsignal på en Arc som en X8 eller SGS2. Det är ju som att byta bakgrundsbild på en laptop ifrån ASUS eller stationär PC ifrån HP om båda kör Windows. Samma sak fast på olika enheter.

    Framtidssäker är nog alla men eftersom S2:an har dualcore och så vidare kanske det släpps fler spel till den i framtiden som kräver det. Arc har ju det inte t.ex. Men alla är nog framtidssäkra. Det är ju high end lurar du tittar på.

    Så det blev ju rätt enkelt: Samsung Galaxy S2! :)
     
  4. Ann-Cathrine

    Ann-Cathrine Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    De tre mobiler jag valt ligger högst i ranking på Alatest och en av anledningarna att jag vill få tips kring just dem är också prisskillnaden mellan dem trots att de verkar ha ganska lika prestanda.

    Tacksam för fler tips och bedömningar!
     
  5. Trexgbg

    Trexgbg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 okt 2009
    Inlägg:
    497
    Mottagna gillanden:
    75
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi mi 10t Pro
    ROM:
    Orginal
    Telefon 2:
    Xiaomi mix2s
    ROM:
    Orginal
    Alla dessa telefoner har testats av Swedroid och dessa tester är nog de mest omfattande som finns på hela internet. Läs dessa och läs kommentarerna så borde du kunna skapa dig en bild av vad som är bäst!

    Personligen hade jag valt Samsung Galaxy S2 därefter HTC Sensation och sist SE Arc. HTC Incredible S finns inte ens med på min lista.
     
  6. Ann-Cathrine

    Ann-Cathrine Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2010
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Tack för ditt tips! Priset spelar ju stor roll och därför var också priset en del i jämförelsen jag var ute efter. Dock verkar ju alla dessa tre vara ganska likvärdiga så priset kan ju bli det avgörande...
     
  7. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    För en vanlig användare så är de ju säkert rätt lika.

    Men skärmen går inte att jämföra ifrån SGS2 till de andra. Den är i en klass för sig.

    Jag skulle köpt en SGS2. Det gjorde min flickvän också. Hon valde mellan den och Arc. Det fanns inget som var bättre på Arcen än priset. Hon resonerade dock så att hon hellre köper en dyrare telefon och har den i två år än att köpa en lur som man köper mycket för att den är billigare och ändå byter efter ett år.
     
  8. infexis

    infexis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    om du tänker efter så får du det bästa svaret tror jag ;)
    ;galaxy s2 tycker jag är överlägsen i allt förutom priset, men incredible s är mest prisvärd utan tvekan..alltså blir xperia arc nånstans däremellan, nr2 alltså :P
     
  9. xclusiv8

    xclusiv8 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Dessa telefoner har långt ifrån liknande prestande. Galaxyn spöar de andra överlägset. Du jämför en ferrari, en volvo och gammal golf. Alla duger men när det kommer till kritan vill alla köra ferrari om de har råd.
     
  10. Molleresa

    Molleresa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2011
    Inlägg:
    869
    Mottagna gillanden:
    57

    MINA ENHETER

    Jag tycker att Incredible S har ett hyfsat pris jmf. med hur bra den är. Prövade själv en på expert för några dagar sedan och den är riktigt skön att hålla i och navigera i, så jag rekommenderar den.
     
  11. cnord

    cnord Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    581
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Om framtidssäkerhet är viktigt, kör på SGS2:an. Framtidssäkrare finns inte att köpa just nu, möjligen undantaget HTC Sensation (med enda anledning att qHD antagligen kommer att bli standard på high-end lurar i framtiden).

    Prisvärde då ligger Incredible S bra till, så länge man inte hoppas på att kunna spela de senaste spelen ett bra tag framöver.

    I dagsläget hade jag antagligen kört på en SGS2 av de lurar du räknat upp. Overall hade jag lagt till de extra hundralapparna och köpt en Sensation.
     
  12. MarcusDaze

    MarcusDaze Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2010
    Inlägg:
    253
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Samsung Galaxy S II. Det är den bästa telefonen du kan få tag i. Punkt slut. :)
     
  13. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 006
    Mottagna gillanden:
    341

    MINA ENHETER

    Måste bara fråga T9 istället för qwerty ??
    VARFÖR?
    Nog för att T9 var bra på telefoner som bara hade siffertangenter men att man vill ha det istället för qwerty är mig oförståeligt och därför ställer jag frågan.
     
  14. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Ja speciellt nu när tangentborden gissar såpass rätt som det gör.

    SGS2 har ju dessutom swipe inbyggt vilket funkar utmärkt!

    Sent from my Motorola Atrix.
     
  15. perror

    perror Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Dålig jämförelse

    Nej, det är möjligen som att sitta i en konstant trafikstockning i en Ferrari eller Volvo. För merparten av alla applikationer så kommer man inte att märka någon prestandaskillnad. Något annat som gör att jämförelsen haltar är att en Ferrari inte är totalt omodern efter ett år.
     
  16. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    Det finns en testosteronstinn hets kring prestanda bland många telefonintresserade. Jag kan tycka att formfaktor och den generella känslan i handen är betydligt viktigare än exempelvis dubbla kärnor.

    Jag skulle rekommendera Incredible S. Det är en slimmad, tillräckligt stark - i synnerhet sett till dina önskemål. Den har ett smidigt gränssnitt, en lite gummiaktig bakdel som gör den mindre hal samt en väldigt smidigt formfaktor. Den är inte så fasligt dyr heller. 3500 på netonnet.
     
  17. Snorken19

    Snorken19 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2011
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Inte för att det spelar någon roll men Incredible S är ju lätt den snyggaste imo!