Ni Blade-användare - hur bra flyt har er lur?

Diskussion i 'Blade' startad av Kruxillimux, 27 jun 2011.

  1. Kruxillimux

    Kruxillimux Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag har ägt och förlorat 2st HTC Desire HD under en kort tid, och känner nu att jag inte orkar lägga ut större summor. En kompis vill nu sälja sin ZTE Blade till mig för 500kr, och jag undrar nu om telefonen efter en del optimering och rootning kommer störa mig likt SE Xperia Mini har gjort?
    Där flimmrade allt som det ville, appar laggade, appar startar knappt, skärmen är efter och touchen känns halvfabrikat.

    Allt som allt, hur bra flyter ZTE Blade på? Är ni Blade-ägare helnöjda eller skulle ni rekommendera någon annan budgetlur som klår Blade i prestanda?
     
  2. eal

    eal Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Jag gick rätt nyligen från Blade till Incredible S och om jag får gissa kommer du som HTC-van vilja skicka Blade i väggen relativt omgående. Kvalitetsmässigt ligger Blade ljusår efter HTC's standard.

    Tyvärr kan jag inte ge dig något klockrent alternativ, men skillnaden i rapphet mellan HTC Hero och Blade är inte milsvid och då får du kvalitet á là HTC samtidigt som det borde gå att hitta Hero rätt billigt nuförtiden.
     
  3. JLindberg

    JLindberg Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hero-ägaren i familjen suktar dock allt som oftast efter det flyt som oftast infinner sig i Bladen och som i princip är obefintligt i Heron. Så vill du ha flyt rekommenderar jag verkligen inte den, Bladen rullar riktigt fint däremot i mitt tycke (självklart laggar det då och då vid exempelvis surf men det är ändå oftast acceptabelt). Byggkvalitet är en annan sak där Heron slår Bladen på fingrarna men tycker inte det stör så väldigt.

    Ska tilläggas att båda är optimerade för bra flyt med 2.3 och det mesta (och bästa) man kan hitta.
     
  4. pete

    pete Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    663
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    Tycker allt det är helt acceptabelt flyt i blade med cm7 2.3 med de flesta tweaks som är kända, troligtvis en bra bit ifrån din DHD, men helt klart bruklig i mina ögon. Visst laggar det till här och där, och visst kan det vara störande då och då, men det är inte på det viset konstant och med allt. Osäker på om det i dagsläget finns någon lur i samma prisklass med bättre prestanda trots att den har relativt lång tid på nacken.
     
  5. ThePatrik

    ThePatrik Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jag tycker för 500:- är ZTE Blade ett givet köp. Jag gillar Bladen även
    fast den inte är varken starkast eller snyggast i klassen. In med CM
    på den så kan du överklocka den lite, och då flyter den på hyffsat.

    Man kan säga så här, om Desire HD är "Can't buy me love" så är ZTE
    ungefär som "Some kind of Wonderful". Dvs. ungefär samma men inte
    alls lika bra. Men skapligt hyffsad och på samma tema :cool:

    Avslöjade jag min ålder nu med min John Hughes film liknelse? :sealed:
     
  6. eal

    eal Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2009
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    21
    Telefon:
    Huawei P30 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P30 Pro
    Jo, visst finns det en prestandaskillnad, (Båda scorade runt 5 (Blade något högre) i Linpack för mig iaf) men om digitizern är en dealbreaker så är Blade inget alternativ jämfört med Hero.
     
  7. Matte_N

    Matte_N Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    1 308
    Mottagna gillanden:
    482
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 7a
    Telefon 2:
    Pixel 6
    Telefon 3:
    One+ 6T
    ROM:
    Lineage 20
    Platta:
    ZTE Light
    Har en rootad X8 & en Blade, Bladen är bättre på allt.
     
  8. muki91

    muki91 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 dec 2010
    Inlägg:
    57
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    blade funkar mycket bra. Har just nu CM7 green 5 och allt funkar super bra. Men kom ihåg att du inte kan jämföra med Desire HD.
     
  9. Kruxillimux

    Kruxillimux Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2010
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Tack för svaren. Anledningen till att priset är såpass lågt är även pga. en spricka/repa i skärmen, men som min vän säger är omärkbar. Självklart ska jag "provköra" den först, så det är bara tacka nej om det är något som stör mig.
    Hur mycket bättre fungerar era Blades rootade, och vilken custom ROM rekommenderas? Har läst att SS är stabil och bra.