Voddler finns nu på market! se film i mobilen

Diskussion i 'Applikationer' startad av Eos95, 23 jun 2011.

  1. Eos95

    Eos95 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    1 884
    Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5
    Platta:
    Nexus 7
    Info:
    (1gn)
    Övrigt:
    Microsoft surface 1,
    Last edited: 23 jun 2011
  2. Goldstar

    Goldstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Jag testade och det funkade rätt bra på en legend. Inloggningsproblem gjorde att jag fick testa 3 ggr innan jag blev inloggad. Ingen bild på reklamen, men det slipper jag gärna, men tyvärr hör man ljudet ;)
    När väl själva filmen kom igång så funka det bra och jag såg inga hack eller något sånt, ett par större hack fick jag men det kan nog knytas till min mottagning, satt på altanen och har inte så bra wifisignal där.
     
  3. Miklan

    Miklan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    509
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    (Lite missledande trådtitel, Voddler kom som app 2010 men möjligheten att se film släpptes inte förns nu)

    Funkar helt okej, mycket efterlängtat att kunna se film och inte bara bläddra bland titlarna! Inte hunnit testa så mycket men "so far so good".
     
    Last edited: 23 jun 2011
  4. iptilldroid

    iptilldroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 dec 2010
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Klockren app
    Funkar skitbra

    Sent from my Desire HD using Tapatalk
     
  5. mikma

    mikma Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2010
    Inlägg:
    729
    Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Sony XZ2 Compact

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony XZ2 Compact
    Funkar mycket bra på Defy också.

    Det var ett litet problem med filmen jag provade. Svenska tecken blev fel i textremsan.
     
  6. johannilsson

    johannilsson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2009
    Inlägg:
    577
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Hej, kul att det verkar fungera. Vi har ett par filmer med det här problemet, vi vet vilka det är och fixar dem allt eftersom. Hittar ni något mer så skrik till.
     
  7. johannilsson

    johannilsson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2009
    Inlägg:
    577
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Hej, när du fick problem med inloggningen. Försökte du med samma uppgifter tre gånger eller det var ett typo från din sida? Vill bara veta om det kan vara ett problem vi har där.

    Har du samma problem för all reklam? Eller bara för visst content, om du vet vilket säg gärna till så att vi har en chans att göra om och göra rätt :)
     
  8. dalton

    dalton Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    4 189
    Mottagna gillanden:
    1 599
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord
    Konstigt nog funkar det bättre än på datorn :-
     
  9. Pixel67

    Pixel67 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2010
    Inlägg:
    225
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Det funkar fint med en HC-platta också :) Det jag skulle önska dock är att man kunde välja en högre upplösning om man till exempel sitter hemma på ett stabilt trådlöst hemnätverk :)

    Sent from my HTC Desire using Tapatalk
     
  10. johannilsson

    johannilsson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2009
    Inlägg:
    577
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Vi med, det är optimerat för telefoner i ett första skede. På sikt så hoppas vi givetvis på stöd för bättre kvalité.
     
  11. Johnny

    Johnny Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Funkade fint på min SGS2 via 3G. Skulle gärna kunna välja hög kvalité på filmen om man har tillräckligt snabb 3g eller kör wifi.

    Om det går att få lite högre kvalité blir det perfekt att koppla in till tv'n och titta.
     
  12. Goldstar

    Goldstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Samma uppgifter 3ggr i rad, men sen har det funkat när jag startat om appen och så, var väl bara nått tillfälligt fel. Kollar alltid noga så jag skriver rätt.

    Har kollat inledningen på 3 filmer nu reklamen i början visar ingen bild och ljudet hoppar och hackar. När man väl kommer fram till sekvensen är voddler skrivs på skärmen så kommer bilden och sen funkar det bra. Så ni har nog nått problem med just visning av reklam.
     
  13. bd85

    bd85 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    720
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Är faktiskt imponerad. Testat den lite snabbt på Xoom och verkar som den fungerar bra med Honeycomb
    Laddar innehållet snabbt och att spola/söka framåt i ett klipp går sjukt snabbt, är inte som tv4/kanal5 att man får vänta sjukt länge innan uppspelningen startar.

    + Stödjer flera olika android versioner och med ett enkelt och snabbt gränssnitt.
    + Fungerar faktiskt att se på det som finns tillgängligt. Ej som övriga appar från div kanaler.
    + Snabb på att starta och söka/spola i filmer/serier.
    + Undertexter. Riktigt bra att det fungerar

    - Dålig bild kvalite, Du som användare borde ha möjlighet att välja kvalitet utifrån din tele/tablet och vilken uppkoppling du har wifi/3G.
    - Mer information/innehållsförteckning om filmen.
    - Vid uppspelning så vore det fint om HC nedre kontroll/notis rad med klockan döljdes.
    - genre sökning saknas

    Någon som vet om det är bättre kvalitet på betal filmer/video?
    Kan man se 720p i den inbyggda youtube appen så borde det även gå att fixa i Voddler

    En sådan här tjänst kan bli riktigt bra om man kan få bättre bild. Dagens kraftfulla mobiler med hdmi och snabb uppkoppling blir perfekta portabla spelare om man är på resande fot eller på semester i fjäll/sommarstugan och blir sugen att se film och då är det bara plugga in i tv,n och hyra sig en film.

    Edit:
    @ JohanNilsson. Såg nu ditt svar ang kvalite och HC.
    Bra att ni finns här och kan ta emot förslag på förbättringar

    Är det samma kvalitet på det som kostar som det som är gratis?

    Sent from my MZ604 using Tapatalk
     
    Last edited: 23 jun 2011
  14. johannilsson

    johannilsson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2009
    Inlägg:
    577
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Hej, tack. Appen är långt ifrån optimerad för Honeycomb vi har fixat de mest akuta sakerna, det finns dock en del problem kvar som vi hoppas kunna fixa allt eftersom tills att det kommer en riktig version för Honeycomb (när har jag ingen aning om).

    Ja kvalitén är något som vi vill förbättra, i ett första läge är det optimerat för mindre skärmar. Kvalitén på betalfilmer är precis samma som för vårt fria content. Reklamfilmer är det enda som har betydligt lägre kvalité. Informationen vi presenterar i appen är samma som vi presenterar på webben. Hur mycket information/om det finns tillgängligt kan skilja sig då det kommer direkt från filmbolagen. Det hade dock varit trevligt att även få in recensioner vilket jag hoppas vi ska kunna få in en kommande version.

    Tack för feedback.
    Johan, Voddler
     
  15. Linden

    Linden Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2011
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hur kommer det sig att inte alla filmer som finns på datorn finns på mobilen? På mobilen verkar det vara väldigt knapert med nyare filmer i utbudet...
     
  16. Eos95

    Eos95 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2010
    Inlägg:
    1 884
    Mottagna gillanden:
    125
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Sony Compact z5
    Platta:
    Nexus 7
    Info:
    (1gn)
    Övrigt:
    Microsoft surface 1,
    kan man inte logga in med facebook på telefonen?
     
  17. johannilsson

    johannilsson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2009
    Inlägg:
    577
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Vi lägger ut nya filmer kontinuerligt. Tyvärr är det även en rättighetsfråga med filmbolagen, målet är såklart att få hela vår katalog speglad på alla plattformar.
     
  18. johannilsson

    johannilsson Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2009
    Inlägg:
    577
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Nej tyvärr har vi inte integrerat ren inloggning med facebook. Är osäker på om det här fungerar men kan vara värt ett försök. Välj "forgot password" välj samma mail du har kopplat till ditt facebook-konto. Skapa ett lösenord och logga in med det, först på webben sen via appen.

    Edit: Bättre beskrivning här; http://www.voddler.com/en/help/topic/2798385712058810599/
     
  19. Johnny

    Johnny Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Testat appen lite mer nu och jag är ganska nöjd med hur den funkar. Appen får 5 stjärnor av mig när man kan välja högre kvalité, då blir det perfekt på resande fot och man behöver inte ha en stor laptop igång.

    Det såg inte så vidare kul ut när man körde via HDMI ut, skulle väl funka i nödfall, men det blev ganska pixligt. Det funkade dock inte att få fram undertexter när man körde hdmi ut, men detta är känt när man inte använder samsungs inbyggda spelare, men det vore trevligt om det gick att ordna
     
  20. Nero

    Nero Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2011
    Inlägg:
    969
    Mottagna gillanden:
    1 074
    Telefon:
    F1

    MINA ENHETER

    Telefon:
    F1
    Äntligen! :)

    Har test kollat på 5-6 filmer nu(både på 3G&WIFI), spolat fram och tillbaka, ändrat texten och faktiskt inte haft ett enda problem.
    Håller med att det vore nice att kunna ändra upplösningen men på min lilla Blade skärm tror jag inte skillnaden skulle vara enorm - så redan nu kan jag ge appen 5 stjärnor.

    Bra jobbat Johan.