Fodralet som följer med

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av martink, 22 jun 2011.

  1. martink

    martink Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2009
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag skulle bara vilja varna er som redan använder orginalfodralet att inte använda det tillsammans med handsfreehörlurarna som ingår. Vad som händer är att hörlurarna är iväg så att telefonen inte kommer ner helt i fodralet och den har då lätt för att trilla ut.

    I mitt fall så flög telefonen ut så att displayn sprack. Det kan ju tyckas att jag borde ha skaffat ett annat fodral, skylla mig själv etc, men detta var dagen efter jag fick telefonen så det var inte det första man tänkte på. För min del så blir detta en dyrköpt erfarenhet då detta såklart inte täcks av garantin. Jag var i kontakt med sonyericssons support som i princip tycker jag får skylla mig själv, men nog känns det lite konstigt att skicka med tillbehör som inte passar?
     
  2. Specke

    Specke Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Arc är en hal rackare, tappade själv min Arc i golvet när jag skulle ta ut den ur fodralet så displayen sprack. Det var tredje gången jag tappade den. Har du inte en allrisk försäkring? Har skickat in min Arc på reparation genom mitt försäkringsbolag, kostar det mindre än självrisken så betalar jag bara den summan.
     
  3. frotz

    frotz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2010
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Shit va tråkigt :-/ . Såna saker kan täckas av hemförsäkringen om man har tur.

    Sent from my SE Xperia Arc using tapatalk
     
  4. vapea

    vapea Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    341
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 5ii

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 5ii
    Info:
    Nova Lancher
    Så tradigt ! :(
    Hoppas verkligen det inte blir en alltför dyr historia.

    Själv körde jag med ordentligt plast/gummiskal från dag 1 och har tappat den otaliga gånget i alla underlag sedan dess utan blessyrer på telefonen.
     
  5. niklas.berggren

    niklas.berggren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Vadå för gummiskal? har letat som en galning efter nåt som skyddar telefonen, förutom medföljande "kondom" ;)
     
  6. missing link

    missing link Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  7. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Samma skydd som jag använder. Förvånansvärt bra passform och har verkligen gjort sitt jobb bra.

    Sent from my AWESOME Xperia Arc using Tapatalk
     
  8. vapea

    vapea Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2010
    Inlägg:
    341
    Mottagna gillanden:
    13
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 5ii

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Xperia 5ii
    Info:
    Nova Lancher
    Ja, det CoolCase skalet hos PhoneHouse har jag med, jag varierar :)
    Gummiskal finns i massor med olika variationer på Tradera, Skal-man.se ect.. ;)
     
  9. martink

    martink Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2009
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nope ingen allriskförsäkring, men det blev företaget som fick betala för reperationen. Dock tycker jag det är lite synd att det blir så. Får hoppas att SE skickar med ett fodral som är lite vettigare i forsättningen. Jag ska kolla upp coolcase. Tack för rekommendationen!
     
  10. vetten

    vetten Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    214
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    På tal om hala mobiler och en massa skydd som man kan köpa och sen upptäcka att mobilen blivit större o tjockare och sen inte passar hållaren i bilen gjorde mig lite irriterad så jag fick en ide. Provade att sätta dit halkskydds tejp samma som man sätter i trappor , fotsteg etc, på baksidan av arcen. Kanske inte så snyggt men väl så funktionellt. Nu inga problem bra grepp även när man har den i fickan etc.