Galaxy Nexus (3) Prime bekräftad - diskutera här!

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Volatyle, 11 maj 2011.

  1. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 763
    Mottagna gillanden:
    44 765
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Skärpning i tråden. Håll diskussionen på en saklig och sansad nivå.
     
    danielc.se gillar detta.
  2. Barilla

    Barilla Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    826
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Bah, såg att någon hade skrivit i tråden och såg fram emot lite mer info om N3, så var det bara Bernard som trollade och var helt off topic.
     
    yarr gillar detta.
  3. kesodl

    kesodl Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nexus 3?

    Vad har ni för tankar angående Nexus 3? Själv har jag bara haft Nexus One och Nexus S och det ligger nära till hands att jag införskaffar även Nexus 3 när den dyker upp. Det är en trevlig julklapp till mig själv varje år.

    Jag är dock en aning fundersam nu. För det första är jag orolig för att det är LG som får förtroendet att bygga den. De erfarenheter jag har av LG's byggen är inget vidare. Vidare känns det alltmer ointressant med "vanilla" för vart år som går. Det är ju numera enkelt att låsa upp de allra flesta modeller. Frågan är om framtida Nexusmodeller kommer erbjuda lika stora hopp och lägga sig lika långt före sina konkurrenter som åtminstone Nexus One gjorde. Jag är tveksam, men hoppfull!

    Hur tänker ni? Kommer ni köpa Nexus 3 oavsett tillverkare? Vad har ni för farhågor och förhoppningar?
     
  4. PatricF

    PatricF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jan 2010
    Inlägg:
    883
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Jag har också haft Nexus One och kör nu med Nexus S, hoppas verkligen den tredje Nexusen har mycket att erbjuda! Angående vilken tillverkare det blir så har jag inte något jätte stort emot något tillverkare. Dock skulle det varit nice att sen en från HTC igen men det kommer inte hända.

    Till hårdvaran så vill jag minst se en dual core CPU och en Bra kamera och en riktigt skön display. Tycker iPhone 4's kamera slår de mesta jag har sett på android telefoner, OBS har dock inte testat alla eller jätte många!

    Jag ser helst också att det är mycket integrerat minne OCH en microSD plats.

    Designmässigt så vill jag se kvalitet och inte något skit plast.
    Finns mycket att se fram emot så det är väl bara att vänta och se :)
     
  5. otto

    otto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Jag köper nog oavsett ja. Den enda möjliga deal breakern är skärmen. Har man vant sig vid amoled äf lcd lätt blaskigt... vi får se. SE har ju en riktigt bra skärm på Arc, trots att det inte är oled, så visst går det med annat.

    Varken LG eller Motorola har jag någonting övers för. Hoppas verkligen på SE, de har imponerat något fruktansvärt sedan Arc o Play o går bara från klarhet till klarhet med allt de släpper nytt. HTC behöver vi inte ens räkna med (tycker de stampar lite i samma spår på sistone dessutom), o då är det inte så mkt kvar att välja mellan. Jag tror dock på LG tyvärr
     
    Last edited: 22 jun 2011
  6. kesodl

    kesodl Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tja, det finns kanske inget större intresse av detta egentligen. Jag tänkte mest att det kunde vara intressant att se hur andra tänker kring detta.

    Det lustiga är att jag inte ens reflekterat kring att jag kanske kunde köpa en icke-Nexus-telefon. Jag föreställer mig att om man uppdaterar sig när en ny Nexus-modell kommer ut så behöver man inte fundera så mycket; man vet att man ligger i framkant vad det gäller uppdateringar såväl som hårdvara. När det gäller Nexus One var det ju verkligen så, men Nexus S blev både ikappsprungen och omkörd relativt snabbt om man skall vara ärlig.

    Då jag känner mig själv kommer jag förmodligen köpa, oavsett vem tillverkaren är. Min tes var lite att har man hoppat på Nexus-tåget, så stannar man på Nexus-tåget. Punkt. Snobbism? Kanske. Men även för att det är enkelt.

    Men jag ser gärna att Motorola får förtroendet framför LG, men möjligen ännu hellre SE. Jag vill gärna ha en STOR amoled. Tegra 3 vore också kul. MicroSD känns inte jätteviktigt förutsatt att det integrerade minnet är digert. Personligen är ej heller kameran någon dealbreaker för mig. Den kommer säkert vara ok, men ersätter ändå inte en riktig kamera på ett antal generationer än. Även designen känns viktig för mig. Är den ful som stryk blir det svårt att motivera, oavsett hårdvaruspec.
    Nåja, vi får väl se vad som händer. Känner mest att det är dags för något nytt. Inte så mycket för att jag är inte är nöjd med min Nexus S, den står sig fortfarande väl, utan mer för att nytt är kul!
     
  7. Goldstar

    Goldstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Tror att google gjorde en bedömning om att inte satsa på dualcore med Nexus S för att det helt enkelt saknas fullt stöd för det i gingerbread, då blir det enklare varje gång det kommer en uppdatering.
    Är riktigt sugen på en Nexus och slippa allt bloatware, får väl se vad de presenterar till hösten. Men den måste vara snygg, tycker både one och S varit ganska snygga. Om det blir LG hoppas jag verkligen att de inte behåller sin egen design, tycker den är alldeles för kantig.
     
  8. Birfen

    Birfen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    är det nån som har koll på om Nexus s kommer få 2.4 eller blir det nexus 3 som blir den första med det?
     
  9. Mikey

    Mikey Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Om inte jag missförstod någonting rätt rejält när jag köpte min Nexus S så ska väl Nexusarna få ny programvara i princip så fort den är klar? Vilket då skulle innebära att den får 2.4.
     
  10. otto

    otto Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2010
    Inlägg:
    833
    Mottagna gillanden:
    126

    MINA ENHETER

    Jo, men bara så länge hårdvaran klarar av det. Nexus One fick därtill vänta ett par månader på 2.3, som ju satt i Nexus S från start.

    Vet inte hur det är, men nästa version av mobil-operativet (oavsett nr) kommer nog inom någon månad, dvs långt innan Nexus 3 släpps i senhöst (nov-dec). Det blir nog inte Ice hur som helst... det lanseras nog tillsammans med Nexus 3, Nexus S får nog vänta några månader på den (om den är kompatibel).
     
  11. ndrangheta

    ndrangheta Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    186
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Känner likadant, kommer nog hålla mig till nexusmodeller i framtiden. Jag gillar vanilla android, har föredragit aosp roms på tidigare telefoner. Vanilla android är rent o snyggt utan en massa skitprogram, man väljer själv vad man vill ha och tankar det från market.
     
  12. Albin-132

    Albin-132 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2010
    Inlägg:
    495
    Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    LG G6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G6
    ROM:
    HavocOS
    Hoppas på Samsung eller kanske kanske Nokia...
     
  13. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 763
    Mottagna gillanden:
    44 765
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Tråd flyttad till: Telefoner->Övriga telefoner
     
  14. swanden

    swanden Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2011
    Inlägg:
    710
    Mottagna gillanden:
    64

    MINA ENHETER

    varför htc istället för tex övriga telefoner? Tycker dock att det behövs en separat del för nexus telefonerna
     
    Ult gillar detta.
  15. JoeH

    JoeH Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 sept 2010
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

  16. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 763
    Mottagna gillanden:
    44 765
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag är lite besviken om ryktet kring SoC stämmer. PowerVR SGX 540 är inte en lika kraftfull GPU som den fyrkärniga monster-GPU:n i SGS II (Mali 400 MP), utan bygger på samma kärna som SGX 535 vilken lanserades redan 2007.

    SGX 543 (iPad 2) är en litet mer spännande GPU, men där verkar TI inte ha några planer, utan man satsar i stället på SGX 545 (PSP Vita) i den kommande OMAP5-plattformen (2012).
     
  17. Pzycic

    Pzycic Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    1 329
    Mottagna gillanden:
    337
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy A52s
    Hmm, vänta på denna eller vänta på SGS2 NFC? Den var ju inte allt för vacker på bilderna om det nu e den.
     
  18. kesodl

    kesodl Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hmm, men det är ju å andra sidan inte SGS2 heller...
    Men jag hoppas också att den inte kommer likna saken på bilderna. Ser förfärligt trist ut.
     
  19. 8bit

    8bit Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 dec 2010
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Personligen hoppas jag på att det ska bli:
    Tillverkare: LG
    Material: Metalliknande som på N1, men minst lika bra som på O2x.
    Cpu: Tegra 3
    Skärm: 4,5" 1280 x 720 utan pentile(SAMOLED kommer aldrig hända men varför inte!)
    Kamera: 8+mp 1080p@30fps 720p@120(?)/60/30fps Men iallafall 480p@120fps
    4G: LTE
    Android: ICS
    Övrigt: Inga fysiska-/touch-knappar utan allt ska finnas inne i UI:t som på Honeycomb.
    Telefonens skärm ska helst sträcka sig så långt ut mot kanterna på telefonen som möjligt.

    Jag är mest intresserad av Tegra 3, om Nexus "3" har Tegra 3 då blir det ett köp direkt!
    Skärmen på en telefon ska även vara stor, tycker den är lite liten i Optimus 2x. I DHD blir den lite bättre men ändå hade pyttelite större varit bättre!
     
  20. xclusiv8

    xclusiv8 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2011
    Inlägg:
    270
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER