Nya Androidlurar till hösten?

Diskussion i 'Allmänt' startad av stroem1894, 10 jun 2011.

  1. stroem1894

    stroem1894 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2010
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjenare :) Har så smått börjat tröttna på min HTC Desire då jag inte gillar Sense, och är sugen på något nytt MEN jag kan tänka mig att vänta ett litet tag innan jag byter upp mig. Ifall jag skulle köpa en ny redan nu så skulle det vara en Optimus 2X, SE Arc eller SGS 2.

    Frågan är alltså, tror ni/vet ni om det kommer att komma nya och bättre lurar från LG, Samsung och Sony Ericsson till hösten?
    Annars är det ju lika bra att införskaffa sig en ny redan nu. :cool:
     
  2. Goldstar

    Goldstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Lg har ju sin optimus 3D på väg ut, 1:a juli stod det på netonnet om den är bättre eller sämre än x2 vet jag inte, men den ska kunna filma och fota i 3d mm, 4,3" 480*800 dualcore 1 ghz
    Optimus 3D
     
    stroem1894 gillar detta.
  3. cnord

    cnord Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2010
    Inlägg:
    581
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Om förra året är en indikation är det under senvåren/tidig sommar jag hade köpt telefon. Förra året vid den här tidpunkten fanns Desire, Galaxy S och iPhone 4 redan ute. Under hösten/vintern släpptes sedan Desire Z, Desire HD och lite budgetlurar. Inga stora uppgraderingar med andra ord.

    Jag hade sagt att det är väldigt framtidssäkert att investera i en SGS2:a eller HTC Sensation då 1.2 GHz DC-lurar med 4.3" skärm sannolikt kommer att vara king of the hill åtminstone fram till jul.
     
  4. Kajlie

    Kajlie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2009
    Inlägg:
    449
    Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    Samsung S20+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S20+
    iPhone 4 kom inte från 31 Juli. *Gnäll gnäll gnäll* :)
    Jag har samma problem men kommer vänta. En Sensation med NFC (står ju några lösa rykten på framsidan)?
     
  5. baracken

    baracken Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    1 707
    Mottagna gillanden:
    103

    MINA ENHETER

    Är ju lite rykten ute om att det skulle komma en ny nexus till hösten/vintern någonstans :) ryktet säger att den skulle ha en quad-core processor från nvidia :)
    Ryktet säger även att det är LG som ska göra luren och just att LG ska göra nästa nexus är lite mer nära sanningen än specen :)
     
  6. Patlan

    Patlan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det känns som det är nått fel på varje lur just nu som gör att man tvekar till köp och det enda man (tror) sig veta komma till hösten är från Apple. Det är lite trist tycker jag.
     
  7. azek

    azek Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har också svårt för Sense men äger ingen HTC, vad är det du inte tycker är så bra med Sense?
     
  8. infexis

    infexis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 541
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Jag har haft en Optimus 2X förut och gillade den inte alls, tycker att Desire är riktigt skön och rapp! Den är ju knäckt på alla möjliga sätt vad gäller mjukvara så flasha valfri rom ifall du inte diggar sense.. själv kör jag Sense 3.0 och ääääälskar det! <3
     
  9. azek

    azek Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    274
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Ah 3.0 tänkte jag inte på, kanske är trevligare än föregångaren. Kör med CM6/CM7 (alternerar lite för cm7 är så ostadig till samsung spica). Hur är CM7 till HTC, fungerar allt som det ska med kamera, gps, mm?
     
  10. Majk

    Majk Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Är det någon som hört något nytt om Samsung Galxy SII mini? Enligt informationen som läckte i slutet på mars skullde den släppas i april samt ha en 3,7 tums skärm och 1,4 GHz processor.

    Är riktigt sugen på denna telefon!
     
  11. pmugghc

    pmugghc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    1 945
    Mottagna gillanden:
    976

    MINA ENHETER

  12. otto

    otto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

  13. Mattica

    Mattica Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag sitter i samma sits nu och känner inte heller att nån telefon därute har riktigt allt jag vill ha och ingen känns heller helt framtidssäker. Jag var riktigt intresserad av Sensation men när den väl kom så tappade jag helt intresset... den tilltalade mig inte riktigt lika bra i realiteten...
    Har hört en del om HTC Evo 3D och även LG Optimus 3D. Det är inte 3D i sig som jag söker, utan en telefon som gör det lilla extra, som sticker ut lite mer...
     
  14. pmugghc

    pmugghc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    1 945
    Mottagna gillanden:
    976

    MINA ENHETER

    En Nexus har ju en ren Google installation, ett flaggskep har ju det extra som tillverkaren kör med, tex HTC med Sense.


    Sent from my MB525 using Tapatalk
     
  15. Sajhe

    Sajhe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Ett flaggskepp är en benämning på det yttersta hårdvaru och oftast mjukvarumässigt en telefon kan ha (innom ett företag) exempelvis är SE Arc SEs "flaggskäpp" då det är den bästa telen just nu från SE. Samma gäller SGII för samsung.

    Angående Quadcore är detta konfirmerat att det skall komma till hösten/vintern beroende på hur snabbt tillverkarna klarar av att anpassa sin hårdvara till Nvidias Kal-el (googleit).

    Jag väntar själv på nästa generation då jag misstänker att det kommer vara betydligt större skillnad mellan generationshoppet mellan min desire och SGII och mellan SGII och nästa "flaggskäpp" ;).
     
  16. Hojte

    Hojte Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 dec 2009
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Vart ser du att det står quad? 4g står ju för att den ska stödja LTE dvs 4g

    "We have been told that the Google Nexus 4G will feature a next-generation dual-core 1.2GHz or 1.5GHz CPU"

    "Additionally, we can expect a 4G LTE radio"

    Så 4g är mog det man ska vänta på :)
     
    Last edited: 23 jun 2011
  17. otto

    otto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Yes, syftade mer på andra spekulationer om hårdvaran som florerar runt om på nätet... quad känns inte rimligt på något plan, eller ens nödvändigt. Inte ens som rolig feature. Ser hellre att de läger prisökningen på kamera eller minne...